26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

במקום בו סוגרים עיתון ישרפו ספרים ?

למה נוער הגבעות השתולל במרכז הליכוד, הפתרון לטרור חומת מגן 2, זוכרים מי העדיף את אולמרט על נתניהו

שורפי הספרים הוא מונח היסטורי שדבק באלו שרצו לשמר את העם נבער.

שריפת ספרים היא דרך להפוך את העם לממושמע ולחסר חוש ביקורת. השריפה הכי מפורסמת היא שריפת הספרים שבוצעה על ידי הנאצים בגרמניה של שנות ה – 30. המטרה הייתה להשמיד דעות, עמדות והשקפות אחרות אך גם להשמיד היסטוריה וידע מתוך מטרה לחזק את משטר התעמולה של גבלס. מה שעלה על המוקד היו ספרים שלא תאמו את קו המחשבה של הרייך השלישי.  בברלין של המילקי כיום נשרפו בכיכר האופרה ספרים בשנות ה – 30.

השבוע התכנסה לה כנסת ישראל והעבירה בקריאה טרומית חוק הנועד להגביל את ישראל היום. כל מי שלא מצא חו בעיניו מה כתוב בו החליט, בדומה למה שנעשה בעבר, לפגוע בו. 43 הוונדלים שהצביעו בעד החוק רוצים שישלמו כסף עבורו. כשידיעות אחרונות חולק בחינם הם לא היו מעוניינים בכך אך אצל ישראל היום כן.

אך יש לי רעיון לשלדון אדלסון : בזמן חלוקת העיתון כל אדם ישים שקל ליד המחלק והסכום שייאסף יופנה לחיילים בודדים. נשאלת השאלה הם אחר כך יבוא בנט ויתקין תקנה שמוכרחים להוציא קבלה על התשלום על מנת לסרבל ולסכל את היוזמה.

חוק ישראל היום הוא מדרון חלקלק. מחר עלולים להגיש חוק שעיתון שקורא לחיילי צה"ל רוצחים – ייסגר. זה איום ונורא. אחת התופעות המעניינות ביותר היו של עיתונאים שתמכו בסגירת העיתון. הם הרי חוטאים לתפקידם ולשליחותם. אנו בליכודניק לא התנהגנו כך ולעולם לא נתנהג כך. כשעל ערוץ 10 ריחפה סכנת סגירה היינו נגד ופעלנו כנגד. הוא הדין לגבי החדשות המקומיות.

גם כאשר הוטחה כנגדנו ביקורת קשה מבית, בתוך הליכוד, הבהרנו שאנו מתנגדים לסגירת כל ערוץ תקשורת, בוודאי ציוני.

עכשיו מגיעים כל מיני עיתונאים וחברי כנסת ובפאתוס מסבירים לנו למה לסגור את ישראל היום. אליהם חברו בנט ליברמן ושקד כדי לשבור את השופר של המחנה הלאומי.עוד נראה את החולצות הכחולות עם השרוך הלבן או האדום ותנועת בני עקיבא עומדים ושורפים את עיתוני ישראל היום בככרות ישראל?


הבית בוער מימין

 

השבוע עמדתי בישיבת המרכז ובאו אלי פעילי ליכוד – האחד אחרי השני. הם אמרו לי : "עכשיו אנחנו מבינים את הביקורת שלך על הכיפות הסרוגות".

גם יוסי דגן הבהיר שהוא נגד מה שמתרחש. כאשר ניגשתי אל אשר יעיש, מי שעמד בראש המטה של משה פייגלין, הוא אמר לי : "אני לא מתומכי נתניהו, אבל זה לא ליכוד. זאת פשוט בושה". אשר סיפר כי באו אליו להחתים על הצבעה חשאית אך הוא זרק אותם מעליו וכאשר הזכירו לו שהוא היה חלק מהמטה שלהם אז הוא השיב : "אבל לא לזה התכונתי".

מה שהדהים את בכירי הליכוד הוא כיצד שבח שטרן חבר לפייגלין כדי להפיל את הליכוד.

 יש הטוענים כי כל מהלך הנסיון הזה הוא להכתים את הליכוד. המטרה היא להראות שהליכוד לא מאוחד. אז ירדו לו מנדטים ובנט ירוויח מכך על ידי עלייה במנדטים למפלגתו. כך השבוע, אחרי שנתניהו ודני דנון [הסמן הימני בליכוד] הגיעו להסכמה, באו החוליגנים והציעו הסתייגות שככל הנראה הנראה היא אפילו מנוגדת לחוקה כי היא מהווה שינוי שמצריך תהליך של שינוי חוקה.

אך כל זה לא משנה. מדובר בהצעה אווילית שאין לה שום קשר לאידיאולוגיה הגיונית.

מה שכן מרתק בכל הפריימריז הוא שדנון עשוי לעקוף את פייגלין באחוזים, דבר שיטרפד את תוכניותיו העתידיות. פייגלין פשוט מפחד שינחת למספר אחוזים חד סיפרתי מול דנון שהתגלה כחד ונחרץ בנושא נאמנות לארץ ישראל.

ולכן אנו רואים את העימות שנוצר בין השניים.


האינתיפאדה בפתח? אין לדעת בבירור אך מה שיותר ברור הוא שהפתרון נמצא אצלנו והכל תלוי בנו. דוברים מטעם הרשות הפלשתינית מודיעים שאם ישראל לא תשנה את דרכה הם יקדמו את הפתרון של מדינה אחת. זהו איום ישן של עריקאת ואבו מאזן.

 

האינטיפאדה בפתח הפתרון נמצא אצלנו הרשות הפלסטינית מודיעה כי אם ישראל לא תשנה את דרכה הם הרשות יעבירו את השליטה על השטחים שבשילטתם לידי ישראל כך מגיע איום ישן של סרבני השלום אבו מאזן ועריקאת.

אין ספק כי אם האלימות תימשך הרי שמדינת ישראל צריכה להרים את הכפפות ולצאת כתגובה לחומת מגן 2. נתניהו צריך להורות לצה"ל חד משמעית לכתר בטנקים  את המוקעתה בראמללה דין אבו מאזן כמו קודמו : ישאר ולא יצא.


מלחמות שב"כ צהל

 

השבוע ראינו כיצד השב"כ הוציא את הליכלוך החוצה כאשר הפיץ את התרעת בכירי השב"כ כאשר על מלחמה עם צה"ל. לטעמי, ברור שהשב"כ טעו בגישתם שעיקרה הליכה לתקשורת והצפה של מה שאסור להוציא החוצה. ישנן דרכים לפתור מחלוקות. זאת לא אחת מהן.


עדות זקן

 

 לאחר שהציבור שומע את האמת על התקווה הלבנה של שונאי נתניהו הוא מתפלץ. קשה לשכוח את אלו שהתרפקו על הרעיון להריץ את אולמרט בראש גוש נגד נתניהו. ואילו עתה ? האמת מתנפצת להם בפנים. אולי יפנימו כי ההליכה בעיוורון רק נגד נתניהו היא לא הפתרון ? נכון כי אנו נמצאים בתהליך של משטר פרלמנטרי שיכול להביא שינוי אך אם המגמה שנתניהו נמצא יציב בסקרים עליהם לחשוב מחדש.

יתר על כן, לפי הסקר האחרון, הממשלה הבאה יכולה להתקיים רק מנתניהו ומיוצאי נתניהו. כך לפי סקר ערוץ הראשון : הליכוד + ישראל ביתנו + הבית היהודי + כחלון שווים 61 מנדטים.

אם מגמה כזאת קיימת. נראה לי כי לא יתקיימו בשנה הקרובה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סער זאת לא הדרך !

הרויזיוניסט

הדרך המשותפת של סער ושפר נמשכת

אריק זיו ויזר

אנא נתניהו הושיעה נא

אריק זיו ויזר

Easy Come פירון וגל Go

אריק זיו ויזר

למה הפרטה של המצודה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הציונות IN פוסט ציונות OUT

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן