26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר לקריאה ראשונה: משקל הדוגמניות יוגבל

סוכני דוגמנות: "לא יהיו לנו דוגמניות שיצליחו בחו"ל";  יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "בריאות ילדינו חשובה יותר".

בתום דיון סוער אישרה היום (ב') ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) לקריאה ראשונה את הצעת החוק, לפיה דוגמן המצוי בתת משקל (מדד מסת גוף של 18.5 ומטה, הנקבע לפי חישוב היחס בין משקל הגוף לריבוע גובה האדם) או נראה כזה, לא יציג בפרסומות, ובנוסף, במידה וייעשה שימוש בעריכה גרפית (כמו פוטושופ) לצורת הצרת היקפי גוף בפרסומות, תופיע כתובית שתציין זאת.
 
יוזמת הצעת החוק, ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) אמרה בדיון: "אין בכוונתי לפגוע בדוגמניות, אלא לקטוע ולגדוע את הקשר שבין רזון שמוצג באמצעות התקשורת לבין השפעה שלילית על הדימוי העצמי והבריאות של בני הנוער. הבנות מסתכלות על דוגמניות שדופות בטלוויזיה ושואפות להיראות כמותן, כי הן המצליחות בעיניהן. 250 אלף בני נוער בישראל סובלים מהפרעות אכילה".
 
נציגי משרד הבריאות ורופאים שנכחו בדיון תמכו בהצעת החוק. ד"ר יצחק וורגפט, פסיכיאטר ילדים ונוער: "חישוב מדד מסת הגוף הבריא לא נקבע סתם כך. זהו סטנדרט בינלאומי, שכל מי שנמצא תחתיו הוא חולה: העצמות נחלשות, השחלות מתחילות להתנוון".
 
זיוה מיכאל ודוד ישעיהו מסוכנות הדוגמנות "יולי" התנגדו לחוק: "אם זהו הסטנדרט, לא תהיה אף דוגמנית מצליחה בעולם, וגם חברות מחו"ל לא יוכלו לפרסם כאן. זה לא ריאלי. יש דוגמניות בינלאומיות כמו שירלי בוגנים, עדי נוימן ויאנה גור, שה-BMI (המסה) שלהן בסביבות ה-17 והן בריאות ואוכלות מצוין".
 
ח"כ אדטו: "ואז הולכות להקיא בשירותים?"
 
גם נציגת משרד המשפטים בדיון, שרית שפיגל שטיין, הסתייגה מהצעת החוק: "מניעה מוחלטת מאדם לעסוק בעיסוק מסוים היא בעייתית. אנחנו לא מכירים סעיפים כאלה בחקיקה".
 
על כך ענה ח"כ אילן גילאון (מרצ): "חופש העיסוק הוא לא ערך עליון".
 
סוכן הדוגמנות עדי ברקן: "זוהי תעשייה חולה. בואו נשים לזה גבול. רוב הדוגמניות אוכלות 500 קלוריות ביום ועוד אומרים להן 'תורידי מהטוסיק'. לא נייצא את אלה שרוצות להתאבד".
 
יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, סיכם את הדיון ואמר: "הנתונים מזעזעים. מניעת פגיעה בבריאות ילדים ובני נוער עומדים בראש מעייניה של הוועדה בראשותי. פגיעה בענף הדוגמנות היא מצערת, אבל אם אדע שהצלנו ילדה אחת ומשפחה אחת בישראל – דייני".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ישראל ערוכה לאסון בקנה מידה כמו זה שאירע בבירות?

אברהם (אבי) אילון

נציגים משש סיעות הבית חתמו על הצעת חוק בדבר הרעת תנאי כליאת המחבלים

אריק זיו ויזר

20 למותו: בגין והצדק חברתי

אריק זיו ויזר

כץ עוקף את לפיד בסיבוב

אלי חזן

ח"כ ציון פיניאן – "כך המצב לא יכול להימשך"

אריק זיו ויזר

אלקין: מתחייב לעזור לעקורי גוש קטיף בחקיקה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן