29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“איננו שוחטים פרות קדושות, אך מבקרים אותן”

כך אמר היו”ר רובי רבלין בעקבות הגשת דו”ח המבקר שחשף ליקויים רבים במשרד הבטחון

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הגיש היום (ג’) ליושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, את דו”ח 61א על מערכת הביטחון. מבקר המדינה אמר כי הדו”ח חושף “ליקויים משמעותיים המחייבים טיפול מיידי ורציני”, וקרא לעקור מן השורש תופעות של בזבזנות במערכת הביטחון כפי שנמצאו בדו”ח.
בנושא זה הרחיב האלוף (מיל.) מנדי אור ממשרד המבקר שציין, כי נמצאו “חוסר יעילות ובזבוז של מיליונים רבים; ניהול לקוי עד כושל, העדר פיקוח ובקרה, ספק גדול לגבי מהימנות הדיווחים, וכן סכנות בטיחותיות ומחדלים מתמשכים ברמה מערכתית הנמשכים כבר שנים, חריגה ממינהל תקין והפסד ענק לציבור.” לדבריו, “אפשר היה לעשות הרבה יותר לרווחת הכלל. בלא מעט נושאים נמצאה אף רשלנות ומקצוענות לקויה”. בתחום הטיפול בחיילים העיר אור, כי “נעשה מאמץ ראוי אך יש ליקויים משמעותיים”.
יושב ראש הכנסת, ריבלין, אמר במעמד הגשת הדו”ח, כי “במשך השנים הפך משרד הביטחון על שלוחותיו למעין “פרה קדושה”, שלא איפשרה ביקורת מתוך חשש לפגיעה בביטחון המדינה. לכן, יש להעריך את הדו”ח הזה, במיוחד בימים שבהם אומרים לנו שקשה למצוא, למשל, את המקור התקציבי לתוספת לעובדים הסוציאליים, והנה מתברר שיש מקומות שבהם ניתן היה לעשות הרבה יותר כדי למנוע בזבוז מיליוני שקלים מכספי הציבור.” ריבלין הוסיף: “איננו שוחטים פרות קדושות אך בהחלט מפשפשים במעשיהן במקום שהדבר נדרש, לעתים גם ב”עשב” שהן אוכלות, בוודאי אם מדובר בעשב שוטה”.
יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ יואל חסון, אמר כי “חשוב שהציבור יידע שהכל פתוח בפני הביקורת”. הוא ציין, כי ועדה מיוחדת בחנה לעומק את הבטיחות בכורי המחקר הגרעיני של ישראל, ונמצא כי הם פועלים בתקנים מחמירים ביותר, בהם של הסוכנות הבינ”ל לאנרגיה אטומית, וכי “הכורים עומדים בתקני הבטיחות גם בתרחישים של אסונות טבע”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

וושינגטון הגזימה-מאמר מאת ח”כ אופיר אקוניס

אריק זיו ויזר

יולי אדלשטיין : פוליטיקה חדשה באמת

אלי חזן

ועדת העבודה ,הרווחה והבריאות של הכנסת דחתה את ההצבעה על הצעת החוק הממשלתית הקובעת עונשים כספיים ופליליים למליני שכר לעובדים .

אריק זיו ויזר

מסביר ישראל באוסטריה

אלי חזן

שולחים תנחומים נוכח האירוע הנורא באיתמר

אריק זיו ויזר

מי שחלם. נאום יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן
דילוג לתוכן