19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

ארדן:מפרץ חיפה יעד לצמצום הזיהום

"אחד מהיעדים המרכזיים של המשרד להגנת הסביבה הנו הפחתת זיהום האוויר במפרץ חיפה וכבר עם כניסתי לתפקיד התחלנו ביישום תוכנית פעולה לצמצום הזיהום כאשר ל 15 מפעלים בעלי דרגת סיכון גבוהה הוצבו דרישות מחייבות כדי ולעמוד בתקנים המתקדמים בעולם המערבי".
מדברי השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן בכנס פעילים בסניף הליכוד בחיפה.
למשרד להגנת הסביבה נגיעה יום יומית בחיינו ככלל ולנו תושבי חיפה בפרט בכל הקשור לאיכות הסביבה ואיכות האוויר. אתמול (יום ד' 4.11.09) התארח השר גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה בסניף הליכוד בחיפה. הכנס נערך במעמד סגן ראש העיר, רמי לוי, ראש עיריית נשר דוד עמר, שמשון עידו חבר מועצת העיר חיפה, אברהם פריד – יו"ר ארגון נהגי המוניות בארץ, הרצל עכו – יו"ר הסניף שגם הנחה את הערב , אילנה אמויאל – יו"ר מועצת הסניף וכ – 150 פעילים מרכזיים מחיפה והסביבה הקרובה.
בפתח הישיבה סקר רמי לוי, סגן ראש העיר חיפה את הישגי השר גלעד ארדן בזמן הקצר לפעילות הממשלה וציין את שיתוף הפעולה המצוין בין עיריית חיפה לרבות ראש העיר יונה יהב לבין השר וצוות משרדו בכל הקשור לעיר חיפה ולשכנותיה. "אני בטוח שהמשרד בראשותך ביחד עם ראש הממשלה יעשו כל שביכולתם כדי ולשפר את המצב אם בשיפור איכות האוויר לתושבי העיר חיפה, חוף הים ונמל חיפה, מיחזור אשפה ופסולת" בנוסף ציין סגן ראש העיר חיפה את הכרות ארוכת השנים בין השניים עוד שגלעד היה בצעירי הליכוד.
בנוסף לתשבחות הרבות שקיבל השר ארדן הוסיף ראש עיריית נשר, דוד עמר ובקש מהשר להתערב בשני נושאים עיקריים: הראשון מס הבצרות ותאגידי המים והשני קידום תשתית הגז למפרץ חיפה. " האזרח הפשוט לא יכול לשאת במחדלי הממשלה שלא התפילו מים במשך שנים. עלינו למנוע את עליית המחירים שתכנס בתחילת שנת 2010 לתוקף. שנית בנושא תאגידים. הרשות המקומית לא יכולה לספוג עליית מחירים במשק המים ולשלם כמיליון ₪ בשנה לרשות בגודל של נשר. הוצאת הכסף הזו תבוא על חשבון נושא אחר. על מחיר המים להיות אחיד בכל הארץ. בהמשך להחלטת ממשלה לקדם תשתית גז טבעי לאזור המפרץ עליך ביחד עם השרים האחרים וראש הממשלה לקבל החלטה ולבצעה במהירות. המצב הסטטי שבו הנושא נמצא אינו יכול להמשיך".
השר גלעד ארדן בראשית דבריו הציג את מדיניות משרדו שתמציתה התמקדות ב- 5 יעדים: הפיכת פסולת ואשפה למשאב כלכלי, מניעת והפחתת זיהום האוויר בישראל, הפחתת פליטות גזי חממה, אכיפה וחינוך סביבתי.בנוסף התייחס השר גלעד ארדן למצב מטרופולין חיפה בכל הקשור באיכות האוויר ואיכות הסביבה. מדברי השר: "אחד היעדים המרכזיים של המשרד להגנת הסביבה הנו הפחתת זיהום האוויר במפרץ חיפה וכבר עם כניסתי לתפקיד התחלנו ביישום תוכנית פעולה לצמצום הזיהום כאשר ל 15 מפעלים בעלי דרגת סיכון גבוהה הוצבו דרישות מחייבות כדי ולעמוד בתקנים המתקדמים בעולם המערבי. נפעל ביחד עם ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו, אייל גבאי לקידום תשתית גז למפרץ חיפה דבר אשר יפחית משמעותית את זיהום האוויר. נושא נוסף הקשור לסביבתכם הנו קידום הפארק המטרופוליני וניקוי נחל הקישון. בהזדמנות זו אני רוצה לברך ומקווה כי ד"ר דוד טטרסקי תושב חיפה ופעיל חברתי וסביבתי שנים רבות, המכיר היטב את מכלול הפעילות הכלכלית והתעשייתית במפרץ חיפה,

וכן את הפעילות העירונית לטובת כלל הציבור בעיר חיפה ובערים הסובבות אותה, ייבחר ליו"ר הנהלת רשות נחל הקישון. אני מבטיח כי המשרד יאכוף את החוקים וימנע סבל נוסף מכלל התושבים בארץ ומכם, תושבי מטרופולין חיפה בפרט. הנושא הביטחוני הוא חשוב אבל השפעתו היא בעיקר בטווח הקצר, ואילו הגנת הסביבה ואיכות הסביבה הם הביטחון שלנו לדורות הבאים".
בסיכום הכנס ענה השר לשאלות באי המקום והתייחס להערותיהם והצעותיהם בקידום איכות הסביבה והגנה עליה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נהריה מוכת סרטן בשל האסבסט בשטחה – ד"ר לאה נס

אריק זיו ויזר

משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה מקדמים את מיחזור פסולת הבניין בישראל

אשכול אכיפה 2009

אריק זיו ויזר

הצעה לעידוד שימוש ברכבים עם מנועים היברידים./מאת:בוריס אפליצ'וק

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן פנה לחשב הכללי שוקי אורן בבקשה לקדם רכישת רכבים היברידיים לעובדי מדינה הנוהגים ברכב ממשלתי

אריק זיו ויזר

השר ארדן יפעל לביטול פרויקט הבניה בחוף פלמחים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן