33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר לקריאה ראשונה: פגיעה בזכויות מחבלים ובני משפחותיהם בביטוח לאומי

יו”ר הוועדה ח”כ כץ: “דם אזרחינו אינו הפקר, אך לא ננהג כסוריה”

 

 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו), לפיה תופחת ב-50% גמלת ביטוח לאומי מאזרחים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה, אשר היו מעורבים בפיגועים ובפעילות חבלנית כלפי אזרחי ותושבי המדינה, ובשל כך נגזרו עליהם עשר שנות מאסר לפחות. הגמלאות שיופחתו: נפגעי עבודה, ביטוח תאונות, אבטלה, פשיטת רגל, זיקנה ושארים.  

יוזם הצעת החוק, ח”כ רותם, אמר בדיון: “זוהי פשרה שנאלצתי להסכים לה. הצעת החוק המקורית שהגשתי כללה שלילה מוחלטת של קצבאות לכל מי שהורשע. הרצון להגן על אזרחי המדינה לא זוכה להבנה אמיתית אצל כלל היועצים במשרדי הממשלה. כשרוצים לפגוע במחבלים, מתגלות “בעיות חוקתיות”.  הצעת החוק המונחת לפנינו היא בבחינת יותר טוב מכלום”.  

עו”ד שי סומך ממשרד המשפטים: “שימוש בגמלאות ככלי ענישה מעורר קשיים משפטיים וחוקתיים. כמו כן, ענישה שניתנת לאחר תקופת מאסר והעובדה שככל שאדם נזקק יותר כך ייענש בחומרה רבה יותר, גם אלה מהוות בעיה. עם זאת, נוסח הצעות החוק מקובל עלינו למרות הקשיים”.  

אורי אלדר מהקרן לחינוך סוציאליסטי: “מה יקרה לזה שלא יקבל קצבאות אחרי שיסיים לרצות את עונשו? הוא יגיע לרשויות הרווחה ועובדת סוציאלית תצטרך לטפל בו, אז מה חסכנו כאן בעצם? עלינו לנהוג כמדינה תרבותית”  

יו”ר הוועדה ח”כ כץ סיכם את הדיון ואמר: “הדם של אזרחי מדינת ישראל אינו הפקר. יראו הטרוריסטים וייראו שזיקנתם ורווחתם עלולות להיפגע, ויירתעו מפעילות חבלנית”.  

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדחת יור דיסקונט

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ אופיר אקוניס: ” התנהלות הבנקים בעניין תיאום העמלות- שערורייה.

אריק זיו ויזר

הבשורה על פי כץ

ליכודניק

בעקבות הודעת רוה”מ, פנה ח”כ שטייניץ ליועמ”ש, מני מזוז, בדרישה להקפיא מינויים בכירים בכל משרדי הממשלה.

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת גלעד ארדן – למנוע שידור ישיר של הנאומים בעצרת לזכרו של רבין

אריק זיו ויזר

תגובת יולי אדלשטיין לדברי אולמרט בישיבת הממשלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן