22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פלאש 90
הכנסת

אושר לקריאה שנייה ושלישית: מענקי השחרור לחיילים יזנקו בלמעלה מפי 2

פלאש 90
ח

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), לפיה מענק השחרור ללוחם ששירת 36 חודשים יעלה מ-9,648 שקלים כיום ל-20 אלף שקלים.

 

 

זאת, במהלך הדרגתי שיחל בחודש זה (אז יעמוד הסכום על כ-12 אלף שקלים) ויושלם בסוף שנת 2016. בנוסף, יוגדלו בהתאמה ובהדרגתיות מענקי השחרור של תומכי לחימה (מ-6,120 ל-16,668), שירות אחר (מ-4,896 ל-13,320) ושירות אזרחי (מ-2,446 ל-6,600).

הצעת החוק אושרה, על אף שנציג משרד האוצר, נח הקר, ביקש ארכה על מנת לבחון אפשרות של דחיית יישום החוק בשנה אחת, לשנת 2013: "זו עלות תקציבית גבוהה ביותר, שעשויה להגיע ל-430 מיליון שקלים בסיום התהליך ול-70 מיליון שקלים כבר בשנה הקרובה. בעקבות החלטות ממשלה שונות שהתקבלו לאחרונה, ייתכן שנבקש היערכות מחודשת".

למרות זאת, הורה יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, לקיים הצבעה על הצעת החוק וזו, כאמור, אושרה. הוא הודיע כי הממשלה תוכל להגיש התנגדותה עד השעה אחת היום, ואם תיעשה כך, ייערך דיון מחודש בהצעת החוק. "מי שנותן ותורם למדינה מגיע לו" , אמר ח"כ כץ, "על משרד האוצר לפעול בחוכמה ולהפעיל שיקול דעת. בסופו של דבר, עלויות החוק לא יפחתו".

ח"כ מטלון הדגיש כי הצעת החוק הוגשה כחלק מהסכמים של מפלגת ישראל ביתנו עם ראש הממשלה ושר האוצר: "כל הגורמים כולל האוצר הביעו עד כה את נכונותם לעמוד בסיכומים שהגענו אליהם. החוק נועד להיטיב עם אלה שתרמו למדינה את מיטב שנותיהם ואני מתקשה להאמין שהוא יידחה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות הדואר: הסירה את הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מבזק

אריק זיו ויזר

ריבלין הזהיר מפני סכנות האיום האירני על שלום העולם החופשי

אריק זיו ויזר

החורף החם של ראש הממשלה

אריק זיו ויזר

ח"כ שטייניץ בתגובה לנסיונות לחדש את המו"מ עם סוריה:

אריק זיו ויזר

נתניהו במיוחד ללוין

אלי חזן

עץ אשוח יוצב בכנסת ?

אלי חזן
דילוג לתוכן