23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בנט מחכה לשקד

  • האם משבצת אישה חדשה בליכוד תתבטל, אלקין בדרך לירושלים, תיק המעונות נופל, משעל והמסמכים האירנים, גלי ישראל זכו השבוע בשחקן חיזוק :מושיקו פסל

כאשר התפוצצה פרשת החיסול של משעל עמד אז נתניהו מול העם ולקח אחריות. ואילו כעת נתניהו נתן הצגה לעולם וגם לאירנים : הצגת תכלית אקרא לזה. הדבר יש להדגיש נעשה בהסכמה מוחלטת של ראשי מערכת הביטחון.
זאת הייתה ללא ספק הצגה מוצלחת אך גם הפעם הוכח שוב : בקרב קהלים לא מעטים בישראל זה לא מתאים לפרגן לראש הממשלה אז החמוצים מחמיצי פנים ומסבירים למה לא טוב לפרסם. אבקש להזכיר : אותם מחמיצי פנים שיבחו את אולמרט על ההחלטה לשלוח טילים כדי להפציץ את הכור בסוריה. קשה לשכוח את התשבחות. ואולם, כאשר ראש הממשלה נתניהו שולח את לוחמי המוסד הם מסבירים לנו כי זה הישג של המוסד אך לא לא של נתניהו.
אין ספק כי הצגת המסמכים העוסקים בגרעין האירני חושפים את היכולות של המוסד שיכול להגיע אל כל בכיר איראני. מצד שני, לקראת החלטת טראמפ אין ספק כי המסמכים ישפיעו על החלטת ארה"ב. בסופו של יום : אין ספק כי העוצמה של מדינת ישראל עומדת מול האיראנים ולא לבד : גם בעולם הערבי יש גורמים שתומכים בארה"ב וישראל.
איילת שקד
השבוע שמענו את איילת שקד ברדיו. על אחת התשובות היא ענתה כי היא "תחוקק בקדנציה הבאה". מכאן מסתבר כי איילת שקד רוצה להיות שרת המשפטים בפעם הבאה.
אך גם איילת יודעת כי בפעם הבאה בנט לא ייתן לה את התפקיד. כי הוא כבר מבין שהיכולות שלה מאפילות על היכולות שלו. השבוע אמר איש הבית היהודי : "בנט פשוט אבק לרגלי שקד. בזמן שבנט עושה יח"צ שקד פשוט עובדת". ואז הוא מנה רשימת הצלחות.
בנט, שבעת הקמת הקואליציה נאלץ לוותר על תפקיד שר החוץ, מסמן שבפעם הבאה מי שתשלם את המחיר אצלו היא איילת שקד. בנט מוותר כבר מעכשיו על תיק המשפטים תמורה של אחד מהתיקים הבכירים, ובכל מקרה בנט ידאג ששקד לא תהיה בתיק המשפטים.
ירושלים
המאבק כעת הוא בין השר זאב אלקין לבין משה ליאון וכולם ממתינים להחלטת ראש הממשלה. היה וייתן נתניהו לאלקין את המינוי להתמודד לראשות העיר ירושלים, אלקין יהיה המועמד בעל הסיכויים הטובים יותר להיות ראש העיר. היה ונתניהו לא יתערב, משה ליאון יהיה המועמד המוביל. מולם יש את עופר ברקוביץ מהתעוררות והמועמד העצמאי אבי סלמן.
כעת המאבק סובב סביב השאלה האם ליברמן יצליח ליצור את חזית התמיכה במשה ליאון והאם מאבק של ליברמן כנגד החרדים ישפיע על התמיכה שלהם במשה ליאון? האם החרדים לא יסלחו או שהם יסתכלו על ליאון וכיוון אחר.
פסל כוח עולה
גלי ישראל זכו השבוע בשחקן חיזוק :מושיקו פסל. מושיקו אחד מצעירי הליכוד הפעלתנים יותר. הוא הצליח להיות אחד מצעירי הליכוד המשפיעים ביותר והשבוע עשה עוד קפיצה כאשר החל להגיש ביחד עם מעיין אדם תוכנית בוקר. השבוע הגיש גם לבד : קפץ לבריכה והצליח.
תיק המעונות
לאחר שתי פגישות במסגרת הליך שימוע בתיק המעונות וטיעונים בכתב מסתמן: היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה ניצן יהיו מוכנים לשקול בחיוב סגירת תיק המעונות בלא הליך פלילי תמורת תשלום בסך עשרות אלפי ש"ח מצד שרה נתניהו כפיצוי למדינה. ההבנות המסתמנות: לאחר שמנדלבליט וניצן השתכנעו שהתיק מחורר וספק אם יעמוד במבחן משפטי. רק שרה נתניהו כנראה מבינה שהתיק נגדה חלש מאוד ולכן עומדת על דעתה שהיא רוצה ללכת למשפט ולא לעיסקת טיעון שתאלץ אותה להודות ולשלם קנס.
האם עוד יתברר כי יש הבדל בין כיכר העיר שם שופטים ותולים ללא משפט וכאשר מגיע הנושא לבית המשפט?
נשים רבותי
אל זירת הנשים נכנסו בשנה האחרונה מספר נשים המתמודדות על משבצת אישה חדשה. שתי הנשים המובילות הן קרן ברק וקטי שיטרית. זאת, למרות שיש סיכוי שהן תתמודדנה במחוזות. הן ממתינות לראות מה יהיו המיקומים של המחוזות בתל אביב וירושלים ואז תיפול ההחלטה. במעגל השני נמצאות : איילת גלילי, לילך חייבי, ד"ר גבריאלה ברזין ומאי גולן.
ד"ר גבריאלה ברזין : מתמודדת שהצליחה בקדנציה האחרונה ליצר עומק בקרב מתפקדי הליכוד. השבוע אמר אחד מראשי הקבוצות בליכוד : "גבריאלה הצליחה להיכנס ללבבות כי היא ישרה ולא מורחת את החברים".
הערכה קיימת בליכוד היא כי המשבצת של אישה חדשה בליכוד עלולה ליפול ברשימה היה וראש הממשלה יקבל את השריונים וישריין אישה חדשה. השם החם היא מנהיגת המאבק המסתננים שפי פז.
צריך לזכור : היה וקרן ברק תתמודד בתל אביב נראה מאבק בינה לבין החברה שלה מיכל שיר וזאת למרות שמיכל אמרה בעבר כי היא לא תתמודד מול קרן.
ציוץ של גיא קמלמכר לא צריך להוסיף דבר.
‏ארדואן מבצע טרנספר בכורדים. לאחר שארדואן כבש את המובלעת הכורדית עפרין, כ-140,000 כורדים שנאלצו לעזוב את העיר אינם מורשים כעת לחזור לביתם. ארדואן משנה דה פקטו את המאזן הדמוגרפי בטורקיה ומדלל את האוכלוסיה הכורדית. שקט נורא באו״ם היום, ככה זה כשישראל אינה מעורבת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

?האם נתניהו יצעד במצעד האיוולת

נתניהו = אשכול?

אריק זיו ויזר

איילת הפרחח ויצחק שמיר

אריק זיו ויזר

בסכנין ובעליון אין דגל ישראל

אריק זיו ויזר

האוניברסיטה העברית – הגולם קם על יוצרו

אריק זיו ויזר

כ"ט בנובמבר ההצבעה בממשלה על הקפאה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן