40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יעקב מאור

אזכרה ימית לחללי אלטלנה בים מול חופי תל אביב/ מאת יעקב מאור

משט ספינות לציון 60 שנה להטבעת אלטלנה התקיים בסוף השבוע. במשט השתתפו כ150 ליכודניקים, ביניהם ותיקי הליכוד שהיו על האלטלנה או שהיו על החוף בזמן ההתקפה עליה.
שתי ספינות תיור גדולות הפליגו ביום שישי מנמל יפו לכיוון מקום הטבעת האוניה. כשהגיעו מול החוף בדיוק במקום שבו ירו על האלטלנה, עצרו הספינות והטילו עוגן. בטקס רב רושם הושלכו למים זרי פרחים מטעם הליכוד העולמי ומטעם מארגן המשט.
במקביל הגיע משט נוסף של 14 מפרשיות שהפליגו מהמרינה בנמל תל אביב, והן הצרפו לספינות הגדולות, וחגו סביבן, ואח”כ הקיפו את הזרים שצפו במים.
בטקס השלכת הזרים למים נאם יו”ר הליכוד העולמי, דני דנון, שסיפר בקצרה את האירועים שהיו על הספינה ואת קריאתו של מנחם בגין “לא למלחמת אחים”. בדבריו הוא בירך אישית מספר אנשים שהשתתפו במשט ביום שישי, וגם לפני 60 שנה היו על האלטלנה או על החוף. רובם בתל אביב, ומקצתם בזמן העגינה בכפר ויתקין, ערב אחד לפני שטובעה בחופי תל אביב. בסיום דבריו הוא השליך למים זר פרחים עם סרט הקדשה מטעם הליכוד העולמי.
בטקס השלכת הזרים נאם גם ד”ר מרק רודצקי, שמארגן את המשט על חשבונו האישי, זו השנה השלישית. “המטרה שלנו היא להחדיר את האצ”ל לזיכרון הלאומי, ולא להשאירו כאירוע של מפלגה אחת בלבד.” הוא סיפר כיצד קבוצה של חברים דוברי רוסית למדו את פרשת אלטלנה, ולקחו על עצמם משימה להנציח את האירוע ההיסטורי של הטבעתה. הוא פנה אל ותיקי האצ”ל שהצטרפו למשט ואמר להם “אחרי 60 שנה הגיע זמן לצאת מהמחתרת”. בסיום דבריו השליך גם הוא זר נוסף למים.
נואם אחר בטקס השלכת הזרים הציג פרספקטיבה מיוחדת על פרשת אלטלנה. הוא ציין שברוב הקונפליקטים בין ימין לשמאל בישראל, רואים נכונות מצד השמאל להקצין את המאבק עד מלחמת אחים, בידיעה ברורה של תוצאותיה החמורות על אפשרות להחרבת המדינה. לעומתם, הימין תמיד מוותר לשמאל מחשש לתוצאות מלחמת אחים כזו. כך היה בתקופת הסזון, וכך היה לפני שלש שנים במסגרת המאבק נגד עקירת גוש קטיף. “זה כמו משפט שלמה” אמר הנואם. “מצד אחד יש מי שמוכן לראות במות הילד ובהשמדת המדינה, ומצד שני מי שמוותר על היקר לו כדי לשמור את קיומו בחיים. עם ישראל כיום נמצא בעמדת שיפוט כמו שלמה המלך, אבל העם נרדם בשמירה, ואיננו יודע לזהות את האם האמיתית. זו שאיננה מוכנה לחתוך את הילד ואת החברה הישראלית…”
לאחר הטקס חזרו הספינות לנמל יפו, והמשתתפים נסעו באוטובוסים לטקס הצדעה ליד האנדרטה החדשה לזכר חללי אלטלנה, שנחנכה יום לפני כן בהשתתפות ראש הליכוד, בנימין נתניהו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על פסילות מועמדים בדמוקרטיה – זועבי במבט השוואתי

אלי חזן

נתניהו תקע לנו גול עצמי /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

האמת והשקרים בסוגיית השילוט של ישראל כץ/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

גדעון סער זכה בפרס על התכחשות לליכודניקים /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

הפחד מבנט – על משמעות הגוש החוסם

אלי חזן

על פסילות מועמדים בדמוקרטיה – זועבי במבט השוואתי

אלי חזן
דילוג לתוכן