26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

אזרחי ישראל פסחו על הקו הירוק

למעלה מעשרת אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ גדשו ביומיים האחרונים את אתרי התיירות והאטרקציות בשומרון.

שמורת הטבע הר כביר ושמורת הטבע יער ריחן התמלאו עד אפס מקום.

 

מסיקה: "מחמם את הלב לעמוד בצמתים המובילות לאזור השומרון ולראות את האלפים המגיעים בשמחה ובכיף ומוחקים את הקו הירוק ברגליים".

אלפי ההורים והילדים נהנו מסדנאות יצירה ופינות ליטוף של חיות וזוחלים אקזוטיים, מסיורי ג'יפים לתצפיות ולמאחזים בשומרון ומנסיעה ברכבי ספארי על רכס הר כביר מול הנוף עוצר הנשימה של מעיינות נחל תרצה, בקעת הירדן והרי הגליל.

בנוסף, נהנו המטיילים מהצגות של שחקני רחוב שהציגו סיפורים מהתנ"ך המתארים את ההיסטוריה היהודית בשומרון וביקורים בחוות החקלאיות האורגניות וביקבים הרבים הפרוסים באזור.

אלפי המטיילים גדשו את אתרי התיירות, המעיינות והנחלים וכן את האטרקציות הרבות

שהכינה המועצה האזורית שומרון למבקרים.

מעל 800 רכבים ועשרות אוטובוסים נספרו בכניסה לישוב אלון מורה בדרך לשמורת הר כביר ופקחים ומתנדבים רבים סייעו בהכוונת התנועה על מנת למנוע פקקים בכבישי הישוב.

גם בצפון השומרון השתתפו אלפים ב"פסטיבל ירוק" בפארק התעשיה שח"ק שבצפון השומרון – פסטיבל בסימן מיחזור ואיכות הסביבה לילדים ולהורים.

במערב השומרון טיילו למעלה מאלף איש באפיק ומעיינות שמורת הטבע נחל קנה ובעתיקות דיר סמעאן ליד פדואל.

אלפי המבקרים נהנו ממופעים ומסיורים במפעלי פארק התעשיה שח"ק בנושא מחזור ואיכות הסביבה, סדנאות פיסול באלומיניום, קיר טיפוס מאוייר בנושא איכות הסביבה, מופעי קסמים ולהטוטנות, אקרובטיקה עם אש וחרבות בשיתוף הקהל, ציורים מחומרים טבעיים, סדנאות בכלי נגינה ממוחזרים, הכנת כדורי ג'אגלינג ומתחם מתנפחים לגיל הרך.

במבקרים בטלה קבוצה גדולה של 1,300 חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ וגם מחו"ל שהגיעו באוטובוסים מאורגנים להצטרף לסיורים בשומרון ואף קיימו "התוועדות חסידית" המונית מיוחדת במבנה המתנ"ס המקומי בהשתתפות רבנים בולטים בחסידות חב"ד, שהסתיימה בהופעה סוחפת של הזמר אריאל זילבר.

בנוסף, קיימו המדרשות לידיעת הארץ באזור (מכון חלקת השדה ומדרשת שומרון) עשרות סיורים מודרכים באזור – ברגל, ברכב,באוטובוסים ובג'יפים – ביקור במזבח יהושע בהר עיבל, סיורים לעתיקות שומרון העתיקה (סבסטיה) וכן טיולים רבים לשמורות הטבע, הנחלים ואתרי התנ"ך וההיסטוריה הרבים שבאזור.

 

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הביע סיפוק מכמות המטיילים בשומרון: "מחמם את הלב לעמוד בצמתים המובילות לאזור השומרון ולראות את האלפים המגיעים בשמחה ובכיף ומוחקים ברגליים את הקו הירוק. עם ישראל מצביע ברגליים ומתחבר לשומרון בהמוניו. שמחנו לראות אלפים רבים של מבקרים מכל רחבי הארץ, חילוניים ודתיים, אנשי המחנה הלאומי ואנשי שמאל. השומרון יילך ויגדל: הן בישובים חדשים, הן בבניה חדשה והן בתיירות גדלה ותוססת".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין בניה אין ממשלה

אריק זיו ויזר

"כנס שומרון העתיקה" הראשון התקיים השבוע במדרשת השומרון

אריק זיו ויזר

חלמאות בועד האולמפי

אריק זיו ויזר

מסיקה לשר אהרונוביץ: חקור כל עלילות ה'תג מחיר'

אריק זיו ויזר

מה ומי עומד מאחורי צעדת גלעד שליט

אריק זיו ויזר

בידוד מדיני? שגריר ראשון לישראל בנאטו

אריאל אילוז
דילוג לתוכן