19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

בליכוד תופסים צד בנושא בחירת הרב הראשי

מטה “מתלכדים למען הרב דוד סתיו – הרב הראשי לישראל”, הוא יוזמה של פעילי ליכוד צעירים שהחליטו לפעול למען בחירת רב מרבני צהר לרב ראשי. הטיעון העיקרי : “זה אינטרס לאומי משום שאנו עומדים שנייה לפני פיצול לאומי גדול. רב מצהר ימנע זאת”.

מה בין הליכוד לבין משרת הרב הראשי ? מה בין מפלגה שהמצע שלה איננה דתי אלא לאומי לבין עמדה דתית בכירה? אחת התשובות האפשריות היא ככל הנראה אכפתיות של צעירים מהליכוד שהחליטו לתפוס עמדה, לנקוט במעשה משום שאכפת להם מעיצוב פני העתיד.

 

בעוד מספר חודשים יתקיימו בחירות שלאחריהן ייקבעו הרבנים הראשיים. אחד המועמדים לרב ראשי אשכנזי הוא הרב דוד סתיו – ממנהיגי רבני צהר ורבה הראשי של העיר שהם. לפני מספר שבועות הוא זכה כאמור לתמיכה מפתיעה מפעילי ליכוד בראשות ליאור ברדוגו מלוד ואלי חזן ממבשרת ציון. השניים הקימו קבוצה בפייסבוק שנקראת “מתלכדים לבחירת הרב דוד סתיו – הרב הראשי לישראל” הפועל מתוך “מטה חברי הליכוד”. השניים החלו בעבודה מאומצת מול נבחרי הליכוד על מנת שאלו ישפיעו על בחירתו של הרב סתיו. הם גם רותמים חברי ליכוד אחרים ואזרחים שאינם בעלי זיקה פוליטית עבור העניין.

 

הקבוצה בפייסבוק מאוד פופלארית והיא מונה כבר מעל 2500 חברים. בכל יום מצטרפים אליה עוד ועוד חברים. השניים שלחו כבר מכתבים לנבחרי הליכוד החדשים – ישנים כאשר הם תובעים בתוקף לנקוט עמדה ולפעול למען הבחירה. בראשית מכתבם לנבחרי הליכוד ולחבריו הם כותבים : ” הליכוד, כך מעידה ההיסטוריה, היא תנועה המחברת בין כל חלקי העם. עוד מאז חיבר זאב ז’בוטינסקי בין החילוניות ובין הכבוד לדת. המשיך את דרכו מנחם בגין וברוח הדברים הללו חשוב להדגיש כי בעוד מספר חודשים ייבחרו הרבנים הראשיים לישראל”. המכתב ממשיך בפנייה לעשיית מעשה : “אחד המועמדים למשרת הרב הראשי הוא הרב דוד סתיו-רבה של העיר שהם וממנהיגי רבני צהר. אנו מבקשים שתסייעו בכל מה שאתם יכולים על מנת להוביל לבחירתו של הרב סתיו. שכן, כבוד הרב, בדיוק על פי הרוח של צהר, הוביל לא רק בהצהרות אלא בעיקר במעשים את שמירת הקשר בין הציבור החילוני לבין הדת היהודית. יש לזכור, כי אנו עומדים צעד אחד לפני הפיצול הגדול שבו חלק ניכר מהציבור בארץ יתנתק, ממש כך, מהדת היהודית ואז תיווצר כאן מדינה אחת עם שני עמים אחים שלכל אחד דת משלו. אל תתנו לזה להתרחש. יש לכם אחריות רבה מדי”.

 

כבר אתמול בבוקר קיבלו ח”כ אביגדור ליברמן, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן וח”כ יאיר שמיר מסרים עם סלוגן : מה אתה עושה למען אחדות בעם? המסרים הללו יישלחו לכל נבחרי הליכוד בזמן הקרוב.

 

ליאור ברדוגו : “המכתבים ששלחנו לח”כים ולפעילי הליכוד הם בבחינת צו גיוס. צו לחיבור מחדש בין הציבור בארץ לבין הדת היהודית. ראינו חשיבות רבה בפעולה אקטיבית לבחירת המועמד הטוב ביותר לרב הראשי. המועמדים האחרים הם מועמדים ראויים אבל עבורי הרב סתיו הוא הראוי ביותר הודות לקונספט שהוא מייצג וראוי שיגיע לקדמת הבמה. הליכוד – כמפלגת שלטון – מוכרח לקחת חלק בקביעת דמות הרב הראשי משום שהוא מפלגת שלטון המעצבת את חיינו בארץ. לכאורה, זאת נראית פוליטיזציה מיותרת אולם מי שמכיר את המערכת יודע היטב שזאת פוליטיזציה קיימת כבר שנים ארוכות ואנו נפעל על מנת שהטוב ביותר יבחר ויוביל אותנו מבחינה דתית בשנים הבאות”.

 

אלי חזן : “עבורי, זה היה מאוד פשוט. את מסתכל סביב ואתה רואה ניתוק בין רבים בקרב הדור הצעיר לבין האורתודוקסיה. לא מעט זוגות בוחרים להתחתן בצורה קונסרסטיבית או רפורמית ואז נוסעים לטקס בחו”ל וכך אנו בעצם בדרך ליצירת שני עמים יהודיים נפרדים. חשוב לי לציין שאני מכבד את הרפורמים והקונסרבטיבים אבל חשוב לי גם לעצור את הסחף הזה. לכן חשוב מאוד שייבחר רב עם ערכי תנועת צהר שמביאה משהו אחר אך שומרת על הכללים מקדמת דנא. בחירה ברב סתיו היא בחירה בערכי צהר. היא תעצור את הנתק ותחבר מחדש בין כולם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניצחון לקבוצת עידו בחיפה

ליכודניק

הבהרה מליכודניק לגבי הבחירות לרשויות המקומיות

אלי חזן

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

אריק זיו ויזר

אורן חזן במסע דה-לגיטימציה נגד חברת הכנסת שרן השכל

אריאל אילוז

ח”כ השכל מציגה : בית ספר לדיפלומטיה בינלאומית

עינר אביב

מאי גולן היא הדוברת הבינלאומית של הליכוד

ליכודניק
דילוג לתוכן