20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בנט עושה שרירים על נתניהו

בנט הופך ציבור שלם למסכן, 12 שרים לליכוד, נתניהו סחיט או לא, יריב לוין ומכבי תל אביב, רועי שרעבי רואה לרחוק, היה לפיד

נתניהו – כחלון – בנט – יוגב

השותף המרכזי בממשלת נתניהו יהיה משה כחלון. לפיכך, החתימה על ההסכמים הקואליציוניים עימו השבוע יובילו, כפי שכבר הוכח עם יהדות התורה, לסגירה עם שאר השותפות. ציר נתניהו כחלון יהיה ציר מרכזי שעשוי להוביל את ישראל למקום טוב יותר ממנו היא נמצאת כרגע. ואולם, בניגוד לכחלון עומדים בנט וליברמן הסוררים. אז בואו לא נשכח : בנט העמיד רף של 24 מנדטים למפלגתו אך בסופו של דבר החזיר את המפד”ל לחדשה למימדי המפד”ל הישנה. נתניהו קיים את ההבטחה כמעט במלואה שעה שבנט היה הפוליטיקאי הראשון אליו התקשר מייד לאחר הבחירות. בנט היה צריך לבקש מראש את תיק החינוך אך הוא מאין לעשות זאת והרהיב עוז לבקש את תיק החוץ. לא זו אף זו, על אף שמונת המנדטים שלו הוא יקבל שלושה שרים בממשלה ומספר תיקים גדול מכך אך הוא ממשיך בשלו – בהצבת דרישות בלתי אפשריות. מבחינה זאת מחדש בנט את ימיה כקדם של המפד”ל : מצבים לציבור מראה של מסכנות. הציבור הדתי לאומי מחפש מנהיגות שאיננה בכיינת ומבחינה זאת מטי יוגב הוא המייצג ההפוך של בנט שכן יוגב מביט אל פני העתיד בריאליזם פוליטי צרוף ממנו ניתן ללמוד לא מעט.


ליברמן לאן ?

כך או כך, מתברר כי איווט ליברמן הוא אגוז קשה לפיצוח לא פחות מבנט. דרישותיו המופרכות מקשות על התקדמות ובשיחות סגורות כבר עולים קולות בהנהגת הליכוד המעידים כי הם לא יזילו דמעה אם ליברמן יישאר בחוץ ובהמשך תקום ממשלה עם העבודה.

ליברמן מסתובב מאז הבחירות המניציפאליות בנובמבר 2013 כנגד נתניהו. כזכור, ראש הממשלה סירב אז לתמוך במועמדותו של משה ליאון כנגד ראש העיר המכהן ניר ברקת. ליברמן חיפש את ההדמנות לנקום בנתניהו אך זאת פשוט לא הגיעה לכדי מיצוי. כפי שנראה כרגע ראש הממשלה יסכים לכך שליברמן יהיה שר חוץ רק על מנת להרויד את המורסה הפוליטית הזאת מעל גבו.


תודעה כוזבת של אנשי הליכוד

בתוך הליכוד מאידך נשמעים יותר ויותר קולות המתרעמים על כך שמעט משרדים בכירים נשארו לליכוד ואילו הרוב הולך לשותפות הקואליציוניות. באירוע הגאלה של מכבי תל אביב שנערך ביום חמישי בערב פגשתי את אוהד הקבוצה הוותיק, סגן השר צחי הנגבי. אני סבור שהנגבי ימונה לשר. הוא אמר לי שם ש”אני מצפה להיות שר אבל אף אחד לא הבטיח לי זאת”. באותו אירוע ראיתי את פעיל ליכוד בכיר לשעבר שדיבר על מכירת חיסול של הליכוד. לדבריו שותפים אין ספור ליכודניקים. אך האמת היא שלא מדובר במכירת חיסול כי אם בהעצמת הליכוד : ראש הממשלה יכפיל (!!!!) את מספר שרי הליכוד ל – 12 : ביטחון, תחבורה, רווחה, פנים, משפטים, בטחון פנים, תקשורת, נגב וגליל ועוד. שלא לדבר על רוב בוועדות השרים השונות. אז נכון, יהיו לנו פחות ועדות בכנסת אך יותר משרדים ביצועיים. אם מהליכוד היו מתמנים שמונה אוט תשעה שרים אז החברה של הפעיל לא הייתה שרה. כשאמרתי לו זאת הוא שתק.


ההפגזה התקשורתית של ארדן

השר גלעד ארדן מייצג יותר מכולם את דמות הנפגע. ברור לנו שאם לא יקבל תיק בכיר ייצא לכהן כשגריר באו”ם. בכיר בליכוד אמר בציניות : “אולי באמת עדיף שיילך לאו”ם. כך ייגרע הבכיין המרכזי בממשלה שתקום”.

 בכל מקרה, ההערכה היא שהבכיינות של ארדן תסייע לו ונתניהו יצמיד לו תיק זוטר, בנוסף לתיק הפנים. בסופו של יום, ההערכה היא שכורסת המיניסטר תקרוץ לו.

קרא קורא קריאות זעקה למשרת שר, ובתוך כל הבוקה ומבולקה האנושית הזאת בולט הקמפיין של איוב קרא. הוא נואש להתמנות לשר למרות שסיכוייו אפסיים. הוא מאיים שאם נתניהו לא ימנה אותו לשר אז הוא לא יוותר עד כדי כך שהוא לא יצביע עם הליכוד בהצבעות בכנסת.

מועמדים נוספים לתפקידי השרים הם השרים המכהנים כיום : שטייניץ כפי הנראה ימונה לתפקיד שר המשפטים, סילבן שלום לשר בטחון הפנים, ישראל כץ בתפקיד שר תחבורה מורחב, בוגי לתפקיד שר הביטחון, ארדן לשר הפנים, מירי רגב לשרת הנגב וגליל השרה השנייה מהליכוד תהיה גילה גמליאל שכפי הנראה תמונה לשרה לאזרחים ותיקים. שר התיירות יהיה זאב אלקין או דני דנון, שר הרווחה יריב לוין וצחי הנגבי שר התקשורת.


נסחט או לא נסחט

השבוע שוב היינו עדים להתפרצות שיח ישן חדש שעיקר המסר שבו : “החרדים סחטו את נתניהו”. האמנם ?

חזרתי אחורה לתחילת מערכת הבחירות כאשר נתניהו הודיע כי יוריד את הסנקציות הפליליות מחוק שוויון בנטל. בואו גם לא נשכח שבתחילת מערכת הבחירות הודיע כי הוא רוצה להקל על מיעוטי יכולת ורוצה להוריד את המע”מ על מוצרי יסוד. לכן, כאשר דרעי שם את זה כדרישה היה ברור שעם הדרישה זאת נתניהו יכול לחיות ואפילו לתמוך. זה היה רעיון שלו…

ללא ספק נתניהו מתנהל כמי שלומד ולמד לקחים. את הרכבת הקואליציה נתן לצוות אלקין את יריב לוין. על מנת להשלים את ההתנהלות הוא קבע היכן הוא מתפשר וזאת כדי להגיע לתוצאה של קואליציה סגורה וללא פרצות. ללא ספק, הבחירה בזאב אלקין היא בחירה מושכלת שכן הוא אחד מחברי הפרלמנט המכירים את התהליכים לעומק. על אלקין כבר נאמר בית הקלפים הישראלי.


לוין יריב עם מכבי

אל תוך ההסכם הקואליציוני סוגר יריב לוין, אוהד הפועל תל אביב ותיק, חשבון עם היריבה השנואה מכבי תל אביב כאשר הוא עומד להכניס את סעיף הפטורים לשחקנים זרים ובכך למחוק את היתרון שיש למכבי ביבוא שחקנים זרים.


הליכוד בהסתדרות

רועי שרעבי, יו”ר סיעת הליכוד בהסתדות, עשה בחודש האחרון מעשה. כאשר ראה כי שותפו ניסנקורן אינו עומד בהסכמים הקואליציוניים הוא הודיע על פרישה מהקואליציה. זאת מנהיגות מזן אחר. אנו רגילים לפוליטיקאים הנדבקים לכיסא ואילו רועי הוכיח במהלך כי הוא מתנהג אחרת. עכשיו יש לו שנה וחצי להתארגן לבחירות בהסתדרות ולהביא להחלפתו של ניסנקורן. צריך לזכור שרועי היה נאמן ושותף לדרך של עופר עיני. הוא מזכיר כי עופר עמד בכל הסכם איתו וכאשר ראה כי ניסנקורן אינו נוהג כקודמו פשוט נטש את הקואליציה. נראה מה יוליד המהלך.

תרשמו שההימור של עכשיו, כאשר אנו רחוקים שנה וחצי מהבחירות, יו”ר ההסתדרות הבא יהיה דמות פוליטית אחרת. הדיבורים הם על איתן כבל או חיים כץ ולא נופתע אם יעלו עוד שמות.

מקורב לעמיר פרץ בדק בתקופה האחרונה את האופציות להתמודדות בהסתדרות אך כפי הנראה עמיר מוריד מהלך כי הוא מבין שימיו עברו בהסתדרות. עכשיו פרץ עם הפנים לכבוש שנית את העבודה אך עוד התברר כי גם שם מחכים לו עם סכינים שלופות על הבגידה שלו במפלגה.


לפיד

ללא ספק קמפיינר מצויין אבל ביצועיסט קטן. אמנם לפיד יכול להתגאות בסידרה של דברים שאותם ניסה לשנות אך אין ספק שלפיד כרגע מוגדר כאחד הכשלונות הפוליטים הגדולים. הייתה לו סיעה גדולה ומשפיעה בכנסת הקודמת, 19 חברי כנסת, סיעה שיותר גדולה מסיעת הליכוד שבראשה עומד ראש הממשלה אך במקום לבוא ולעשות לפיד עבר לתרגילים קטנים ומסריחים. הינסיון להחליף ראש ממשלה תוך כדי קדנציה היה בעוכריו. נתניהו הלך לבחירות ומעמדו של לפיד הפך להיסטוריה. עכשיו נראה אותו אץ רץ להגיש הצעות חוק שונות ומשונות. עכשיו לפיד תוקף את כחלון על מה שהוא הזניח. לפיד היה שר אוצר שחיפש פתרונות קסם ליוקר הדיור והבלוף העיקרי שהציג – מע”מ אפס לדירות – נכשל כישלון חרוץ. כולם אמרו לו שזה לא הפיתרון, אפילו חברי מפלגה שלו לחשו בשקט, אבל לפיד נשען על היועץ אורי שני שהוביל אותו לפארסה הגדולה הזאת.

לפיד כפה הר כגיגית על הממשלה את ההזייה שנקראת מע”מ אפס ועכשיו הוא מדבר על סחיטה של החרדים. הרי הוא כבר הצהיר במערכת הבחירות כאשר הבין שאין ממשלה חלופית בלי חרדים שהוא  נגד סנקציות פליליות והוא בכלל נגד החרמת כל אחד. שנזכור כי רק לפני שנתיים  ביחד עם בנט אמר לא לחרדים בממשלה. אז נקראה הברית הזאת “ברית האחים”. היו ימים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרוזן והקצב

מרכז הליכוד התפורר לפרורים.

אריק זיו ויזר

מסאני ועד דדי

אריק זיו ויזר

הבשורה על פי סער – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

תיק 4000 תיק החנפנות

אריק זיו ויזר

שריד אחרון של ההגמוניה של השמאל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן