24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

אופנהיימר וספרד : עתה פרס הניחומים

אזרחות הכבוד ניתנה בעקבות אישור התבע של קריית נטפים, ברוכין ורחליםעל תרומתם הגדול לקידום הישובים ולאישור תכניות המתאר, וכן על התיעוד ההיסטורי של התפתחות ההתיישבות למען הדורות הבאים“. התעודות יזכו בהנחה לספריות ולחוגי תרבות בישובי השומרון, בקאנטרי ובהיכל התרבות.

מליאת המועצה האזורית שומרון התכנסה השבוע לישיבה מיוחדת בישוב ברוכין, לציון החתימה על תכנית המתאר של הישוב.
מדובר בישוב שהקימה   המדינה מתוקף החלטת ממשלה בשנות השמונים, אשר במשך שנים נמנע שר הבטחון מלחתום את החתימה האחרונה על תכנית המתאר שלו, דבר שהפך אותו מאז דו”ח טליה ששון ל”מאחז בלתי מורשה”, אשר אי אפשר היה לבנות בו אפילו גני ילדים ומעונות יום. הישוב ברוכין קיבל את החתימה האחרונה “בזכות” עתירה של ארגון שמאל קיצוני כנגד בתים בישוב. בעקבות העתירה הביאה מועצת שומרון עשרות חברי כנסת ושרים לסיורים במקום, ולאחר שראו בעינים את האבסורד ונוכחו כי מדובר בהתעללות בתושבים בישוב שהוקם ע”י המדינה, הודיעה המדינה לבג”צ כי היא מקדמת את החתימה האחרונה על תכנית המתאר ומסיימת את הליכי אישור הישוב. לאחר שגם הישוב קרית נטפים קיבל את החתימה על התב”ע לאחר עתירה של ארגון השמאל הקיצוני “שלום עכשיו” וה’מאחז’ רחלים’ לאחר עתירה דומה של ארגון השמאל הקיצוני “יש דין”, החליטה מליאת המועצה האזורית שומרון בישיבתה בברוכין להעניק אזרחות כבוד ליריב אופנהיימר מזכ”ל שלום עכשיו ולעו”ד מיכאל ספרד מגיש העתירות של “יש דין”.
התעודות, אשר לא בטוח כי מקבליהן ישמחו כל כך לקבל את ההוקרה בהן, ניתנו על ה”תרומה” בפועל שהרימו אופנהיימר וספרד   לסיום האישורים לתכניות המתאר של שלושת הישובים, וכן על “תיעוד ההתפתחות והבניה של מפעל ההתיישבות למען הדורות הבאים – והכל מכספי מדינות אירופה”.
בתעודות אזרחות הכבוד, ששיגרה אליהם מזכירות המועצה האזורית שומרון, נכתב:
מליאת המועצה האזורית שומרון מעניקה בזאת אזרחות למר יריב אופנהיימר, מזכל שלום עכשיו‘:
כהכרה והוקרה על פעולותיך, שהובילו לתרומה ייחודית של פיתוח ואכלוס השומרון בפרט ויו”ש בכלל. על פעולותיך, אשר מפרסמות את הגידול המבורך, איכות החיים ויופי הישובים שלנו בתקשורת. על עתירות שהובילו לאישורים של שכונות וישובים לאחר שנים של סבל. על תיעוד ופרסום קפדניים של ההתפתחות והגידול המרנינים של היישובים והעלאת המורל והשמחה של אוהבי הארץ וכלל העם בישראל –  ועל ביצוע כל הפעילות המבורכת הזו על חשבון משלמי המיסים של מדינות  עויינות מאירופה ומבלי לגזול אגורה ממשלם המיסים הישראלי“.
בישיבת המליאה הסביר  ראש המועצה גרשון מסיקה את הנימוקים לאקט הסמלי-הלעגני הזה:
“ההצעה בעקבות תרומתם להכשרת והסדרת הישובים בהתיישבות בהיבט התכנוני. הישוב קרית נטפים, שהוקם לפני כשלושים שנה ע”י המדינה היה מחוסר חתימה על תכנית המתאר ע”י שר הביטחון, שסירב לחתום עליה לאורך שנים. לפיכך, חיו תושבי הישוב מאז דו”ח טליה ששון ללא אפשרות לבנות או לפתח את הישוב, דבר שגרם להם סבל קשה. בעקבות העתירה של ‘שלום עכשיו’ כנגד שכונה שנבנתה בישוב, הממשלה היתה צריכה להגיע סוף סוף להכרעה הפשוטה והברורה מאליה כשמדובר בישוב שהמדינה הקימה ולחתום סוף סוף על תכנית המתאר של הישוב. כמו כן, בברוכין ורחלים – עתירה של ‘יש דין’ זהו מקרה ברור של ‘בא לקלל ונמצא מברך’, ובצורה אסטרטגית .
יועצו יוסי דגן, המנהל את היחידה האסטרטגית במועצה שמנהלת את מלחמת ההסברה מול ארגוני השמאל, הוסיף:
“בנוסף, משקיעה “שלום עכשיו” כספים רבים במעקב אחר הבניה והתפתחות ההתיישבות בשומרון. הם אולי באים לקלקל ולהזיק ע”י פרסום מתריס ומלשין ברחבי העולם, אך בפועל בזכותם אזרחי ישראל יודעים ומכירים את ההתפתחות היפה של חבל הארץ הזה. זהו תיעוד היסטורי חשוב של התפתחות המפעל הציוני של ההתיישבות למען הדורות הבאים, והכל מכספי מדינות אירופה, ולא בכסף ישראלי…
את ההצעה אישרו בהצבעה 19 חברי מליאה, אחד התנגד ושנים נמנעו.
זוהי תודתנו הצנועה” – אמר מסיקה בחיוך לאחר הדיון – “כמו בלעם, שבא לקלל ונמצא מברך, גם ארגוני השמאל הקיצוני  הפועלים שנים להלשין ולפגוע בהתיישבות וכתוצאה מכך במדינת ישראל, אך בפועל ההתיישבות רק מתחזקת ומדינת ישראל מרוויחה”.
יועץ ראש המועצה יוסי דגן פירט את הפריבילגיות להן יזכו מקבלי התעודות: “כמו כל תואר יוקרתי, גם אזרחות הכבוד מקנה למקבליה המכובדים גם הטבות. התעודה תקנה למקבליה, באם יחפצו להתגורר במועצה אשר לה תרמו כה רבות ואשר זיכתה אותם בכבוד גדול כזה, הנחה בספריותובחוגי התרבות  בישובים, וכן זיכוי-הנחה במרכז הכושר והמסעדות בקאנטרי של השומרון ובהיכל התרבות באריאל.
במועצת השומרון סיפרו כי צילומי תעודות ההוקרה ישלחו גם לשגרירויות של המדינות באירופה, המממנות את ארגוני השמאל הקיצוני הללו: “כדי שגם המדינות באירופה הממנות את ארגוני השמאל הקיצוני יוכלו לשמוח איתם בהישגים הכבירים שתרמו למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון ולמדינת ישראל” – כהגדרת דגן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיכינו וחיכינו לכתוב את פוסט התודה למשה איפרגן !

דפנה פלר

דוד אבבה: אולי אני לא הכי הכי אבל אני הכי אמיתי:”

אריק זיו ויזר

אעלה בישיבת הממשלה את הריסת המעיין באלון מורה

אריק זיו ויזר

בדיוק עכשיו עבור העצמאים 

אריק זיו ויזר

פורום נשים ציוניות טוען : גורמים פוליטיים מנסים לחדור לוועדת טירקל

אריק זיו ויזר

בני משפחת לבנת קמו מהשבעה ונכנסו להתפלל בקבר יוסף

דילוג לתוכן