32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

אלי שטרית ז"ל

אמש הלך לעולמו אלי שטרית, שהיה מעמודי התווך של הליכוד.

בסוף שנות התשעים ובעשור הראשון למאה הנוכחית נחשב אלי שטרית לאיש החזק והמשפיע ביותר בתנועת הליכוד. בשנים האחרונות הוא עמד בראש חוג תגר, והנהיג את קבוצת המייסדים, שהתפצלה לאחרונה.

 

'חוג תגר' הוקם על ידי מנחם בגין ז"ל, שארגן סביבו את לוחמי האצ"ל לשעבר. גם אלי שטרית לחם בשורות האצ"ל, ונפצע בקרב לכיבוש רמלה במלחמת השחרור. הוא פעל נמרצות להקים את האנדרטה המפורסמת שנמצאת כיום בכניסה המערבית לעיר רמלה. מידי שנה ערך אלי שטרית בראשות חוג תגר אזכרה מפוארת ליד האנדרטה, לחבריו לנשק שנפלו בקרב ההוא.

כאשר נבחר מנחם בגין לראשונה לראשות הממשלה, הוא ביקש מאברום אפל ז"ל ומאלי שטרית ז"ל להמשיך להפעיל במקומו את חוג תגר. מעבר להיותו חוג חברתי, צבר חוג תגר כוח ועוצמה פוליטית מעל ומעבר לכמות המספרית של חבריו שהיו גם חברי מרכז המפלגה. לפני כל בחירות פריימריז ביקשו רבים את תמיכת החוג. הכל ידעו שחוג תגר נקי מאינטרסים אישיים ומ"דילים" מכוערים, וממליץ רק על מתמודדים איכותיים מבחינה אידיאולוגית. כל חברי החוג היו פנסיונרים וותיקים, ולא נזקקו לג'ובים או טובות הנאה אחרות. רק טובת התנועה והמפלגה עמדה לנגד עיניהם. לכן המלצה של ראש החוג, אלי שטרית, נחשבה בתוך הליכוד מעין "תעודת כשרות למהדרין" שהיתה לה השפעה אלקטורלית גם לחברי מרכז מחוץ לחוג תגר.

לא מעט מהשרים והח"כים חייבים את הקריירה שלהם לזכות חוג תגר ולזכות אלי שטרית. הבולט מכולם הוא יו"ר התנועה, בנימין נתניהו. מי שעמד בראש חוג תגר, אברום אפל, שמע הרצאה של ביבי בניו-יורק בשנות השמונים והתלהב ממנו. הוא זיהה בנתניהו מנהיגות כריזמטית סוחפת. הוא דרש מנתניהו לשוב ארצה, וכאן עסקו אברום אפל ואלי שטרית בפתיחת דלתות בצמרת למען נתניהו. הפעילו השפעתם החזקה שראשי הממשלה בגין ושמיר, וגם כל שרי הליכוד, יכירו את נתניהו ויסייעו לו להתקדם. הם שהכירו טוב מכולם את המפלגה והתנועה, גררו אותו ודחפו אותו לאירועים ופגישות שהזניקו את הקריירה האישית המטאורית של מי שהיה בסך הכל שגריר ישראל באו"ם. רק בזכות חוג תגר הצליח נתניהו לעקוף ח"כים ושרים ותיקים בהתמודדות על ראשות הממשלה.

נתניהו לא שכח מעולם את הסיוע שקיבל מאלי שטרית ומאברום אפל. מידי שנה בנימין נתניהו והגברת נתניהו כיבדו בנוכחותם את מסורת טקס הרמת כוסית לראש השנה שאירגן אלי שטרית, עד שכשל כוחו לפני שנתיים.

עוד דמות פוליטית שחייבת את הקריירה שלה לאלי שטרית היא סגנית שר החוץ, ציפי חוטבלי. אלי שטרית התרשם מהופעות שלה בתוכנית טלויזיה, והחליט שעליה לייצג את הליכוד בכנסת. כמו שעשה בעבר יחד עם אברום אפל לביבי, עשה אלי שטרית לבדו גם לציפי חוטבלי. הוא פתח בפניה דלתות בחלונות הגבוהים. כל מי שפנה לעזרתו בבקשת תמיכה והמלצה בפריימריז, נדרש על ידי אלי שטרית לתמוך יחד עם כל תומכיו גם בציפי חוטבלי. זה היה סוד הצלחתה בפריימריז שבהם הגיחה "משום מקום" הישר אל מקום בטוח ברשימת הליכוד לכנסת.

למרות עוצמתו הפוליטית של אלי שטרית, הוא לא דרש מאומה לעצמו. המשיך לעבוד עד גיל מופלג במחסן חלפים לרכב שהיה בבעלותו ברחוב המסגר בתל אביב. חדר המשרדים הצנוע והמאובק שהיה במחסן נחשב מקום מפגש והתייעצויות לבכירי התנועה ולקבוצת המייסדים. אלי שטרית ניכר גם בקולו הרועם ובעברית הצחה שלו, ולכן נבחר להנחות אירועים רבים של התנועה.

הלווייתו תתקיים מחר, יום שני 4 לינואר, בשעה אחת אחר הצהריים בבית הקברות סגולה בפתח תקוה.

יהי זכרו ברוך



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא לעבודה זרה

אריק זיו ויזר

מבחן בית שמש של שר הפנים סער

אלי חזן

קריאת השכמה לנתניהו וישראל כץ

אריק זיו ויזר

הקו הלאומי בלשכה

תמר הר פז

נתניהו תכריע : אדלשטיין יו"ר הכנסת

דניאל נחמיה

מירי רגב: "מציעה לבוזי' ללכת להיחקר"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן