19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי : אני מתנגד לכל שריון

המשנה לראש הממשלה התארח השבת בשבתרבות בכפר סבא והתייחס לאירועים בדרום, לפרשת אשכנזי ולשריונים בליכוד

המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון התארח לפני שעה קלה בשבתרבות בכפר סבא. השר התייחס לאירועים בדרום ואמר : "אנחנו נמצאים בעיצומו של אירוע בדרום, שמתחיל מסיכול ממוקד אתמול של מזכ"ל של ועדות ההתנגדות העממית. הוא תכנן והוציא לדרך פיגוע דרך סיני, במתווה דומה לזה שהיה בכביש 12. החלטנו לנסות לסכל את הפיגוע באמצעות מי שמארגן את זה, כשאיתו היה יד ימינו, שהוא גם אחד ממשוחררי עסקת שליט. אני מקווה שהחמאס, שהוא אחראי למתרחש ברצועה, יתעשת מהר ויעצור את האש הזו, ולא הם ימשיכו לשלם מחיר כבד כפי ששילמו בסיבובים הקודמים. אנחנו נצטרך להמשיך ולגבות מהם מחיר. לא מקובל עלינו שאזרחי ישראל יהיו מאוימים על ידי ארגון זה או אחר ויהיו מטרה לירי. האידיאולוגיה של חמאס היא שאנחנו לא צריכים להיות כאן. כל השאר הוא טקטיקה. אנחנו צריכים לנצל את השיקולים והלחצים הללו מבלי להשלות את עצמנו.

זה לא מפתיע שמשוחררי שליט חוזרים לטרור. הניסיון שלנו מהעבר מצביע ש-60 אחוז מהם חוזרים לטרור. בינתיים אנחנו מצליחים לסכל את הניסיונות שלהם, ואני מקווה שנצליח לעשות זאת גם בעתיד, לפני שיממשו את זממם. זה מזכיר את עסקת ג'יבריל, אשר המשוחררים שלה היו הציר המרכזי של האינתיפאדה. אנחנו צריכים להיות ערוכים לסכל את האיומים הללו".

 לאחר מכן התייחס לפרשת אשכנזי : "במקום שיש בני אדם, יש גם פוליטיקה וגם יצרים. איזשהו גיבור הכובש את יצרו. לצערי ראינו פה מערכת יחסים עכורה שהתפוצצה באופן מאוד לא טוב תוך כדי כהונתו של גבי אשכנזי. זה רע. זה מטריד. אני שואל את עצמי איך זה נראה על ידי החיילים והקצינים למטה ועל ידי האזרחים, ששואלים את עצמם האם אנחנו יכולים לסמוך על קבלת ההחלטות. אבל קבלת ההחלטות היא לא רק בין שר ביטחון לבין רמטכ"ל. יש קבוצה מנוסה של שרים, שיודעת לשקול ולהחליט, והיא עוזרת מאוד לראש הממשלה לקבל החלטות. זו קבוצה מאוזנת מאוד.

אני רואה פה תופעה בעייתית שראיתי עוד בהיותי רמטכ"ל וגם לפני כן: בשנה האחרונה שלו, רמטכ"ל נתפס כאיום פוליטי כי יש לו מעמד כזה או אחר בציבור. הפוליטיקאים רואים בו איום. יש מי שטורח לעשות לו דה-לגיטימציה, כך שיגיע קצוץ כנפיים אם יחליט לקפוץ למים הפוליטיים. אני מאוד בעד תקופת צינון כי לא ראוי שרמטכ"ל יקפוץ מיד לחיים הפוליטיים, אבל זה כנראה לא עוזר. בסופו של דבר שני הצדדים צריכים להסביר את מה שהתרחש ולנקות את השולחן. אבל כשהיצרים של אנשים גוברים עליהם אנחנו נראה את זה שוב".

 בוגי מתנגד נחרצות לשריונים בליכוד ובהקשר זה הבהיר : "אני מתנגד לכל שריון, ולכן התנגדתי לזה גם בנוגע אליי. זה הדבר הראוי. מילא אם מפלגה חשה שאין לה אנשים טובים מספיק, אבל לא זה המצב בליכוד, ואני לא חושב ששריון לאנשי עצמאות זו תוספת כזו שתביא לתרומה אלקטוראלית לליכוד. אני חושב שלהיפך, וגם שוחחתי על כך עם ראש הממשלה".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זכרו של פאבל פרנקל הונצח בסער

אלי חזן

בהתערבות השר משה כחלון תיקנה "בזק" תקלה בת כיומיים בישוב אבני חפץ בשומרון.

אריק זיו ויזר

הסברה פוסט מודרנית : הקמת "רשות לאומית להסברה"

אלי חזן

״הפלסטינים צריכים להבין שלא מגיעים לשלום כך"

אריק זיו ויזר

בוגי : "כיפת ברזל היא הישג בלתי רגיל"

אלי חזן

בעלות על רכב לא תשלול אוטומטית את הזכאות להבטחת הכנסה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן