20.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

אופוזיציה קואליציונית: הקרב על הליכוד בישורת האחרונה

זה היה ביום שלישי, כשבועיים לאחר חג הפורים ב-28 במרץ 2006, בשעה 22:00 בדיוק חשכו פניי הליכודניקים כשראו את תוצאות המדגם שהציג את מספר המנדטים אותו קיבלו: 12.

 

 

זו הייתה רשימה מצומצמת שכללה את הגרעין שלא נטש את הבית. מעין שבתאות מודרנית שגרמה ל”טובים” ביותר לערוק ולשבת באותו צד עם ציפי לבני, שמעון פרס, יואל חסון, אברהם הירשזון, דליה איציק, רוני בר-און, אהוד אולמרט ושאר הכוכבים. את סופו של השעטנז ראינו בבחירות לפני שנתיים עת ירדה המפלגה המפוארת מ-38 מנדטים ל-2 בלבד ובחודש מרץ האחרון לא עברה את אחוז החסימה. זה סופו של כל בלון.

זו הייתה הפעם האחרונה בה חברי המרכז הרכיבו את רשימת המתמודדים ומאז הליכוד לא הפסיק לצמוח. חשוב לזכור כי רבים מאוד מחברי המרכז היום היו מי שעזרו לייסד את מפלגת קדימה בזמנו ולאחר קרוב לעשר שנים, לא המון השתנה: בבחירות האחרונות בלטו בהעדרם לא מעט חברי מרכז והיו כאלה שלא התאמצו לטשטש את פעילותם במחנות היריבים של מפלגות “כולנו” ו”ישראל ביתנו”. לאחר הכישלון הקולוסלי והתפוררות “ישראל ביתנו” הבינו הנפשות הפועלות כי הקרב לא נגמר, הוא פשוט עבר מהקלפיות הארציות לקלפיות מפלגת הליכוד.

 

את טביעת האצבע הליברמנית זיהה נתניהו כבר במערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים ואף נמנע מתמיכה פומבית במועמד משה ליאון. אגב, בבחירות אלה הוכיחה ההתערבות החיצונית את הנזק שגרמה והורידה את הליכוד מ-3 מושבים בעירייה למושב אחד בלבד.
תזכורת: ירושלים בבחירות לכנסת הראתה תמיכה גדולה לימין עם למעלה מ-70 אחוז וכך נוצרה קונסטלציה מוזרה בה עיר עם רוב של 70 אחוז מצביעי ימין, זוכה רק למושב אחד לליכוד במועצת העיר.

 

גורם המזוהה עם ההצעה להעביר את בחירת המתמודדים לחברי המרכז אמר לי השבוע “תראה את ה’ליכודניקים החדשים’, באה קבוצה משום מקום ומשתלטת על המפלגה. הם שמאלנים ואפילו לא מסתירים את זה. כמה מתוכם הצביעו לליכוד?” שאלתי אם התופעה הזו לא קיימת אצל חברי המרכז, אם פייגלין לא ניסה לעשות בדיוק אותו דבר וייתכן שאילולא פריימריז היה מצליח. במה שונים התל אביבים מהמתנחלים שניסו לעשות פה הפיכה? “זה לא היה קורה, לפייגלין לא היו מספיק אנשים” עניתי לו “אתה טועה ידידי, הסיפור הוא לא ההפסד של פייגלין אלא הניצחון של נתניהו”. זכור לי משפט שאמר רה”מ לפייגלין בכנס: “פייגלין מביא קהלים חדשים לליכוד” וזה האישיו-נתניהו תמיד תמך בהגדלת המפלגה והפיכתה למפלגה אליה כל אחד יכול להצטרף ולהשפיע. וב”להשפיע” אין הכוונה לביצוע השתלטות תוך אחיזת מוקדי כוח המהווים מנוף לסחטנות אלא להשפעה חיובית.  “זו לא דמוקרטיה” סיכם מ. השבתי לו “זו לא דמוקרטיה-זה מחיר הדמוקרטיה. תמיד יהיו מי שינצלו את הדמוקרטיה בדיוק כמו חברת הכנסת זועבי שהשתתפה בפיגוע המרמרה. לא נבטל את הכנסת או נשלול את זכות ההצבעה מהבוחרים, פשוט נדע להתמודד. יש מחיר גם להצלחה “.

 

נתניהו מבין את הפוטנציאל הגלום במפלגה, את האפשרות לתת להצלחת חברי הכנסת לדבר בפריימריז ולא קשריהם האישיים. החלטה שכזו תדרבן חברי כנסת להיות יותר אפקטיביים ולהתעסק בניהול שוטף ונכון של המדינה ובפחות בניהול הלו”ז להגיע לחתונות.

בסוף חודש נובמבר התקבלתי לעבוד באחד ממשרדי האדריכלים הגדולים בארץ, התחלתי את משמרתי הראשונה ובשבוע שלאחר מכן הודעתי שאני עוזב ואם ירצה השם אוכל לחזור בחודש מרץ. הוחלט על ההליכה לבחירות ומבחינתי כמו מתפקדים רבים אחרים, ישיבה וצפייה מהצד איננה באה בחשבון. כמה שיחות טלפון והתחלנו בעבודה. בעוד שאני וחבריי התנדבנו מתוך שליחות וצו 8 בלי לבקש שכר, שמתי לב שכמונו קמות להן קבוצות בכל הארץ שמוכנות להשהות את חייהם בשביל אידיאולוגיה. והנה הקאטצ’: לא אני ולא מי שהקיפו אותי היינו חברי מרכז. בזמן שפעילי שטח במפלגות אחרות קיבלו 27 ₪ לשעה, אנחנו קרענו את הארץ, שילטנו כל צומת והתקשרנו לכל חבר. אידיאולוגיה אמיתית מנצחת בחינם. שכירי החרב הוכיחו את אי יעילותם. יום אח”כ שאלה אותי חברה ללימודים “בטוח עשיתם כסף. כמה קיבלת לשעה?” עניתי לה “30”. 30 לשעה 22:00 בלילה.

בבחירות האחרונות השיטה הוכיחה את יעילותה. למה להחליף נבחרת או שיטה מנצחת?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לזכור ולא לשכוח מי ירה בנגמ”ש

אריק זיו ויזר

זה מתגלגל

הרויזיוניסט

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר

במכללת נתניה בחורות ובחורים כארז

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערו של סילבן שלום

אריק זיו

קדאפי עמד להכריז על הכרתו במדינת ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן