32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אבו מאזן בראיון ל"ניו יורק טיימס" המשיך בקו של התעמולה הפלשתינאית שבהבל פה מנסה לשנות עובדות הסטוריות.

אבו מאזן טען בראיון שהצבאות הערביים התערבו ב1948 רק אחרי שהציונים החלו לגרש את הפלשתינאים ממולדתם.  האומנם?
להלן העובדות:  מזכיר הועד הפלשתינאי העליון אמיל גורי:  "העובדה שישנם פליטים היא מסקנה ישירה מהפעולה של מדינות ערב להתנגד לחלוקה והמדינה היהודית."  ("הטלגרף" של ביירות 6.9.1948)
ועדת החלוקה של האו"ם בסקירה למועה"ב מ10.4.1948 כתבה:  קבוצות חמושות מהמדינות הערביות השכנות פלשו לשטח של פלשתינה ויחד עם כוחות ערביים מקומיים מנסים לבטל את החלטת החלוקה בכוח."
ואילו על המופתי הידוע לשמצה, חג' אמין אלחוסייני, שנפגש עם היטלר ודיבר איתו על הפתרון הסופי של העם היהודי, נכתב:  "ה15 למאי 1948 הגיע.  באותו יום המופתי של ירושלים פנה לערבים בפלשתינה לעזוב את ארצם כיוון שהצבאות הערביים היו בדרכם להיכנס (לפלשתינה) ולהילחם במקומם."  (העתון "אכבאר אליום", קהיר 12.10.1963)
ואם כל זה אינו מספיק הנה דבריו של גמאל חוסייני מהוועד הערבי העליון:  "אנחנו מעולם לא הכחשנו את העובדה שאנו התחלנו במלחמה ב1948."  דבריו מ23.4.1948.
אבו מאזן טען במאמר:  "משא ומתן נותר העדיפות הראשונה שלנו."  האמנם?  במשך תשעה חודשים נענתה ישראל לקריאות הקהליה הבינלאומית:  הקפיאה את הבניה בהתנחלויות, הסירה מחסומים, עזרה כלכלית לרשות להיטיב עם התושבים וכל הזמן קראה לאבו מאזן לבוא לשולחן המו"מ.  כל הזמן הזה הפלשתינאים לא נענו לקריאה למרות ההקפאה.  יצוין כאן שהפלשתינאים בעבר מעולם לא העמידו ההקפאה כתנאי למו"מ.
יתרה מזו אבו מאזן כרת ברית עם החמאס שידוע שהוא ארגון טרור על פי הקוורטט ורוב מדינות העולם החופשי.  החמאס אינו מעונין במדינה לצד ישראל אלא במדינה במקום ישראל.
אבו מאזן אינו מעונין במו"מ עם ישראל אלא בהחלטה של האו"ם בספטמבר על הקמת מדינה פלשתינאית.  למטרה הזו הוא מאמין שמותר לו להשתמש בכל השקרים האפשריים.  הוא כנראה מנסה לרמות כל האנשים כל הזמן.  דבר שהוא בלתי אפשרי.

הערה:  הכותב, ד"ר יצחק בן גד, מזרחן בעל דוקטורט לסוגיה הפלשתינאית, לשעבר דפלומט ישראלי בכיר בארה"ב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליברמן צודק: אין להתנצל לתורכים

אריק זיו ויזר

"ג'יי סטריט" – ארגון מזיק לישראל

משתמשים בשכול כדי להפיל ממשלה

אריק זיו ויזר

הסכם השלום עם מצרים – האם יתקיים?

אריק זיו ויזר

נאיביות אמריקנית מסוכנת

אריק זיו ויזר

תדמיתנו העגומה באירופה – מסכנת קיומנו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן