20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אלקין – שומר החותם של הליכוד

מול המקצוענות של אלקין, והעבודה היסודית של גדי יברקן, עומדת החובבנות הפוליטית של יועצו של נתניהו.

על פי התאריך העברי, לפני שנה פחות או יותר, החלה לכהן ממשלת נתניהו השנייה. השרים ביצעו את טקס חילופי השרים במשרדיהם השונים ויצאו לחופשת הפסח. ואילו עכשיו במלאת שנה לכהונתה אפשר לסכם את שנתה הראשונה.

התלבטתי באיזה שר לבחור כשר הטוב ביותר. ואולם, הגעתי למסקנה שלא צריך לבחור בשר הטוב ביותר אלא שהגורם החשוב ביותר לקואליציית נתניהו, וזאת תוך בחינה כוללנית של מכלול הדברים, הוא זאב אלקין – יו"ר הקואליציה. אין ספק כי הוא ולא אחר "הכוכב הגדול".

 

מי זוכר היום את צהלותיהם של חברי הכנסת מקדימה. נחסל את הליכוד הם אמרו. קואליציה שבה מפלגת השלטון המרכזית מונה 27 מנדטים היא קואליציה שברירית וההיסטוריה מוכיחה זאת. ראו ממשלת ברק שבה לישראל אחת היו 26 מנדטים וקואליציית אולמרט שבה לקדימה היו 29 מנדטים.

מי האנטישמי הגדול ביותר ? יהודי מומר. אלקין מייצג את המשל ההפוך החיובי בפוליטיקה. הוא בא מקדימה והפך לבר פלוגתא הגדול ביותר.

לפני מספר שבועות הוא ניגח את קדימה במליאת הכנסת. ח"כ יואל חסון התרגז ואמר לו "לך תלמד היסטוריה". שכן, אלקין הוא דוקטורנט להיסטוריה. בהקשר זה יש לו הרבה יותר מה להציע מאשר ליואל חסר החזון שקורות החיים שלו מתאפיינים בעיקר בעסקנות פוליטית .

 

אלקין יותר ליכודניק מליכודניק והבחירה של נתניהו בו היא בחירה מצוינת. שכן, הוא היה הראשון להעלות את הרעיון היצירתי להפחתת מספר חברי הכנסת בועדות השונות עקב מיעוטם של חברי הכנסת בבית וריבויים בממשלה.

 

אלקין היה זה שדאג שהקואליציה לא תיפול באף הצבעה. אלקין היה זה שדאג שח"כים יגיעו למליאה ובזמן ושבוועדות תמיד יהיה הרוב הדרוש לקואליציה. כמו כן, אלקין דאג לחנוך את יריב לוין לפני מינויו של זה האחרון ליו"ר ועדת הכנסת.

 

צריך לומר ביושר שלהוציא מספר גורמים שליליים המפריעים לעבודתו, לאלקין יש צוות מעולה שעושה עבודת קודש ובהקשר זה ראוי לציין את רוני צוברי יועצו הפוליטי, את עינת עובדיה עוזרת מנהלת הסיעה שמשמשת הזרוע המבצעת בפועל ואת נילי רייכמן, הדוברת הותיקה של סיעת הליכוד. לצד זאת, יש לציין לשבח את פרח לרנר – היועצות של נתניהו לקשר עם הכנסת שעובדת בצמוד לאלקין וצוותו ושיש לה מניות רבות בהצלחת הקואליציה.

 

 

יברקן, דיין והעלייה מאתיופיה

כטבעם של אירועים לפני חגים בתנועה התקיימו השבוע מספר כנסים לקראת החג.

בליכוד נוצרה רציפות של אירועים אך אין ספק כי האירוע שארגנו גדי יברקן ועוזי דיין הוא גולת הכותרת. הוא גולת הכותרת לא בגלל הכמות הרבה אלא בגלל האיכות. ויש שם איכות רבה מאוד.  אל האירוע הגיעו ראשי הקהילה האתיופית וקייסים. הרבה דובר על העלייה מאתיופיה אולם אנשים שכחו שגם כנסים פוליטיים יכולים להכניס את אחינו מהעולים אל תוך החברה וכאן אכן הדבר נעשה.

לראייה, אחד מהקייסים אמר כי הוא מעריך שזאת הפעם הראשונה שמפלגה פונה אליו שלא במערכת הבחירות. אין ספק שזהו מהלך חשוב בהתייחסות לאחינו האתיופים.

 

הוועידה בפתח

שוב מסתמן שנעשית טעות בסביבה של נתניהו. היהירות, שוב, מנצחת. החליטו להעלות את האגרה לחברות הועידה. דיברו על אלף שקל עכשיו ירדו לשבע מאות וחמישים שקל. החלטה הזויה. שהרי, מי רוצה להיות חבר במרכז שאין לו השפעה ועוד לשלם מחיר מופקע. מה יקרה בסופו של יום? הרבה חברים יותרו על התמודדות למרכז ועל המקום ישתלטו גורמים אינטרסנטים וכך אולי ירוויחו כמה שקלים במתנה ויפסידו את הועידה לגורמים אינטרסנטים.

 

הליכוד העולמי

יש בחירות לליכוד העולמי ושוב עוד כישלון בדרך ללשכת נתניהו. זאת פעם ראשונה שהקבוצה שנתניהו מוביל תקבל את מספר הקולות הנמוך וכל זאת רק בגלל שלא עושים שעורי בית. הרי היה ברור שכוחו של יו"ר הליכוד העולמי הוא ברור. מדוע אי אפשר היה ללכת להסכמה אלא רק ללכת למלחמה ולהפסיד כל פעם. האם לשכת נתניהו אימצה את הכלל מהפסד להפסד כוחנו עולה? כי אם לא מדוע לשבור את הראש כל פעם ?

רק ביום האחרון אתמול יום ה' כאשר ראו בלשכה כי אינם מצליחים להקים רשימה ,הגיעו להסכמה, טוב שבקבוצות האחרות הסכימו אך ברור כי מה שנעשה ברגע האחרון גם נראה כך.

 

 

אחרי ועידת הליכוד העולמי הקודמת [שבה מועמדו של נתניהו שטייניץ הפסיד לדני דנון]סיפר שלום שלמה כי אורן (הכוונה לאורן הלמן) טעה. שלום שלמה אמר "אם אני הייתי מוביל היינו מנצחים". ואני רוצה לשאול, האמנם?  מספיק להתבונן על מהלכיו כיום בהקשר הליכוד העולמי כדי להבין שהוא הוביל את נתניהו שוב לביזיון.

מעולם לא היה מצב שרשימת ראש הממשלה לא קיבלה את מירב הקולות.

רק שלום שלמה יכול…………………………………….

אין ספק כי אולי הייתה ביקורת על אורן, אך התנהלות של חפיף כזאת מעולם לא הייתה בסביבת נתניהו.

 

 

חג חירות שמח וכשר



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בגין היטיב עם העם, אקוניס מיטיב עם הטייקונים

אריק זיו ויזר

יורם גמיש: כחלון הפך מותג בזכות הליכוד

אריק זיו ויזר

צריכה לבקש זליכה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

"הם לא מקשיבים" – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מתאחדים ונלחמים

אריק זיו ויזר

ממשלת עבאס סכנת חיים !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן