26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

אברהם : מגדלור של אמונה

פרשת השבוע היא פרשת לך לך. אלי כהן פותח לנו צהר

"וַיֹּ֤אמֶר יְדוָד֙ אֶל־אַבְרָ֔ם לֶךְ־לְךָ֛ מֵאַרְצְךָ֥ וּמִמּֽוֹלַדְתְּךָ֖ וּמִבֵּ֣ית אָבִ֑יךָ אֶל־הָאָ֖רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַרְאֶֽךָּ. וְאֶֽעֶשְׂךָ֙ לְג֣וֹי גָּד֔וֹל וַאֲבָ֣רֶכְךָ֔ וַאֲגַדְּלָ֖ה שְׁמֶ֑ךָ וֶהְיֵ֖ה בְּרָכָֽה. וַאֲבָֽרֲכָה֙ מְבָ֣רְכֶ֔יךָ וּמְקַלֶּלְךָ֖ אָאֹ֑ר וְנִבְרְכ֣וּ בְךָ֔ כֹּ֖ל מִשְׁפְּחֹ֥ת הָאֲדָמָֽה"(בראשית י"ב, א'-ג') " וְהֶאֱמִ֖ן בַּֽידוָ֑ד וַיַּחְשְׁבֶ֥הָ לּ֖וֹ צְדָקָֽה"( שם ,ו')

 

אברהם הגיע לאמונה בבורא העולם, אמונה באל אחד, ומסר נפשו למענה. אברהם משקיע את חייו ואת חכמתו במטרה לגלות את הבורא ולהאמין בו. בדורו, בדור עובדי אללים, לא היה הדבר קל כלל וכלל, והוא ואף הסתכן בצעדיו אלו, ללא עזרת ה' הוא היה נהרג ע"י נמרוד ( ע"פ המדרש ניצל מכבשן האש שהושלך ע"י נמרוד ).

 

אברהם הגיע לאמונה בה' לאחר חקירה, דרישה ומחשבה רבה, הקיף בחכמתו את כל הידיעות והאפשרויות השונות, ולאחר שהגיע למסקנה של אמונה בה', הדברים נהיו ברורים לו עד כדי מסירות נפש ממשית. בכוח האמונה הזו יכול היה לעמוד בעשרה הניסיונות שנתנסה בהם אברהם, ואותה אמונה שורשית זו הנחיל אברהם לבניו אחריו לאורך כל הדורות.

 

בליבו של כל יהודי מצויה אותה נקודה מפורסמת שאינה נעלמת לעולם, הנקודה היהודית ששבה ומהבהבת ובסופו של דבר מחזירה את היהודי לכור מחצבתו. מוצאים אנו יהודים רבים  במשך דורות  שמסרו נפשם על קידוש ה' ומתו בגלל אמונתם.

 

אברהם היה סמל  האור-המגדלור בעולם חשוך. האור הוא התקווה והטוב ( וירא ה' את האור כי טוב) והחושך מסמל את האפלה את הרע. במבט חיצוני נראה הטוב נחות מהרע, אולם במהות הדברים הוא חזק ממנו. הטוב נמשל לאור והרע לחושך. במבט ראשון נראה החושך גדול וחזק, מאיים וקודר, אבל כשמופיע האור, הוא אינו צריך כלל להיאבק בחושך – החושך נמוג מעצמו.  כנאמר "מעט אור דוחה הרבה חושך".

 

והלקח לנו בחיי הפרט והן בחיי הכלל, בחיי הפרט לפעמים אנו נבהלים "מהחושך" הפנימי, בעיות, טרדות, כאב, עצב, דכדוך. כיום כל תעשיית הדכדוך הם כוחות החושך שלא מסוגלים לראות את האור, מעט אור מאיר את החושך האפילה והם נמוגים מאליהם  – כל אלה נראים הר שאי-אפשר לגבור עליו זו אשליה. יש בנו הכוחות לסלק את ה'חושך', על-ידי האור הפנימי – אמונה, תקווה, שמחה, ביטחון בבורא עולם. האדם צריך להתעשת ולהאיר את נפשו, והחושך יתפוגג מעצמו.

שבת שלום ומבורך

ה' יאיר דרכנו בטוב

אלי כהן ירושלים לנצח

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כחלון מה אתה עושה?

עינר אביב

האם יש אלטרנטיבה שלטונית?

יפת בן רצון צדקה

מזל טוב לסבתא נאוה

עינר אביב

האונס בשערי צדק: נשות השמאל שותקות

אריק זיו ויזר

המסע להצלת אדמות האסלאם

אלי חזן

פשיטת רגל לזכויות אדם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן