23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אופיום להמונים ואקסטזי למנהיגים – יומן פוליטי

כיצד הפך שטייניץ משר האוצר לשר המיסים, הרנסס של חוג תגר,טרי טרי בנק לאומי, מהו התפקיד הנחשק ע"י האם הפולנית, מהו האקסטזי למנהיגים.

"אקסטזי למנהיגים"

ישנה אקסיומה פוליטית שלא הוכחה מדעית אך מתקבל הרושם כי לפחות בתריסר השנים האחרונות ההנחה כי הדרך להתקבל בקרב מובילי דעת הקהל, הן בתקשורת והן באליטה האקדמית והמשפטית, עוברת דרך חיתוך שמאלה, נכונה. כלומר, פוליטיקאי ימני שרוצה לזכות בלגיטימציה של האליטות עליו להפוך את עורו ולהציג עמדות שמאלניות.

מקרי המבחן רבים : רוני מילוא ואהוד אולמרט לאורך שנות ה – 90, יצחק מרדכי ודן מרידור בממשלת נתניהו הראשונה, האיתרוג של אריאל שרון ואחריו של ציפי לבני שהפכה נגועה בתאוות שלטון מוגזמת. ואילו עתה מצטרף לנוסחה הזאת שאול מופז אשר נדמה כי ביצע שבירה קיצונית. מופז מעלה הצעות דמיוניות ודומה כי הנה מעבר לפינה מחכה גדעון לוי. יחד הם עלולים להקים מסגרת פוליטית משותפת.
במאמר מוסגר יש לומר כי מופז מציע לדבר עם החמאס. מי בדיוק בחמאס ישוחח איתו? למופז הפתרונים.

מכל מקום, נשאלת השאלה מה עובר בראשם של השוברים שמאלה שגורם להם ללכת כמו סהרורים?
מהן או מיהן 72 הבתולות שמושכות את מנהיגי הימין וגורמות להם לעזוב את אמונתם ודרכם?
האם הכל רק כדי לטעום מהפרי האסור. ממש "החוויה השמאלנית".
לנין אמר כי הדת היא אופיום להמונים. מתברר החיתוך שמאלה הוא "אקסטזי למנהיגים". ככל שאתה צורך את הסם אתה מתמכר אליו. וכך קורה כי המנהיגות שלנו מגיעה לשלטון ומתמכרת לסם הזה שנקרא חיתוך לשמאל, יש העושים זאת בתחילת דרכם ויש העושים זאת כאשר מגיעים לראש הפירמידה.

הרנסנס של חוג תגר החדש
במשך השנים היה מוכר חוג תגר בליכוד כמי שבנוי על המייסדים של התנועה הרביזיוניסטית ויוצאי המחתרות. ואולם, דומה כי בבית שמש מתרחש מעיין תהליך רנסנס משום ששם נולד עוד חוג תגר. שונה בהרכב האנושי אך דומה אם לא זהה במרכיב האידיאולוגי וודאי בדחף לשנות שיוניים פוליטיים. שם בבית שמש, העיר שבא התקבל בגין בכבוד מלכים, מתקבצת קבוצה צעירה שאינה נותנת לחידלון המפלגתי לכבוש אותה. חוג תגר בבית שמש מורכב מצעירי הסניף. חבורה שאינה מסתכלת על מה הם עושים לביתם אלא שהם חדורי מוטיבציה לבצע מהפכה צעירה.
יש לציין כי הנהגת הסניף תומכת בהם ומסייעת להם וזה חשוב. יש לקוות שהם, החבורה הצעירה מפתח תקווה ותאי לביא יתנו את האות לפריצת הדרך לשינוי בתנועה שהזדקנה כל כך.

מיסים
לא יהיה זה מופרך לומר כי שר האוצר יובל שטייניץ מאמץ את מדיניות מפא"י. הוא מעלה מיסים למסכנים ומשחרר את בעלי ההון מהמס על הבצורת.
אופיר אקוניס הצהיר כי "נשמענו לרחשי הציבור". מדוע אם כן מי שכן חוסך ישלם יותר מערך החיסכון? הרי מה עושה האוצר – הוא מעלה את המס בלמעלה מארבעים אחוז. למי ? לכל הצרכנים.
זהו מהלך שנוגד את שיטת הורדת מיסים שהיוצרת עלה צמיחה בכלכלה. ואולם, שטייניץ נפל לבור שפקידי האוצר הובילו אותו אליו. אלו אותם פקידים אשר במשך שנים מנעו התפלת מים במדינה. שהרי, אם באמת חשוב החיסכון במים לשטייניץ, אז מי שחוסך במים שישלם פחות.
הפיתרון איננו ודאי לעלות מס רוחבי על כלל הציבור.

בנק לאומי
בימים האחרונים נודע כי הממשלה מציעה להעמיד את משה טרי בראשות בנק לאומי.
טרי החל את דרכו כאיש שרון. ישראל כ"ץ, יועצו של שרון בעת זה האחרון היה שר התעשייה והמסחר, מינה אותו כמנהל מרכז ההשקעות אצל שרון. לאחר מכן היה טרי מראשי המחנה של לימור לבנת ומונה ליו"ר רשות הדואר. לימים עבר ביחד עם קובי בן גור לתמוך בסילבן שלום ומונה ליו"ר רשות ניירות הערך.
הדעות עליו בהנהגת הליכוד מעורבות. שר בכיר בליכוד אמר כי טרי הוכיח שהוא יודע להיות חבר והנתק מלימור היה לא מיוזמתו אלה נסיבות אחרות. בכל מקרה הוא הוכיח כי הוא יודע להיות חבר והלך כברת דרך ארוכה עם מחנה סילבן.
שר אחר אמר כי טרי הוכיח כי לזיקית יש מתחרה, ומי שמכיר את ההתנהלות שלו יודע כי אין אצלו הכרת הטוב, אלה הכרת התפקיד הבא.

חבר אג"ד או מורה
בשנות השישים היו שני שידוכים טובים בשוק, חבר אג"ד ומורה. בציבור, אלו היו המקצעות הנחשקים. במשך השנים חלה ירידה ניכרת במעמדם.
אך היום יש תפקיד אחד שמעמדו איתן כבר שנים. זהו יועץ משפטי של משרד ממשלתי. זהו התפקיד עם הכי הרבה כוח. כל מינוי עובר דרכו. כל פעולה במשרד עוברת דרכו. על פיו יישק דבר.
היועץ המשפטי אינו נבחר. הוא ממונה ומרגע שהוא ממונה הוא כל יכול. כך או עדים לסיטואציה שמנהיגים פוליטיים נבחרים לביצוע האג'נדה שלהם אך מי שמונע מהם לבצע את המדיניות הוא היועץ המשפטי בכל מיני טענות שונות ומשונות. היועץ המשפטי יכול למנוע כל פעולה שהוא רוצה כאשר יש לו תירוצים מהשרוול למכביר.
במקור, היה אמור היועץ המשפטי למצוא את הדרך כיצד להתנהל נכון אך בפועל היועץ המשפטי מתערב בתהליכי קבלת ההחלטות של הממונים.
לכן אין תפקיד יותר טוב מיועץ משפטי. אין לו אחריות אך כל התהילה והשררה נמצאות בידיו. את זה למדו במשרדי הלובי כבר מזמן. וכך, כפי שיש כאלה המקורבים לפוליטיקאים יש המקורבים ליועצים המשפטיים כי ברור להם שאישור של יועץ משפטי שווה יותר מנבחר ציבור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר

הנה בא יו"ר המרכז הבא

אריק זיו ויזר

ציפי ומופז הקברנים של קדימה

אריק זיו ויזר

הכשלונרים " הרצפה עקומה"

אריק זיו ויזר

לילות לבנים נורבגים שחורים.

אריק זיו ויזר

ברק- קח אותי ביבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן