18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

איש הדיבורים והאפס מנהיגות

לא להאמין, אבל זה קרה: בוקי יעלון אמר דבר טעם: ״מנהיגות זה לא לדבר, זה להנהיג״. כמה נכון.

 

כל כך נכון מצד אחד וטראגי מצד שני, שהאיש שכל תפקידיו בקריירה היו גדולים על מידותיו, לא השכיל ליישם זאת בעצמו:

בימיו כרמטכ״ל, צה״ל נתקע במקום. בכלל, דפוס הפעילות הזה של יעלון – להיתקע במקום – הוא המאפיין העיקרי של ״מנהיגותו״. שנה נוספת כרמטכ״ל הוא לאקיבל ולפתע שבר ימינה, או יותר נכון היה חייב לצאת חוצץ נגד מופז שלא סבל אותו ואריק שרון שלא ספר אותו. אילו היה מקבל שנה נוספת כרמטכ״ל – הייתםרואים אותו בראש מפני ההתנתקות.

לאחר פרישתו חווינו כולנו את מלחמת לבנון השניה, בה אכל דן חלוץ את פירות הבאושים שהשאיר לו יעלון, הוכיחה כי המנהיגות הייתה בעיקר דיבורים.

כשהצטרף לליכוד, לשונו לא פסה מהמתנחלים: הוא הפך למחמדם ויקירם והם גמלו לו במיקומים גבוהים בפריימריס. שהיה שר לענייני מודיעין 144, קרא חמאסנגד הקפאת הבניה בהתנחלויות וגילה חיבה לנערי הגבעות.

אבל כשהשיג את כס שר הביטחון, השליך את אלו שהרימו אותו מעלה לכל הרוחות. פתאום הוא ערכי, פתאום הוא מתון וחביב השמאל. בדיבורים כמובן.

כי בפועל כהונתו תיזכר בביזיונות מול החמאס, במערות שבנט גילה ממשרד הכלכלה ובחותם אפס על כל אישיו ביטחוני משמעותי.

משראה כי משחקו למצוא חן בעיני קובעי הבונטון בתקשורת – אינו מוצא חן בעיני ראש הממשלה, הימר שוב על עתידו: כעת הוא לוטש עיניים לראשות הממשלה…

איך אמר לי סגן רמטכ״ל בדימוס: ״מצד אחד צריך להסיר את הכובע בפני בוגי שהוא מצליח להגיע לתפקידים שגדולים במאות אחוזים על יכולותיו וחוכמתו הדלה:ומצד שני מוכרחים לקוות שהעיוורים  האחרונים שהעניקו לו את הדחיפה לתפקיד האחרון, יהיו בהחלט האחרונים שהצליחו לעשות זאת״.

אנו בהחלט נקווה לכך ובינתיים נקווה כי בוקי יעלון ימשיך לשעמם את עצמו לדעת וישקע לתהומות הנשיה. שם מקומו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פריימריז בליכוד 2014 – בוחרים נבחרת לאומית

אריק זיו ויזר

האם טראמפ ימנע קריסת האימפריה ?

אלי הרשקוביץ

אל תוציא את נשמתנו

אלי חזן

מה עושה עדיין נתניהו בליכוד?

אלי חזן

קווים לתופעת האנטי ציונות של השמאל בבריטניה

אריק זיו ויזר

יואל פדלי: הגינות, יושרה – קרקובסקי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן