19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

אזכרה גדולה ומכבדת למפקד הלח”י יאיר שטרן

אזכרה מכובדת נערכה למנהיג הלח”י שנרצח לפני 69 שנים

 

השבוע מלאו 69 שנה לרציחתו של יאיר בידי בלש בריטי מתועב. כמידי שנה, בטקס האזכרה למחולל הלח”י מעלים גם את זכרם של כל חללי לח”י שנפלו במערכות לחרות ישראל. כאשר החזן הצבאי הראשי זימר את שמו של יאיר בתפילת “אל מלא רחמים”, הקריא יאיר עמיקם את שמות כל חללי הלח”י. 48 מהם קבורים באותו בית קברות בנחלת יצחק שבו קבור גם מפקדם הנערץ.

 

את הממשלה ייצגה השרה לימור לבנת, ואת הטקס כיבדו בנוכחותם גם חברי הכנסת אופיר אקוניס, אריה אלדד, ומיכאל בן יאיר. ראוי לציין שבאזכרות בשנים שעברו השתתפו ח”כי ליכוד רבים יותר.


דן כנר הינחה את הטקס בצורה מכובדת כהרגלו, והקריא קטעים משירים שחיבר יאיר שטרן. הרב הראשי, מאיר לאו, נשא הספד שהתמקד בפסוק “איך נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה”. מדוע משווה הפסוק בין מות בני האדם לבין אובדן כלי נשק דוממים? שאל הרב. תשובתו היתה ש”כלי מלחמה” אינם רק חרבות וחניתות, אלא גם ערכי מוסר אנושיים ותורה אידיאולוגית. אלה אינם דוממים, אלא יש להם קיום וחיים. יאיר שטרן היה לא רק לוחם אלא גם משורר ואיש ערכים שהשתלבו בו “ספרא וסייפא”, ויש להצטער גם על אובדן יצירתו כמו הצער על האובדן של חייו . הזמרת שולמית לבנת (אמא של לימור) הובילה את הקהל בשירה בציבור של “חיילים אלמונים”, שחיבר יאיר.

בטקס השתתפו פעילי ליכוד, ביניהם ראינו את עוזי דיין, שמעון שלוש, דני כץ. בלטו בנוכחותם גם קבוצה של צעירי הליכוד וראשי תא לביא באגודת הסטודנטים בר אילן, ביניהם עומרי אקוניס, מתן שטינברג, עמיחי גרינוולד, ניקו ווהבלי ואחרים.

 

הטקס הסתיים בהנחת זרים מטעם הממשלה, הכנסת, משרד הבטחון, עירית גבעתיים, וברית חיילי האצ”ל והלח”י.

 

ראוי לציין את ההרכב האנושי של המשתתפים באזכרות לזכר יאיר שטרן. באזכרות שהתקיימו עד לפני כעשר שנים ראינו בקהל בעיקר לוחמי לח”י ובני משפחה של יאיר. אנשי הלח”י הולכים מתמעטים בגלל שלחלקם קשה לצאת מהבית בגלל גילם, ורבים מהם כבר השיבו נפשם לבורא בשיבה טובה. בעשור האחרון אנחנו רואים בקהל יותר ויותר פרצופים צעירים של אנשים שהם ואפילו הוריהם נולדו לאחר הקמת המדינה ולא זכו להכיר את יאיר אישית. מנהלת העמותה להנצחת מורשת הלח”י, עדינה גילרמן, משתדלת להביא את המסר לקהלים רחבים יותר וצעירים יותר. ואכן בלטו בקהל קבוצה של צעירים שהגיעו מבית אל, לצד קבוצות נוספות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קטלוניה, סקוטלנד, הרשות הפלשתינית

ליכודניק

רן לוי נגד מאיר מנדלסון והנס סילברסטון

אלי חזן

מגרון – דיין הלהבה הבוערת

אלי חזן

הנתח של הנכים ולקשישים

עינר אביב

“לא מפנים יותר ישובים, המתיישבים הם אידאליסטים מגשימים”

אריק זיו ויזר

*מי מנסה להכשיל את ראש הממשלה* ????

משה סבח
דילוג לתוכן