23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה: ליברמן לא ימין

"מתלונן נגד זועבי ומצביע בדיוק כמוה" אמר בכיר בליכוד על חבר הכנסת ליברמן

 

עד אתמול עוד היה נראה שהצבעה על מתווה הגז תעבור בשקט יחסי, אפילו לפיד פזל לכיוון הצבעה בעד המתווה המשופר.
למען האמת הפעם האחרונה בה הוזכר השילוב לפיד-ליברמן-ש"ס הייתה בניסיון הפוטש שכשל והוביל לפיזור הכנסת הקודמת.
תוסיפו למשוואה גם את כחלון שפתאום לא יכול להצביע וקיבלתם מתכון מנצח לכאב ראש קואליציוני.

אגב כחלון, כנראה שאג'נדה לחוד והצבעה לחוד: רק לפני הבחירות בסרטון של מפלגתו נטען כי הוא "מסרב להיות כבול לטייקונים". נראה שבבחירות הבאות גם הציבור יסרב להיות כבול לסיסמאות. נכון לעכשיו ציבור לא קטן של מצביעים נתן את אמונו במי שמופקד על תיק האוצר ובמקום לגלות מנהיגות אחראית, נתפס כחלון בתירוץ הכי ישן בספר-ניגוד עניינים/היכרות מוקדמת. "פתאום כולם מגדילים ראש ונהיו צדיקים" אומר בכיר בליכוד לאחר שעו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, אישר והבהיר שאין כל מניעה שכחלון וגלנט יצביעו אך הם העדיפו להתעלם מההיתר.

KAHLON

לצד הכותרות ה"מחמיאות" להן זוכה ראש הממשלה בעיתוני החדשות ובאתרי הכלכלה, מעניין לשים לב לתופעה ייחודית: כמעט בכל האתרים ובכל מהדורות החדשות ניבאו שההצבעה תעבור בהצלחה אך כידוע בישראל, פרשני העומק לענייני כלום, ידועים ביכולתם לנבא רק בדיעבד. מבחינתם העיקר שנתניהו נכשל (עזבו לרגע את העובדה שטכנית הוא לא הפסיד כי כלל לא התקיימה הצבעה) אין מילה וחצי על כישלונם של הפרשנים שחזו ניצחון. אותם פרשנים בדיוק הם אלה שכדאי לנו לקחת את דבריהם בערבון מוגבל גם בנושאים הכלכליים. 

במסך הפלזמה המציין את נוכחות הח"כים, מליאה מלאה הפכה כבר למסורת כאשר מדובר בניסיונות להביך את הממשלה. חברי האופוזיציה לא יפספסו הזדמנות להכשיל את הממשלה (אלא אם יש רוח נעימה ומזג אויר מעולה להפלגה לעזה) .

hanegbi

למען האמת היה נחמד לראות אתמול כנסת בנוכחות כמעט מלאה, אך את כל הדרמה יכול היה לחסוך אדם אחד ושמו אריה דרעי. סעיפים קיימים בחוק כדי לנצלם בעת הצורך. בדיוק לשם כך אושר סעיף 52 שמתיר לשר לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים. דרעי יכול היה פשוט לנצל סמכות שניתנה לו (בזכות) ולמתג את עצמו אולי לראשונה כדמות אחראית, אך לבסוף התקפל והוכיח שאפשר להנהיג מפלגה גם ללא יכולת מנהיגות. האיש שדיבר על שקופים הפך בעצמו לשר שקוף. אחד שנמצא שם ולא נמצא שם. אחד שביכולתו להיות מי שחתום על התנעת גלגלי הכלכלה קדימה אך במקום זאת, מעדיף לנעוץ בגלגלים מקל.
לפני שעזב את משכן הכנסת, דרעי התווכח עם נתניהו סביב אי הצבעתו ואמר "אני מוכן לקבל הרבה דברים, אבל לא אסבול פגיעה בשמי הטוב". דרעי כנראה שכח שאין כל כך במה לפגוע, השם שלו לא משהו כבר בערך משנת 99' עת הורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.
ואם באמון עסקינן, דרעי יכול להשיב מעט כבוד למפלגתו בכך שפשוט יבצע את תפקידו, יהיה שר ויקבל החלטות – גם אם הן קשות. 

DERI

 

(קרדיט צילום: אוליביה פיטוסי)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין : "אפעל לעצור את מפגע המפחמות"

אריק זיו ויזר

ח"כ שאמה מביע סולידאריות מוחלטת עם אריאל

אריק זיו ויזר

נתניהו היה צריך להקשיב לאקוניס

אריק זיו ויזר

לא לליל הבדולח – יו"ר הכנסת ממריא לאוסטריה

אלי חזן

העלייה מצרפת מקדמת את ישראל ולא להיפך

אריק זיו ויזר

לקראת רפורמה היסטורית בבחירת שופטי בית-המשפט העליון:

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן