22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

בין חלום, תעוזה וקולות המלחמה ברקע

מובילאיי – העסקה שהייתה – השבוע שאחרי

לפני כמה שנים לקחתי חלק בסדנת יזמות, הרעיון ליצור משהו יש מאין תמיד ריתק אותי.  האפשרות להעניק לעולם משהו שאין או לשפר שימוש קיים למשהו טוב יותר תמיד הצית אצלי איזה שהוא ניצוץ.  השבוע כולנו רצינו להיות מובילאיי החברה הסטארט-טאפ הישראלי שנמכרה בחמישה עשר מיליארד דולר.   חברת אינטל ענקית התוכנה מעוניינת לקחת צעד אחד קדימה את העולם בכל הקשור לרכבים אוטונומיים.

 

במסגרת הסדנה ליזמות למדנו המון על יצירתיות ועל מחשבה יזמית ואיך למעלה את המחברת שלנו ברעיונות למוצרים שיכולים לכולל שינויים צרכניים,  במחשוב ובכל דבר שניגע בו.  העניין בסדנה לא היה רק בלימוד אלה היה גם מעשיות כלומר פרקטיקה.  התגבשנו חברי הסדנה לקבוצות קטנות של עד חמישה איש יחד עם מנטור יזם שכבר הקים חברה ובנה מוצר לשוק ומוכר בשוק.

 

האנשים מאחורי מובילאיי עשו זאת עכשיו המדינה רוצה את חלקה.  המס בניגוד לכחלון כספי מובילאיי שייכים לשלושה אנשים זיו אבירם,  אמנון שעשוע, שמואל חרלפ.  כספי העסקה שייכים להם.  אין ספק שהמשק והחברה הישראלית בכללותה נהנית מכך ומספקת תקווה ליצירתיות ולחדשנות הישראלית.

 

אך לא די בכך קיימת האטה בהי טק הישראלי וישראל כמדינה חייבת לפעול על מנת שהישגים כמו זאת של מובילאיי לא היו חד פעמים.  אני עדיין ממתין שחברה ישראלית תרכוש חברה מחו״ל.

———–

יש מי שיודעים לספר שהקואליציה כמעט התפרקה השבוע ועוד איפה? בערב הגיבוש והכל סביב התאגיד החדש שמוקם.  ראש הממשלה ניגש לשר האוצר כחלון ווביקש דחייה של חצי שנה לעלייתו של התאגיד השידור החדש.  כחלון כמעט התפוצץ באותו הרגע לא ידע איפה לשים את עצמו כך אנשיו מספרים.  דעתי שונה מרבים במפלגה אני מאמין שלמרות שיש מי שחושבים שהתאגיד הוא כזה וכזה ולמרות הכל הוא צריך לצאת לדרך.

 

התבצעה עסקה המדינה לא יכולה לחזור בה ואם כן היא חייבת פיצויים שעולים פי כמה על המחדל של לבטל.  התאגיד יקום וכי לא משנה אם האג׳נדה שלו תהיה ימנית ושמאלנית אני מצפה שיהיה איכותי והוגן כלפי מגוון הדעות בחברה הישראלית.

 

כשהתחלקנו לקבוצות קטנות של יזמים קטנים כל אחד הוציא מהשרוול את אוסף הרעיונות שלו . החממה היזמית התחילה לעבוד.  לפחות פעם בשבוע היינו נפגשים אחרי שכל אחד היה עושה את שיעורי הבית שלו.

 

המדינה צריכה לדאוג לעובדי רשות השידור כמובן אך היא צריכה להתחיל להתקדם ולא לקחת כל פעם צעד אחורה.  התאגיד ברובו יקלוט את עובדי רשות השידור  ואחרים ימשיכו אלה לזירות אחרות המדינה רק צריכה לדאוג שהכול יתבצע בצורה הולמת.

————-

הפעם האחרונה שבה מדינת ישראל נלחמה מול צבאות מדינה ערבית הייתה ב-73.  מאז נלחמנו כנגד ארגוני גרילה וטרור כמו עמל וחיזבאללה עד לאש״פ והחמאס שלוחת האחים המוסלמים.

 

אירוע כמו זה שהתרחש הלילה לפי אותם פרסומים זרים מלמדים עד הלבלנט בו אנו חיים רגיש ביותר.  על רוחות המלחמה הרוחשות מצפון לא צריך לספר לכם.  אך מלחמות מת שהוא  מתפרצות בעיקר כשמגיעים לרגע של על-חזור.  מדינת ישראל לא יכולה לסבול את הנוכחות השיעית האיראנית על מפתן גבולותיה.

 

אחד החלקים הקשים שהיו בסדנת היזמות היה הרגע שבו היינו כקבוצה צריכים לצמצם רעיונות ולהתגבש לרעיון אחד.

הקבוצה שלנו הורכבה מדוקטור בתחום פיתוחי משחק חינוכיים,  מעו״ד צעיר בתחום הפטנטים, ממפתחת מוצרים חד פעמים, מישהי מעולם האופנה ואנוכי צעיר החבורה.  המנטור שלנו הוא בעל חברה בתחום שוק ההון.

 

מספרים שטיל החץ 3 יודע ליירט מחוץ לאטמוספרה.  הטכנולוגיה סביב החץ ישראלית- אמריקאית.  היצירתיות ישראלית מאה אחוז כמו כיפת ברזל,  שרביט קסמים ועוד אמצעים שמהווים את ההגנה האקטיבית של ישראל.

 

משטר אסד שנלחם את מלחמת ההישרדות שלו ישר איים אין לזלזל באיומים שכאלה.  בתוך סוריה פעלים הרוסים, האיראנים ובעצם מי לא וזה מה שהופך שם את הכול לנפיץ.

————-

פרקליטות המדינה הגיעה לעסקת טיעון עם חבר הכנסת גטאס מהרשימה הערבית.  מדובר בכניסה לכלא על עבירות שלא פחות מריגול ושיתוף פעולה עם אסירים בטחוניים והברחת סלולר לתוך הכלא.

 

מדובר בעסקה משונה מקומו למשפט על עבירות חמורות אלה ולהיכנס להמון שנים ולא לשנתיים בלבד.  הכנסת עשתה ועושה את עבודתה במסגרת הכלים שעומדים ברשותה.  מחוק ההדחה ועד לפעילות ההדחה בועדת הכנסת בראשות ח״כ יואב קייש.

 

מקומו של גטאס בכלא ולא לשנתיים אלה להרבה יותר.  הפרקליטות שגתה וזאת אני אומר מבלי להכיר את מלוא מכלול השיקולים שלהם.  לדעתי פעילותו של גטאס עברה את מבחן אמות אסיפים שהחברה יכולה לקבל.

————

אחרי חודשים של עבודה ובניית אב-טיפוס מוצר משלנו עמדנו לפני הדבר האמתי מפגש עם משקיעים פוטנציאליים וחברת תכנה שתפתח את המוצר שלנו.

 

הציונות עשתה מעשה שבאותם ימים נראה בלתי אפשרי בהתחלה אף אחד לא ידע מה יוליד לו יום.  גם אוגנדה ועוד מקומות עלו בחקה.  אף אחד לא רצה לוותר על ארץ הקודש אך התפיסה הגלותית  שרק כשהמשיח יבוא אז נגיע לארץ ישראל.  היה בניגוד לתפיסה שצמחה מתוך עולם יהודי- חילוני. ז׳בוטנסקי היה רחוק מעולם התורה אך הוא היה זה שהבין שאת זכותנו יש לתבוע דווקא על בסיס החוק הבינלאומי.

 

התחלנו לעצב את המוצר,  הפגישות עם המתכנתים התרבו ואז ברעם ביום בהיר קרה משהו שאף אחד מהקבוצה לא ציפה.  החברה שעמדה מאחורי סדנת היזמות ושנתנה את המעטפת של החממות יזמות נסגרה פשטה את הרגל.  קרה לה מה שקורה לרוב החברות שקמות לא שורדות את של חמש השנים הראשונות שלהן.  אנחנו ועוד רבים נשארנו עם ההפסדים של ההשקעה שלא הבשילה.

 

מי היה מאמין מדינת ישראל קמה בזכות אותם חולמים ואנשי מעשה כז׳בוטנסקי כמו זאב ז׳בוטנסקי אני מאמין שצריכים לחזור לסאן רמו לזכויות הבינלאומיות שלנו.

אנחנו חייבים מצד אחד להיות סגפנים ובדלנים ומצד שני ליברלים ויצירתיים ירשנו את זה עוד מחז״ל.

 

על המוצר שתכננו ליצור ולהביא לעולם לא ויתרתי בסופו של דבר המוצר היה רעיון שלי והוא היווה מיזוג של עולמות התוכן השונים של חברי הקבוצה.  המוצר שעמדנו לפתח נתן לכל אחד את האפשרות לתת את הטון היכן שהוא חזק.  המסגרת החוזית מרגע שקבוצת האם פשטה את הרגל הביא לסיומו של המיזם שלנו אך לא את החלום.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנתיב של ורצברגר להונגריה

עינר אביב

הצעה ראשונה לשינוי השיטה

אלי חזן

שעת המבחן של הציבור הציוני

אלי חזן

עבור העבודה גבאי הוא הבעיה ולא הפתרון

אלי חזן

מטה הליכוד חיפה 1 לרגב : מנעי קיום פסטיבל נכבה

עינר אביב

ארץ ישראל במשנת הרמב"ם: דיון בלאומיות

דר' גבריאלה ברזין
דילוג לתוכן