26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אובמה בבואה רעה של קרטר

נחמן שי מעודד רצח עם, עוזי ארד "פיל בחנות חרסינה", שתיקת אשכנזי,קידוש תהליך השלום, מדוע הרוסים מחכים לסער

מי לאדוני אלי
היסטוריון ישראלי אמר פעם כי "ההיסטוריה מלאה באירוניות ובטרגדיות אך מי שיוצר את הטרגדיות הם מנהיגים אירוניים". אותו היסטוריון הוסיף ואמר לי כי אובמה הוא מנהיג אירוני, בדיוק כמו אביו הרוחני קרטר, כאלה מהסוג הבוטה ביותר.
בדרי ימי העולם ייזכר אובמה קרוב לוודאי כמנהיג דמיקולו, כזה שפיו וליבו לא רק שאינם שווים אלא גם כאלו שנהגו בטיפשות ובחוסר צדק. אובמה היה נחוש להפיל את מובארק בשם הדמוקרטיה. הוא לחץ את מובארק שלא יכניע בכוח את המפגינים אך כאשר בלוב יורים במפגינים אנו שומעים מכיוונו קול ענות חלושה. הכוחות הנאמנים של קדאפי החלו לטבוח במפגינים ואנו לא רואים את אובמה שולח אוניות מלחמה למול חופי לוב. אובמה המתיימר להיות אביר זכויות האזרח נותן לקדאפי המטורף לקצור את ההמונים שמפגינים ברחוב. אירוניה או שמא טרגדיה?
נחמת העקרב
נחמן שי כך אנו מבינים הוא עוד חיה שמאלנית שהאיפור מסתיר את העקרב שמתחת לעורו. באחד משידורי הבוקר אמר ח"כ  שי כי הפתרון למפגינים בכיכרות הוא יד קשה והסביר כי היכן שנקטו ביד קשה מול המפגינים המשטר לא נפל. מעניין כיצד אחד כמו נחמן יכול לעודד ירי על מפגינים ? האם כאשר נחמן יגיע לעמדת השלטון אנו צריכים להיות מוכנים שיקצור את מי שיצא להפגין?
כנראה שנחמן שי הוא עוד שמאלני שימצא את התותח הקדוש שנעלם בתהום הנשייה הבן גוריוני.

עוזי ארד
עוזי הוא אחד מהאנשים שקורצו מנפיחות עצמית. בסביבתו של עוזי אין אפשרות לעבוד. זוהי לא הוצאת דיבה – זוהי המציאות. כבר עם סיום מאה ימי החסד של הממשלה הגדרנו את עוזי ארד כ"פיל בחנות חרסינה". עוזי היה זה שחיפש ריב ומדון בתוך הלשכה שגם כך לא הייתה יציבה. לכל זה נוספה מסכת של עימותים עד לבדיקות פוליגרף במשרד ראש הממשלה. עוזי יצר את הריב עם נתן אשל, השר בוגי יעלון , מזכיר הממשלה, מנכ״לו של נתניהו ובקיצור עם כל הלשכה, עד כדי כך שדאגו עמיתיו בלשכה להדליף כי הוא עוזב לטובת השגרירות בלונדון עוד לפני שנסגר עם ליברמן ובכך סגרו חשבון עם הפיל המגושם עוזי ארד. ליברמן שם וטו וארד חוזר לאקדמיה .

לשכה חדשה ומהר
נתניהו חייב להקים מחדש את הלשכה שלו. נתניהו צריך להקיש כי נתן אשל הוא אולי פקיד טוב אך לא ראש צוות. נתניהו מוכרח למנות ראש צוות עם נסיון של עבודה מול משרדי הממשלה, מפלגות שותפות בקואליציה. וכן הוא צריך למנות יועץ פוליטי אחד שמבין תחזוקה פוליטית מהי. מה שלא היה בשנתיים האחרונות כאשר היועץ הפוליטי חיפש כל הזמן את מצנח הזהב כדי לבצע נחיתה נוחה בחיים האזרחיים.
כך למשל, השבוע נראו בכנסת כל אנשי משרד ראש הממשלה. במזנון הכנסת ישב עיתונאי ממובילי דעת הקהל, מיד לידו ישב בכיר ממשרד ראש הממשלה  ונראה כי הוא מעדכן אותו. מייד לאחר שקם הגיע בכיר אחר וגם עידכן. מיד אחר כך הגיע השלישי ולאחריו הרביעי. דבר אחד היה משותף לאותם הבכירים : כולם עם כיפה על הראש פרט לאחד. שר בממשלה אמר על המחזה של המדליפים : "הם לא סרוגים הם סרוטים".
הוסיף השר ואמר : "הממשלה בנויה מראש שהוא נתניהו, הרגליים והידיים שרי הממשלה ומשרד ראש הממשלה הוא הגוף. אצל נתניהו הראש עובד הרגלים והידיים עובדים והגוף משותק. ממש כך".
חוק אשכנזי
עוד לא הספיק אשכנזי לנוח אחרי השרות שלו וכבר ציפי אצה רצה לגזור קופון על גבו של אשכנזי וגב הציבור. יש בציבור הערכה לאשכנזי ולכן קמים ורוצים לשנות את חוק הצינון. החוק נועד להרחיק את מעורבות הצבא מהפוליטקה. ראינו כיצד אשכנזי היה מעורב בפוליטקה מול הממשלה. כבר עכשיו אשכנזי הפעיל מרגל בלשכת שר הביטחחון ואותו מרגל הפיק את המסמך שנועד לפגוע בשר הביטחון ובממשלה. אשכנזי טען כי המסמך היה במגירה והרי זה פלא מתברר כי אשכנזי דאג להראות את המסמך לאלופים ויותר מאוחר לעיתונאים רק לא להציג את המסמך לשר הממונה עליו או לראש הממשלה. נאמר כי הוא לא סמך עליהם. נו, אז מדוע לא הציג ליועץ המשפטי לממשלה?
הרי ברור כי הרפז היה מקורבו של אשכנזי, אשכנזי נלחם על חפותו של הרפז והרפז נלחם למען אשכנזי.
אין ספק כי אשכנזי היה רמטכ״ל מצויין אך נשאלת השאלה האם אשכנזי לא צריך לעמוד מול הציבור ולתת תשובה על מערכת היחסים שלו ושל אשתו עם הרפז? אז לפני שאשכנזי מקבל תיקון לחוק על שמו שיתן לציבור דו״ח.

התנתקות
שוב נחת גראד בבאר שבע והזכיר לנו כיצד היו לנו מנהיגים חסרי אחריות גדלו בבית היוצר של קדימה והם הלכו שבי אחרי מנהיג שהוביל התנתקות חד צדדית. והרי זה פלא, שוב נחת גראד בבאר שבע ובטח ציפורה תטען שזה קרה בגלל שאין תהליך, יש לנו במדינה כאלה שקידשו את תהליך השלום ולא את השלום.
בתוכנית הבוקר של ערוץ 2 בבוקר של אחרי נפילת הגראד אנו שומעים את האלוף במיל אורן שחור שמדבר על תגובת צה״ל הטובה והמדודה. אך אין מילה טובה על ממשלת ישראל. אורן שחור הוא עוד אחד שחי מתהליך השלום.  
רצועת עזה צריכה לבעור אם נוחתים טילים בישראל. במשך שנים ראינו כיצד אנו מחזירים בצורה מדודה. יש לזכור כאשר הגבנו בעופרת היצוקה בתגובה לא מדודה קיבלנו שקט ולכן יש להחריב את כל מוסדות החמאס.

פאינה לא תשתוק
בישיבת הסיעה השבוע התחוללה סערה באשר לועדות החקירה של השמאל. שר החינוך גדעון דאג לפתוח את הסיכומים בנושא בטענה משונה שהוא לא היה בהצבעה. מעניין. בכך יצר מעיין נורמה לא תקינה של פתיחת החלטות. לעומתו, יריב לוין הגן על ההחלטה כאשר טען שיש לשינוי ההחלטה מהות יותר מסוכנת להתנהלות בקואליציה. ראה ח"כ דני דנון כי טוב וביקש אם כך לפתוח את החלטת הסיעה בנושא שישינסקי כי הוא לא נכח בהצבעה על הנושא.
שר בכיר אמר : "רויזיה ברויזיה ישיבו לנו".
גדעון לא ויתר והוביל להצבעה חוזרת ובכך שינה את מפת ההצבעה. צריך לזכור כי מהלך זה הוא עוד מהלך שיוצר חיץ במערכת היחסים עם השותפה הגדולה בקואליציה, "ישראל ביתנו". תגובת השותפה הגדולה בקואליציה לא איחרה לבוא שעה שח״כ פאינה ראתה כי הליכוד טירפד לה את ההצעה מיד טירפדה העברת כספים למשרד החינוך בועדת הכספים.
אין ספק כי מהלך זה הוא עוד שכבה בכדור השלג של התפוררות הקואליציה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נותנים לחתול לשמור על החלב

אריק זיו ויזר

שמעון פרס ז"ל חתר לעשייה

אריק זיו ויזר

אלדד, ברק, ובוגי חבורת הלינץ

אריק זיו ויזר

מהפך : פרופסור דרור יחזקאל , רק נתניהו

אריק זיו ויזר

גילה OUT מירי IN

אריק זיו ויזר

לבני עולה ומעמד האישה יורד – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן