28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
צפורה אור טל

במת היקב חידשה את מפגשי ההרצאות – והפעם עם רא’ל (מיל) בוגי יעלון

במת היקב, באמצעות שר המדע לשעבר ח’כ מיכאל איתן, מיוזמי במת היקב, וחבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, יו’ר עמותת במת היקב, שבים ומקיימים מפגשים שאליהם מוזמנים מרצים מהשורה הראשונה ונושאי תפקידים בולטים (חברי כנסת ועוד) אשר קהל היעד שלהם הם כל חברי הליכוד, לרבות חברי כל המפלגות הלאומיות.

את סדרת ההרצאות שהחלה ביום שישי, 31.08.2007, ואשר שולבה בהרמת כוסית לכבוד החג, פתח כאמור  רא’ל (מיל) משה (בוגי) יעלון.

להרצאתו של בוגי יעלון קדמו דברים שנשאו ח’כ מיכאל איתן ומיכאל קליינר, שהוא גם יו’ר חרות.

ח’כ מיכאל איתן אמר,  בין היתר, כי כדי שהליכוד יממש את יתרונו בסקרים, יש צורך לצרף אליו אישים בתחום הביטחוני-מדיני.  כמו-כן דיבר על אובדן הערכים וירידת הנכונות לתרום למען הכלל בחברה הישראלית.

ח’כ לשעבר מיכאל קליינר אמר שיש להציג מראה מול מחדלי הממשלה בתחום המדיני ולהוקיע את מחדלי מלחמת לבנון, הפקרת שדרות, שיחרור מחבלים עם דם על הידיים והדיבורים על נסיגות וויתורים נוספים.  קליינר הזכיר שהכנסת הנוכחית אמורה לכהן עד סוף שנת 2010 ולכן צריך להיערך לסיכול מהלכים מדיניים בלתי הפיכים עוד לפני הבחירות

הרצאתו הנרחבת והמקיפה של בוגי יעלון דנה במגוון רב של  נושאים, ועם זאת לכולם היה מכנה משותף אחד  – והוא מצבה של ישראל, דהיינו  ההתנתקות והשלכותיה, מלחמת שלום הגליל השניה ומחדליה;  כן דן  יעלון במצב החברתי, המוסרי, ההסברתי, הביטחוני ועוד;  וכן באשר לסכסוך הערבי-ישראלי בכלל והמתמשך עוד מלפני מלחמת העצמאות –  ועד הפלשתיני, הפתח והחמס בפרט,  וכן באשר למדינות ערב, לאירן  ולפן-איסלאם.

אולם דגש חזק  נתן בוגי יעלון בדבריו  בהתייחסו לחינוך הנוער  לערכים לאומיים, והתריע על כך  שכ- 50% מהמתגייסים הצעירים לא ביקרו מעודם בירושלים – אבל ביוון ובטורקיה כבר היו, ושרבים חסרים ידע בסיסי בכל הנוגע להיסטוריה שלנו ולציונית – והאשים את  מערכת החינוך שלא מקנה ערכים לאומיים לנוער. עוד ציין  שהוא  רואה חשיבות  עליונה בחיזוק החינוך לערכים, בפרט בנוער,  ובמנהיגות הנותנת דוגמא אישית במישור הערכי וההתנהגותי.

 

לשאלה בדבר הצטרפותו לפוליטיקה, השיב יעלון שבשלב זה הוא מעדיף לפעול מחוץ לפוליטיקה, בין היתר, כדי להעצים את המסרים שהוא מנסה לקדם בציבור הישראלי, גם כעמית  במכון לאסטרטגיה ציונית.

לסיכום –  הרצאתו של בוגי יעלון הייתה מעניינת ביותר, מרתקת ומאלפת,  כאשר מולנו ניצב אדם  עם שאר-רוח ושמקרין אמינות, מוסריות, סמכותיות, יושר אינטלקטואלי, ועל כל אלה – הברור מאליו – הבנתו הביטחונית והצבאית. עוד דבר שהרשים אותנו במיוחד היה שלא היו בדבריו של יעלון שום מס שפתיים  ושום זילזול באינטליגנציה של קהל שומעיו.

ההרצאה התקיימה בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, והשתתפו בה כמאה וחמישים חברים, שבאו  בחום הלוהט מכל גוש דן. ביניהם: יצחק אבינועם, יוסי אחימאיר,  דניאל כץ, איילה לנדא, אוריאל רז, נילי יעקב, חדוה וחיים שפיגל, טובה לב, ג’ק לוי ורעייתו,   צבי  ברזל (קקטוס),  יוסף דוראל, אוסקר פרישר,  מוטי ילין, עמנואל ויזר,  אליעזר וחיה לבבי, נחמן פייגנבוים, מרדכי שחורי, אהרון בוצר, אלפישר דוד, שוש ואהרון אלפסי, בן עמי זמיר,  שושנה אורנס, חיים ליסק, כרמלה ירון,  יעקב  ורקר, נעמי וישראל  סביון,  ברוך  דרוקר,  רינה ואייזיק  רביב ועוד, וכמובן אתי טימור ודליה פייקובסקי אשר היו אחראיות על הצד הארגוני.

בברכה, צפורה אור-טל, סניף ‘מרכז’ תל-אביב



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“מתוך הזדהות עם העדה האתיופית”

טוב שיש לנו צעירים ממנהיגי המחר כמו דוידי הרמלין

אריק זיו ויזר

אחינו יהונתן

אריק זיו ויזר

בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו”ם

אלי חזן

לקצר את מאסרו של משה קצב בשליש בוועדת השחרורים

אריק זיו ויזר

לחוף אגם כנרת – כתבה צפורה אור-טל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן