16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

ארז ביטון: פרס של בשורה

אלי חזן מאושר מזכייתו של המשורר ארז ביטון בפרס ישראל והוא מסביר איך זה גם ביטוי לשינויים בחברה הישראלית. פורסם לראשונה ב"ישראל היום" 

 

 

מעז יצא מתוק עד מתוק מאוד. הסערה שנלוותה השנה בנוגע לפרס ישראל הסתיימה בבשורה חשובה עם ההודעה על הענקת הפרס בתחום השירה העברית – ספרות, יצירה ותרגום, למשורר ארז ביטון. הבשורה חשובה לא רק משום שיש לה השלכות תרבותיות מהמעלה הראשונה, אלא גם משום שיש לה השלכות אנושיות המצביעות על התבססותם של כור ההיתוך ושל הפלורליזם החברתי. הדבר נעשה על אף קולות רקע גזעניים, פרובוקטיביים ושנויים במחלוקת, שעלו שוב לאחרונה. אמרותיהם המקוממות של הסופר יאיר גרבוז, פרופ' אמיר חצרוני ואנשי רוח אחרים זכו לביקורת ארסית ולבוז, ולעיתים גם לתגובות אלימות, המשקפות כיוונים מדאיגים שאליהם פונה החברה הישראלית ושאותם יש למנוע.
כי כמו בבחירות 1981, כך גם בבחירות 2015 השתלבו להן – ולא לחיוב – פוליטיקה, עדתיות ותרבות יחדיו. אלא שהפעם הקולות הללו, הגם שנשמעו למרחוק, נחלשו בסופו של דבר והענקת הפרס עשויה לטשטשם עד לסופם הבלתי נמנע.


 


למאמר המקורי לחצו על הקישור המצ"ב 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חבל שתפסו את רוצחי משפחת פוגל

אריק זיו ויזר

נפתלי זחלקה ?

אלי חזן

להשיב את האומץ בתבונה

אריק זיו ויזר

בוגי יעלון – בחזרה למנהיגות ליכודית ערכית

אלי חזן

לא משאירים פצועים בשטח

אלי חזן

8 הערות על בנימין נתניהו

אלי חזן
דילוג לתוכן