19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי : ההיסטוריה של ברן היא ההיסטוריה של ארץ ישראל

בוגי יעלון על האלוף אברהם אדן ז”ל שהלך הלילה לעולמו 

 

האלוף במילואים אברהם אדן (ברן), היה מעמודי התווך של דור המייסדים של צה”ל, לוחם ואדם אשר שורשיו נטועים בארץ הזו. ברן היה מהלוחמים להקמתה של מדינת ישראל עוד כלוחם צעיר בפלמ”ח, ובהמשך היה מהמפקדים אשר הובילו את צה”ל באימונים, במבצעים ובמלחמות. ההיסטוריה האישית של ברן היא בעצם ההיסטוריה של מדינת ישראל, ושמו יהיה חקוק בה לעד: מהילדות בכפר גלעדי ובתל אביב, דרך ההתגייסות לפלמ”ח וההשתתפות באינספור מבצעים שונים שהובילו להקמתה של המדינה ועד השירות ארוך השנים בצה”ל והפיקוד על הטובות שביחידותיו, בין היתר בשעות הקשות והגורליות ביותר למדינה עת שימש מפקד אוגדה 162 במלחמת יום הכיפורים, ופיקד על קרבות הבלימה והצליחה בתעלת סואץ. ביכולת הפיקוד המרשימה שלו, בקור הרוח, בניסיון המבצעי והאישי שהונחל לצעירים ממנו, באנושיות – היה ברן מופת לדורות מפקדים של צה”ל שבאו אחריו. אין סמלי מכך שאחת התמונות המפורסמות בתולדות המדינה, הנפת דגל הדיו באילת, תהיה מזוהה עם ברן ועם תרומתו האדירה לקיומה ולשגשוגה של ישראל. יהי זכרו ברוך.

 




אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגנית השר לאה נס: “דו”ח אדמונד לוי לאישור בישיבת ממשלה”

אלי חזן

הדקה 90 של ליברמן

הרויזיוניסט

שר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ, ייצא מחר בבוקר לועידת קרן המטבע הבינלאומי המתכנס השנה באיסטנבול. ביום ג’, יישא דברים בפני באי הועידה.

אריק זיו ויזר

השר מיכאל איתן בדעתו ובאמת שלו

אריק זיו ויזר

בוגי בעצרת לזכר איתן בלחסן ז”ל

אריק זיו ויזר

עידן חדש לעם היהודי – נתן שרנסקי יו”ר הסוכנות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן