30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

"להחזיר רכושם של יוצאי ערב בכלל ויוצאי לוב בפרט"

ד"ר יצחק בן גד חזר לאחרונה מבקור בארה"ב.  בפגישות עם שלשה חברי הקונגרס משתי המפלגות העלה סוגית רכוש יהודי ערב בכלל ויהודי לוב בפרט שהוחרם, נשדד ונבזז על ידי ההמונים הערביים באותם הימים.  לבן גד היתה שיחה ארוכה עם גרי באוור ששמו הוזכר כמועמד לנשיאות בארה"ב.

 

רכושם של יהודי ערב נאמד בעשרות מליארדי דולרים במושגים של היום.  הרכוש כלל בתים, מגרשים, מוסדות צבור, עסקים, כספים בבנקים, זהב, כסף ועוד.  היהודים ברוב ארצות ערב הוכו, עונו, הושפלו ונרצחו.  הם ברחו כל עוד נפשם בם כדי להציל את חייהם.  כמובן לרובם המכריע היו גם מניעים ציוניים והרצון לבוא לארץ ישראל.

כיצד קרה שכל העולם מדבר על סוגית הפליטים הפלשתינאים ואין מדברים על היהודים יוצאי ארצות ערב שבאו כפליטים לארץ ישראל וחלק ולחו"ל.  חברי הקונגרס בוושינגטון ציינו שארה"ב צריכה לפעול בכוון הזה כדי לתקן עוול הסטורי ולעמוד מול התעמולה הערבית בסוגית הפליטים הפלשתינאים.

נושא כואב נוסף שהועלה על ידי בן גד בשיחה היה הארגון "אונרא" ארגון הסעד והרווחה של האו"ם שהוקם לאחר מלחמת 1948 כדי לטפל בסוגית הפליטים הערביים.  הארגון הזה הוא הבעיה ולא הפתרון.  הפלשתינאים מנצלים את הארגון הזה להפיץ תעמולה ושנאה נגד ישראל.  החמאס פועל שם באופן חופשי ומחנך הילדים הפלשתינאים לשנוא את היהודים.

ארגון "אונרא" מנציח את בעית הפליטים האלה במקום לפתור אותה.  "אונרא" דואג לכך שאם האב היה פליט בנו ונכדו ונינו גם הם פליטים.  זה אבסורד הסטורי שאין לו אח ורע בעולם.  זאת ועוד, בכל העולם ישנו ארגון אחד של האו"ם שמטפל בכל הפליטים בעולם כולו ואילו הפליטים הפלשתינאים יש להם ארגון משלהם.  ארה"ב תומכת ומשלמת מליארדי דולרים ל"אונרא".  חברי הקונגרס שמעו והגיבו.  גם לדעתם חיית ארה"ב לפעול כדי לתקן את המצב.

נחזור ללוב.  ישנה שגרירות אמריקאית בטריפולי.  בלוב נבחרו פוליטיקאים יחסית ליברלים.  זה הזמן לפעול כדי שממשלת לוב החדשה תחזיר את הכסף של אזרחיה היהודים שברחו עם הקמת מדינת ישראל וחלקם גורשו מייד לאחר מלחמת 1967.

לוב מדינה עשירה ויצואנית נפט.  קדאפי הבטיח בזמנו לשלם עבור רכושם של יהודי לוב.  הבטיח ולא קיים.  הגיע הזמן שהלובים ישלמו מה שנשדד מיהודי לוב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

2010 – שנה טובה לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר

אופיים של שכנינו על פי המקורות

אריק זיו ויזר

שימור המורשת: ברכות לראש הממשלה ושר החינוך

אריק זיו ויזר

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

אובמה: ממשיך הטעויות של קודמיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן