18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

אירוע נדיר: 50 סיומי סדר נזיקין בערב אחד בשומרון

אירוע נדיר של סיום בו זמנית של סדר נזיקין ע"י כ-50 שיעורי הדף היומי בישובי השומרון התקיים בישוב יקיר

האירוע, תחת הכותרת "קול התורה בשומרון", נערך בבית הכנסת המרכזי בישוב יקיר, במעמד הראשון לציון הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון, רב הישוב וראש ישיבת אלון מורה הרב אליקים לבנון, רבני הישובים, ראשי הישיבות, מגידי השיעורים בשומרון וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.
את סדר נזיקין סיים בשם כלל השיעורים הרב יצחק שילר תושב רבבה, ר"מ בישיבה התיכונית בקרני שומרון ומגיד שיעור ברבבה וביקיר.
את המשנה הראשונה בסדר קדשים לימד הרב יצחק הלוי, רב המועצה המקומית קרני שומרון.
לאורך הערב, שהונחה ע"י רב  הישוב יקיר הרב אהרן כהן, מסרו הרבנים וראשי הישיבות שיעורים, ומקהלת הילדים של בית הספר הממלכתי דתי ביקיר הנעימה את הערב בשירה.
הרב אליקים לבנון רב הישוב וראש ישיבת ההסדר אלון-מורה אמר: "קביעות של לימוד זה חשוב, בעיקר בנזיקין – במעגל שבין אדם לחברו. מסכת אבות, המעגל של אדם בינו לבין עצמו, צורפה לנזיקין. מסביר הרמב"ם שכשדיין טועה זה חמור פי כמה וכמה מאשר אדם טועה בבין אדם לחברו. הרב קוק זצ"ל ב'חושן משפט' מיישר את שכל האדם. התפילות לעצירת גשמים צריכות לכלול את כל שדרות הציבור באוניברסיטאות ובכנסת. נוסיף תורה ותפילה ויוסיפו לנו משמים ברכה וגשמים.   
המעמד הזה של סיום נזיקין, מטרתו גם לחבר לזכותנו בארץ מתוך תורה וקדושה. החיבור לדף היומי על אף שנראה קלוש מראה על החיבור הפנימי".
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר למאות המשתתפים: "אנו אומרים בכל יום את הפסוק 'רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום'. האחים שביקשו למנוע מיוסף לממש את חלומותיו גרמו דווקא לזירוז של קיומם. כך גם היוונים, להבדיל, ניסו למנוע את עם ישראל מקשר עם ה' ע"י הגזרה על מילה תורה ושבת, וזה גרם דווקא לחג החנוכה – חג של חיזוק הקשר בינינו לה'. כך גם בישוב הארץ: הנסיונות למנוע את הבניה ע"י לחצי אובאמה,  הם אלו שדווקא גרמו לתנופת בניה שלא היתה לפני כן בשומרון וביהודה. התקשורת ובתי המשפט מנסים להרוס ולמנוע כל דבר שמריח תורה וארץ ישראל, אך דווקא כנגדם התורה וההתיישבות בארץ מתרחבים.
הראשון לציון הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון בירך את ציבור תושבי השומרון על שיעורי הדף היומי בישובים: "קביעת עיתים לתורה היא השאלה הראשונה שנשאל האדם בבית דין של מעלה. הדף היומי הוא הדרך לקבוע עיתים וזו הדרך להקיף את כל התורה. ישנה מחלוקת בגמרא במסכת הוריות מי עדיף: החריף או הבקי בלימוד. ושטו שהבקי בכל ראוי לקבל את הרבנות. כשיש משרה ומורים לו משמים עליה,  חייב אדם לקבלה, ומי שלוקח בעצמו נענפש. דבר זה נלמד מקורח שע"י מחלוקתו נתגנה לדורות. יחד עם זאת, באותו פסוק מוזכר משה ומפרשים שכל מי שחולק על הכהונה מצטרע, שמשה תירץ את סירובו להיות שליח ה' בגלל עם ישראל, ולכן נצתרעה ידו. הענוה וההתרחקות מהמחלוקת אינה פוטרת לקחת אחריות כשהוא ראוי לכך אך צריך לעשות זאת בענווה. ענוה זה ידיעת כוחותיו ושימוש בהם נכון לעבודת ה' – לקחת אחריות, אך מצד שני לא להתגאות. ואין הכוונה לאדם לחשוב שהוא לא שוה כלום. הענוה המדומה היא זו שגורמת לאדם לברוח מהאחריות".
הראשון לציון הרב בקשי דורון בירך את הקהל והמתיישבים שיזכו ללמוד וללמד, להגדיל תורה ולהאדירה.   
הרב צבי פרבשטיין, רב המועצה המקומית קדומים הרחיב בהבדל בין בית המשפט האזרחי לבין דין תורה בענייני נזיקין: בית משפט רוצה סדר-ציבורי, דהיינו שקט, לעומת דין התורה שבודק האם האדם אכן אשם בנזק או לא.

הרב דוד דודקביץ' רב הישוב יצהר אמר באירוע: "לתורה יש נגינה. מפעל הדף היומי מארגן למעלה מ400 שיעורים, מלבד משיעורים פרטיים. מייסד הדף היומי הרב מאיר שפירא זצ"ל אמר כי בעת צרה שפוקדת את עם ישראל, דף הגמרא מציל אותם מים הצרות. הלימוד מאחד את כולם כנגד כל הצרות והטרדות. הדף יומי מחנך את הדור הבא, הילדים, שיש תורה".

בסיום הערב חולקו למגידי השיעורים תעודות הוקרה, ע"י רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון הרב יהושע שמידט.
הערב אורגן ביוזמת ועד רבני השומרון, המאגד את כלל רבני הישובים ופועל בסוגיות תורניות וערכיות כלליות בשומרון, והוא הופק בסיוע המועצה האזורית שומרון, המועצה הדתית שומרון, מתנ"ס שומרון והמחלקה לתרבות תורנית במדרש החינוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שמרו את הסליק

אלי חזן

ריבלין: "הגרעינים התורנים הם חלוציה של מהפכה ציונית חברתית ורוחנית"

אריק זיו ויזר

בערד לא יתנו לכך "לכרות"

אלי חזן

משלבים כוחות אנושיים : השבת הקרובה – שבת ישראלית

אלי חזן

מנהיגי ההתיישבות, תושבי השומרון ומח"ט אפרים במימונה המרכזית בישוב יקיר

אלי חזן

יו"ר הקואליציה אלקין : עוד נשוב לחומש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן