18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בחירת היועץ של בנימין המבולבל

"הצחוקים" עד לנפילה של נתניהו, מי הוא השר שלא עובר את הקו הירוק, מי התנגד להצעת החוק של כרמל שאמה.

סבן אותי בשירות האומה

יום ראשון השבוע והמערכת הפוליטית כמרקחה. בייחוד בלשכת נתניהו. הכל החל כאשר סביבת נתניהו התכוננה למפגש הגדול שלו עם פעילים. שהרי, נתניהו וסביבתו הרגישו שחרב התבוסה מרחפת מעליהם ולכן לקראת הישורת האחרונה לפני ההצבעה במרכז הפכו בלשכה את היומן והתכנסו בכנסת במופע אימה של שכנוע פעילים אשר מאוכזבים מיחס הצוות של נתניהו כלפיהם.  החלטתי לנסות להיכנס למפגש אך בפתח עמד הליצן שלום שלמה שאמר לי : "אתה לא מוזמן". צחקתי והמשכתי שכן היה לי הכבוד להיות הראשון בליכוד לסמן את תופעת ה"סבן אותי".

שרים וחברי כנסת מוזמנים חדשות לבקרים לבוא לסיורי עבודה בערים שונות בארץ ולפגישות עם ראשי ערים ומועצות מקומיות. זהו חלק מנוהל העבודה התקין של עבודת ממשלה – רשויות מקומיות, עבודה שאגב, נדרשת מאוד בעת מצבן הקשה של הרשויות ולעיתים היא זאת שיוצרת את ההבדל בין רשות מקומית מתפרקת לרשות מקומית שורדת. אחרי שסילבן, לימור, סער, כץ ושרים אחרים הגיעו לביקור במעלה אדומים בעוד ערים ביהודה ושומרון נקבע גם ליובל שטייניץ ביקור עבודה ב – 11במרץ.

פנתה מנהלת לשכתו של ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל לתיאום ביקור עם לשכת שטייניץ והתשובה הייתה ש"שטייניץ לא עובר את הקו הירוק".

בני כשריאל לא האמין למשמע אוזניו והרים טלפון ליועצו של שטייניץ. זה אישר ולאחר בדיקה הודיע כי הם יפגשו וכוכב יאיר.

מנפלאות הועידה

ברור כי נתניהו נכשל או הוכשל במהלך האחרון של אי דחיית הועידה ונכון כי בעניין הועידה נכשלו גם ראשי ליכוד קודמים אולם הפעם זאת הייתה פדיחה לא קטנה. לכאורה, מי שהובילו את המהלך, השרים כץ וכחלון, כנושאי התפקידים במפלגה, כשלו. ואולם, מעל פני השטח יש כתובת אחת ברורה לכישלון והיא היועץ הפוליטי שלום שלמה אשר במשך שנה שלמה היה מנותק מהשטח בליכוד. מתברר כי יכולתו הבלעדית היא לראות מהלך, לרוץ להדליף לתקשורת ולתדרך עיתונאים. ומייד לאחר מכן לעמוד מנגד, להסטלבט על פעילי הליכוד ולהיכשל בעבודתו. התוצאה היא שבמקום לבצע עבודה הוא מורח את כולם וצוחק על הפעילים, כך נוצר נתק בין נתניהו לבין פעילי המפלגה.

שר בכיר אמר כי ב"ימים שלפני ביטול ההצבעה נערכה בדיקה טלפונית מי יגיע להצביע ומי יתמוך בהחלטה וכפי הנראה התברר כי התוצאה הייתה לא מחמיאה".

בתחילת המהלך קיבל נתניהו ניתוח מצב אחר לחלוטין לנתניהו. מה לא נאמר שם ? שלא תהיה בעיה להעביר את ההחלטה הרי חברי המרכז יעדיפו שיאריכו להם את המרכז בעוד שנתיים.

ואולם, מתברר כי חברי המרכז ענו בטלפון כי לא זאת דרכם וכנראה לא היה רוב להחלטה.

לפיכך, עולה שאלה נוספת : החלטת השופט הייתה בצהריים והמפגש עם הפעילים היה בערב. אם כן, מדוע לא הודיעו כי יורדים מההצבעה כבר במפגש?

אך כאשר התברר שאין נצחון ברור ירדו מההצבעה.  

אין ספק כי תרבות הליצנות והסתלבט של יועצו של נתניהו היא בעוכרו. בישיבת הממשלה בתל חי נתקלתי במתודה הקובעת שליצנות היא דרך והמקצועות היא מילה גסה. כל זאת אצל היועץ הפוליטי של ראש הממשלה.

כאשר עמדתי בחצר תל חי ודיברתי עם יועצו של בוגי, איציק אשכנזי, הגיע  שלום ואיציק אמר לו שחבל שהוא לא בא איתו באוטו. המסבן ענה : "כל הדרך היה צחוקים".

צריך להבין שתפקיד היועץ הוא לעבוד ולא להיות ליצן החצר של המלך. אם היה רוצה נתניהו ליצן היה לוקח את יובל המבולבל.

ובינתיים, בחירה לקויה של היועץ הפוליטי הפכה את ראש הממשלה לבנימין המתבלבל.

אין ספק כי זהו עוד כשלון שהוביל אותו היועץ הפוליטי של נתניהו. אולי נמצא ביטוי חדש בליכוד "סרגל הכשלונות של שלום שלמה".

 

הליכוד לא מאוחד

דוגמא לאי אחידות בליכוד קיבלנו השבוע בוועדת שרים לחקיקה כאשר עלתה על סדר היום הצעת חוק של כרמל שאמה בנושא לשכת עורכי הדין. זאת הצעת חוק ראשונה בנושא שעומדת לעבור מטעם חבר כנסת מהליכוד ואו אז ההצעה נתקלה בהסתיגויות דוקרות מהבית, בית  הליכוד כשסילבן וסער הצביעו נגד בממשלה. בסופו של יום ההצעה עברה בממשלה ברוב ברור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקרב על ירושלים

אריק זיו ויזר

רובי מחכה לביבי

אריק זיו ויזר

לא מצליחים לתפור חליפות, תופרים תיקים

אריק זיו ויזר

מי יעמוד בראש?

אריק זיו ויזר

האם הסולחה בין ביבי וסער קורמת עור וגידים ?

אריק זיו ויזר

מחזירים את הליכוד לליכודניקים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן