27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

אור לגויים: הסיוע הישראלי בעת אסון

לאור האירועים בנפאל. האם צה”ל הוא הוורמאכט הגרמני ? פורסם לראשונה בישראל היום 



במסגרת מסע הדה־לגיטימציה שעוברת ישראל בעולם נשמר מקום מיוחד לצה”ל. הוא מתואר לעיתים קרובות כתאומו של “הוורמאכט” במלחמת העולם השנייה. אחרי ככלות הכל, בתרגום מגרמנית המשמעות היא “צבא הגנה”, בדומה לראשי התיבות של צה”ל. באופן מאוד מתוחכם מנסים לא מעט ממבקריה של ישראל להשוות בין מעשיהם של המפלצות ששירתו את גרמניה הנאצית, בעודה אונסת את אירופה, לבין חיילי צה”ל הפועלים לשם הבטחת הביטחון של ישראל, בעוד האתוס המוביל את רוב הציבור כאן הוא חיפוש אחר שלום והבטחת החיים. ההשוואות הללו לא רק שהן מופרכות, אלא מקוממות עד בלי די. האמת היא כי ההפך הוא הנכון. בייחוד בימים הללו.
הידיעות על האסון בנפאל, זמן קצר לאחר התרחשותו, מבשרות על כ־2,500 הרוגים ומעלות את החשש שמניין ההרוגים יעלה עד מאוד. מלבד ההתמודדות עם הקטסטרופה האנושית־טרגית, תיאלץ נפאל להתמודד עם אתגר השיקום. וכמו במקרים טרגיים קודמים בעולם, משלחות הצלה ישראליות בדרך לשם, בעוד המשלחת הראשונה היא כוח חלוץ של צה”ל בשיתוף משרד החוץ הכולל מומחים מתחומי החילוץ והרפואה. הצבא שמתואר בצורה אירונית כ”צבא של קלגסים” נערך להוציא משלחת נוספת שתכלול כ־250 חיילים ומפקדים, ובהם צוות חילוץ והצלה, כוח אבטחה וצוות רפואה המסוגל לבצע ניתוחי שדה.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בפתחו של “השבוע הלאומי” של ישראל

אלי חזן

הפוליטיקה החדשה מבית היוצר של ישראל כץ

אלי חזן

האם ירושלים תימכר לחרדים ?

אלי חזן

הדמיון המזרחי של שטרנהל

אלי חזן

זה שעולה וזה שיורד?

אלי חזן

גבורתם של תושבי הדרום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן