25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

אפליית צעירים בבחירות לוועידת הליכוד

האמת מאחורי אפליית הצעירים בבחירות לוועידת הליכוד

בשבועות האחרונים, דובר רבות בדבר הניסיונות לדחיית הועידה, ורבים וטובים ממני הביעו דעתם בנושא לכאן ולכאן. כמו כן גם בית המשפט פסק בעניין, נגד דחיית הועידה.

ברצוני להעלות נקודה מסוימת, שהתגלתה לי לא מזמן, בעניין סעיף בחוקה שגורם לאפליית צעירים, ומונע מהם להשתתף בהליך הדמוקרטי, של בחירת ועדה חדשה.
על פי סעיף 18 בחוקת הליכוד הידוע יותר כתיקון נמרודי: “חבר זכאי לבחור למוסדות התנועה ולמוסדות הסניף, ובלבד שהיה לחבר התנועה לפחות 16 חודשים לפני יום הבחירות ושילם בהם כסדרם את דמי החבר השנתיים.. חבר זכאי להיבחר למוסדות כאמור אם היה לחבר התנועה לפחות שנתיים לפני היום הקובע ושילם בהן כסדרם את דמי החבר השנתיים”
סעיף זה, אמור למנוע תופעות שמכונות “מפקדי ארגזים”, תופעה פסולה, שטוב עשו שמנעו אותו.
אולם, סעיף זה גם גורם לאפליה קשה נגד צעירים בני 18-20. לצורך המחשה אני אביא כדוגמה את דניאל גילצר, יו”ר צעירי הליכוד בפ”ת  ד[אחד מסניפי הצעירים הפעילים ביותר, אם לא הפעיל ביותר], בן ה19, אשר התפקד לליכוד מוקדם מאוד-כבר בגיל 18 וחודש, לפני יותר משנה[כידוע ניתן להתפקד לליכוד אך ורק מגיל 18 ומעלה]. דניאל פעיל מאוד בקרב הצעירים וגם מוכר, מפעילויות רבות שערך בסניפו. כשרצה דניאל להתמודד לבחירות לועידה הקרובה, הוא גילה שלא רק שאינו יכול להיבחר, גם אינו יכול לבחור, מכיון שלא עבר את הזמן הדרוש כחבר התנועה-מפאת גילו.
המצב הזה הוא הזוי ובעייתי, כי כיצד אפשר לדרוש מחבר ליכוד דרישה שאי אפשר, על פי החוקה, לעמוד בה?! פירוש הדבר הוא אפליה בוטה על רקע גיל, ובעצם הדרתם של צעירים רבים מהשתתפות פעילה בתנועה.
למען הסר הספק, מלבד דניאל גילצר [ודור חרל”פ] ישנם צעירים רבים הנמצאים במצב בעייתי, ואינם יכולים לבחור או להיבחר מפאת גילם הצעיר.
סעיף זה מנוגד לעקרונות הליכוד, המבוססים על שוויון.
הסעיף הנ”ל גם פוגע בדור הצעיר, כשהוא אומר להם: בשביל לעמוד בצמתים, לתלות שלטים ויתר הפעילויות-אתם טובים, אבל בשביל להשפיע בתנועה, לבחור ולהיבחר-לא. דבר זה מרחיק צעירים מהתנועה, וכבר אמר זאב ז’בוטינסקי, מנהיגה הרוחני של התנועה, כי “בלעדי הנוער לא תיתכן שום תנועה”.
חובה על תנועת הליכוד לטפל במקרים מעין אלו, אם חלילה לא תפעל התנועה, קיימת האפשרות שבית המשפט יתערב, גם במחיר דחיית הועידה.
הכותב הינו רכז הנוער בסניף הליכוד פ”ת [בקרוב בן 17].



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קול קורא להתנדב ביום הבחירות ולעזור ללביא לנצח !!!

אריק זיו ויזר

בתא לביא באונ’ בר אילן מסכמים פאנל מוצלח

Gilad Trugbild

אנחנו כאן! תתחילו להתרגל…

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד מביעים זעזוע מהכרזות נגד נתניהו

אריק זיו ויזר

מהפך באוניברסיטה העברית לזכות הקואליציה של תנועת “לביא”

אריק זיו ויזר

קינן עתר לוועדת הבחירות של הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן