26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

בוגי יעלון – בחזרה למנהיגות ליכודית ערכית

מינויו של משה (בוגי) יעלון לשר הביטחון נחשב בעיני רבים לא רק למינוי הכי ראוי בממשלת נתניהו ה – 33 אלא גם כמינוי המהווה סמל של חזרה לערכים משום שלא מדובר רק בניסיון של אדם שהזהיר מתוכנית ההינתקות, ואף שילם על כך בכסאו, אלא גם של אדם שלא היסס לחבור למפלגה שבמשך שנים חשב בצורה שונה ממנה. וכן, יש גם קשר למועמדות של ניר ברקת לראשות עיריית ירושלים



ב – 18 במרץ השנה הושבעה ממשלת ישראל ה – 33. חצי ממניין שריה לא כיהן כשר בקדנציה הקודמת. פרישתו של אהוד ברק ותוצאות הבחירות הובילו לכך שהמינוי שהיה נראה המינוי הכי טבעי במשך שנים הפך למציאות שאין בלתה. משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל ה – 17 של צה"ל, מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון. ואולם, המינוי של יעלון סימן לא רק ניסיון וביטחון ואחריות אלא גם חזרה לערכים. שכן, זהו אותו יעלון אשר נתפס כסוג של יקה שאיננו מוכן להתפשר על תפיסותיו ולא להיכנע לפופוליזם. שהרי, קשה לשכוח כיצד בימי ההינתקות, כאשר פורום החווה של שרון ניסה להפוך את התוכנית למעיין "עגל זהב", עמד יעלון והזהיר מעל לכל במה באשר לתוצאות. יעלון נקט עמדה עקרונית ולא פופולארית לשעתה בניגוד לשר הביטחון דאז שאול מופז שלא רק ששינה את עורו אלא גם שנתן יד לאי הארכת כהונתו של הרמטכ"ל. אירוניה היסטורית יכולה להיווצר אם נעשה פרפרזה לאמרתו הנודעת של אורי דן לגבי אריאל שרון בכך שנאמר ש"מי שלא רצה להאריך ליעלון את כהונתו כרמטכ"ל קיבל אותו בסוף כשר ביטחון".


הנה כי כן, יעלון לא חושש לומר את האמת הפנימית שלו. בניגוד לאחרים הוא לא אץ רץ לתמוך במועמדות של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים ביודעו היטב מה שורש המועמדות הזאת וכמה סימני שאלה מרחפים מעליה. מי שירצה יוכל לראות בכך אפילו סגירת מעגל : שכן, ניר ברקת שימש מ"פ ביחידה בה שימש בוגי כמג"ד. ואם יעלון משמש ברומטר ערכי ברמת הפוליטיקה הארצית הרי שברקת משמש ברומטר ערכי ברמת הפוליטיקה המקומית בירושלים. יותר מכך, הם מזכירים האחד את השני גם במובן החשיבות של הנתינה לחברה בישראל : כל אחד מהם הצטיין בקריירה בה בחר – יעלון בקריירה הצבאית וברקת בקיירה העסקית – אך הם גמרו אומר בליבם להשקיע מזמנם וממרצם על מנת לשנות את החיים שלנו בארץ הזאת.


במהלך הבחירות הכלליות האחרונות נוצר תחדיש לצמד המילים "פוליטיקה חדשה". בקרוב יחלפו להם 10 חודשים מאז אותן בחירות אבל המעשים של אלו שטבעו את המונח "פוליטיקה חדשה" וביקשו לתת לו משמעות עומדים בניגוד מוחלט להצהרותיהם. דווקא יעלון וברקת מוכיחים כי אפשר לקיים פוליטיקה ותיקה אך עם תוכן של מה שאחרים רואים כפוליטיקה חדשה. שכן, שניהם רחוקים, אפילו רחוקים מאוד, מהפוליטיקה שמביאים ליאון, דרעי, דודו אמסלם, ליברמן ושות'. שניהם מביאים מנהיגות ערכית שגורמת לצעירים, אך גם לותיקים, להבין שבמדינת ישראל לא כלו הקיצין על הפוליטיקה הישראלית וכי אתה יכול לקחת חלק בפוליטיקה, המכילה גם רגעים מותחים, אך עדיין לשמור על הערכים בהם אתה מאמין. אתה יכול לעמוד על שלך על ידי מציאת שביל הזהב.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משא ומתן – על חרם פיפיות

אריק זיו ויזר

יצא לו האיווט

אלי חזן

בפתחו של "השבוע הלאומי" של ישראל

אלי חזן

החברה שצמחה מתוך המלחמה

אלי חזן

הפוסל את התורם לחברה במומו פוסל

אריק זיו ויזר

לגיטימציה – זה כל העניין – אלי חזן

דילוג לתוכן