30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
תמר הר פז

בחירות , או לא להיות

נתניהו הוא שרון והליכוד הוא אותו ליכוד? 

ביום חמישי הקרוב ילכו חברי המרכז להצביע על קיום בחירות למוסדות המפלגה בחודש הבא או דחייתן שוב. יהיה זה פרק נוסף בסאגה בלתי נגמרת של ניסיונות, בדרך כלל מוצלחים, למנוע ממפלגת הליכוד להתנהל כמו מפלגה.

לפי חוקת הליכוד היו הבחירות למרכז הליכוד ולמוסדותיו צריכות להתקיים כבר לפני שנה. זה לא קרה. אריק שרון ניסה להחליש את התנועה ולהתעלם ממשאל המתפקדים באופן שיקנה לו כוח אבסולוטי ויאפשר לו להוציא לפועל את תוכנית ההתנתקות הידועה לשמצה. בינתיים, יו"ר התנועה התחלף, אבל כמו שאמר החכם באדם "אין חדש תחת השמש" ויו"ר שלנו שכל כך הבטיח שינוי, שמח לרשת מקודמו מוסדות רדומים ומנגנון מפלגתי חסר חוט שדרה.

ואנחנו בתוך תסריט מוכר. שוב ראש מפלגה שאינו מוכן להשלים עם חוקי המפלגה שלו, שוב מנגנון לוחכי פנכה, שמתגייס לעזרתו, שוב בית משפט שמעוות עבורו את החוקים ושוב חברי תנועה, שאננים, המאמינים שהמפלגה חזקה והאידיאולוגיה מובטחת ועלולים להתעורר מאוחר. מי שנכנס לליכוד בימים אלה יכול לחשוב שאנחנו בחורף 2005. בהבדל אחד, אפילו במשאלים של שרון, שהיו משופעים במעשי שוחד כשלעצמם (ע"ע יומני עומרי). נכחו משקיפים וההצבעה נערכה על ידי המפלגה עצמה.

מה שלא יהיה נכון ביום ה' הקרוב. לא רבים יודעים שביבי הזמין חברת קבלן חיצונית לצורך ספירת הקולות. בכך הליכוד יצר תקדים. לא רק בלהיות המפלגה הראשונה בהיסטוריה שחרגה פעמיים בתוך 5 שנים מהחוקים של עצמה, אלא גם בהבאת אנשים זרים לטיפול בעניין שהוא מפלגתי טהור. מעבר לבזבוז הכספים, לא ברור איזה כללים משפטיים חלים על חברת הקבלן? כללי המפלגה? אייך יספור את הקולות גורם שעובד עבור מישהו? כידוע הבחירות לא נקבעות רק לפי מי שמצביע, אלא גם לפי מי שסופר.

ראש הממשלה מקיים, בימים האחרונים, כנסים מפוארים לחברי המרכז, לא ברור על חשבון מי. אולי על חשבון חברי התנועה שהוא פוגע בזכותם לבחור ולהבחר? הוא אף פעם לא הסביר מדוע הוא כל כך משתוקק לדחיית הבחירות. אולי הוא חושב שבתוך תנועה משותקת יהיה לו קל יותר ללכת ליוזמות מנוגדות לאופי הליכוד? האם גם הוא כמו שרון מותש מחצי התקשורת השמאלנית? האם גם אותו מדגדג החלום לקבל שער בטיימס ולהיכנס להיסטוריה על חשבון רצון הבוחר? עכשו הוא אומר שלא ימסור את ירושלים, אבל בואו נזכור לפני שנבחר, ביבי גם לא אמר שהוא הולך לתת את נאום בר-אילן.

אם יצליח ביבי לדחות את הבחירות ביום ה' הוא אכן יעשה היסטוריה בכך שיהיה המנהיג הראשון שהצליח לגרום לאנשים להצביע למען החלשת עצמם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין טרוריסטים ללוחמי חופש

אלי חזן

האם ח"כ ציפי חוטובלי כרתה ברית עם ארגוני הנשים השמאלנים

כשהרגבים על הקבר עוד חמים

אריק זיו ויזר

מחזיקים אצבעות לאילה שטגמן

אלי חזן

בגין הרומנטיקן

אריק זיו ויזר

הדלת המסתובבת של צחי הנגבי

אלי חזן
דילוג לתוכן