21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

תומאס הפסיד דיוויד ניצח

ליברמן מנהיג, מקווים לסוף שקט בעמונה, אובמה סוף רע בסוריה, אתגר טוב לימין, הקרן החדשה נגד דיוויד פרידמן


הודעת שלוחת הקרן החדשה כנגד מינויו של דיויד פרידמן לתפקיד השגריר בישראל מחזקת את ההבנה, שמה שקרה בארה”ב טוב לישראל. כאשר היועץ הכי מקורב לנשיא הנבחר ממונה להיות שגריר בישראל והוא מותקף מיד ע”י הקרן החדשה אז ברור שהמינוי מעולה.
מנגד יושב לו בניו יורק פרידמן שהובס בבחירות האחרונות, הוא תומס פרידמן, אשר כיהודי תוקף את מדיניות ישראל. לכן, כאשר הפרידמן הנכון מנצח אין ספק כי טוב שטראמפ ניצח .

מעניין היכן כל ארגוני השמאל הישראלי שנאלמו כאשר איש השמאל הרדיקלי היושב בבית הלבן קיבל פרס נובל לשלום והביא את העולם למלחמה שנחלי דם זורמים בה. אובמה הבעיר את המזרח התיכון וזרעי התבערה הגיעו לאירופה ויתגברו בעתיד, כאשר הלהבות ירדו בסוריה ועירק הם יתגברו ברחובות אירופה .
טראמפ, שהמגמה שלו היא שיקום ארה”ב, מאמין שארה”ב יכולה וצריכה להחזיר לעצמה את ההגמוניה כמעצמה מובילה בעולם.

אין ספק כי לפרידמנים תהיה הרבה עבודה: אחד בעשייה בירושלים והשני בלגבב ביקורת על ישראל ועל מדיניות השיקום של טראמפ.


ליברמן מנהיג:
ליברמן הודיע כי הוא ממנה את שמיר לתפקיד יו”ר התעשייה האווירית. אין ספק ששמיר הוא מועמד ראוי ומצוין. שמיר היה כבר בתפקיד וניהל אותו בהצלחה רבה, לא דבקו בו מעולם חשדות או האשמות הגובלות בשחיתות, להיפך יש לו רזומה של מי שהצליח באופן עצמי ונכנס לשרות הציבורי מתוך רצון לשרת את הציבור, שליח ציבור אמיתי.
שמיר חוזר אל התעשייה האווירית כמי שבעבר שיקם אותה, הוא מכיר את הנפשות הפועלות והכי חשוב, הוא מקובל על העובדים ולכן אין מתאים ממנו לתפקיד .
יש הערכה גבוהה לליברמן שממנה אותו לתפקיד, רק מה, יש אחד שנלחם במינוי, קוראים לו אורי יוגב. למה? כי ליוגב יש חשבונות אישיים כנגד המינוי. יאיר שמיר מקורב לשר הרווחה ושר הרווחה כבר שנים טוען שיוגב לא מתאים לתפקיד יו”ר רשות החברות הממשלתיות, והוא לא השר היחיד שטוען כך. למותר לציין שלפי אמות המידה שיוגב דורש, אסור היה למנות אותו עצמו לתפקיד שבו הוא מכהן עכשיו .מוטלת, לכאורה, עננה גדולה על קשריו עם ספקיות לרכבת ישראל.
שמיר, לעומת זאת, כיהן בתפקיד של יו”ר התעשייה האווירית וכיהן כשר בממשלות ישראל, אז נשאלת השאלה ‘מדוע הוא לא מתאים?’ אם לשמיר אין כישורי יתר לקבלת התפקיד אז למי יש?

טוב שליברמן מגלה מנהיגות ולא נכנע לגחמות של פקידונים קטנים.
תפקידה של הוועדה למינוי בכירים הוא לבדוק האם יש למועמד כישורים לתפקיד אליו הוא מיועד ואם יש למועמד הכרות עם השר הממנה אז הוא צריך כישורי יתר .
טוב שליברמן לא מוותר, כך הוא מתווה דרך לשרים אחרים שלא צריך לקבל את החלטות של הוועדה ככזה ראה וקדש.


עמונה

כן, תושבי עמונה צריכים למחות על החלטת בית המשפט שהורה על הפינוי שלהם, אבל מנגד הם צריכים להתעלות מעל האווירה המשיחית שאינה מוכנה לקבל שום החלטה של בית המשפט.
חשוב לוודא שהכל יהיה בשליטה ושהתרבות נערי הגבעות וכהנא לא תהייה שם המובילה .
הגיעה הזמן שתרבות שבשם אלוהים אפשר להרוס מדינה שלמה תעלם ותרבות של הסכמות תהפוך למובילה את דרכנו בימין.
הציבור צריך להקיא מתוכו את העשבים השוטים מבית כהנא ונוער הגבעות, שאינם מקבלים מרות המדינה.
הנהגת המתיישבים ביש”ע מבינה כבר הרבה זמן כי עמונה תרד וגם כאשר בנט הפרחח הודיע שעמונה לא תרד היה ברור שכל מטרתו של בנט היא להציק לנתניהו, היה זה בנט שמכר את תושבי עמונה בשביל ספין .
בנט וכל מיני טרמפיסטים שיחקו במתיישבים כאשר הבטיחו להם שעמונה לא תרד ובכך העצימו את האווירה הקשה והפכו אותה למסוכנת.
למרבה הצער והכאב עמונה תפונה ויש לנהוג ביד קשה כנגד כל מי שירים יד על חייל או שוטר שיפנה .


סוריה:
שש שנים יש מלחמה בסוריה, בה טובחים חיות אדם האחד את השני בשם הדת. כן, מי שפתח את הצוהר לטבח היה ברק חוסיין אובמה. מהנאום בקהיר ועד מדיניות של רפיסות מול טרור איסלאמי, נתינת יד להפלת משטרים מבוססים כמו של מובארק במצרים ובטוניס, ומשם הדרך להבערת אש בכל המזרח התיכון הייתה קצרה מתמיד.
המציאות הזאת מחזקת את העמידה של נתניהו מול משטר אובמה בנושאים המדיניים. אי הנכונות ללכת לויתורים מבלי להבטיח שהביטחון של מדינת ישראל לא יפגע. מי זוכר את העמידה של נתניהו בעת צוק איתן מול הניסיונות לבודד את הברית של ישראל עם מצריים? מול החמאס נתניהו נשאר לאורך כל המבצע בעל ברית עם סיסי, זאת תחת לחץ של ממשל אובמה להאדיר את ממשל טורקיה והחמאס, בסופו של יום גם החמאס נכנע לדרך שהציבו סיסי ונתניהו.
כן גם טורקיה של ארדואן הבינה שהיא צריכה את ישראל, נתניהו הפך את ישראל למדינת ציר חשובה בכל התהליכים הקוראים באזור.
הדם שזורם בסוריה הוא הדם שעל ידיו של אובמה שעמד מנגד כאשר ראה את אסד טובח בעמו. אפשר להזכיר עוד ברק אחד שהיה בזמנו שר ביטחון של ישראל ואשר טען שימיו של אסד ספורים, עוד גאון קטן.
כאשר אתה רואה את שמתרחש בסוריה מתבררת אמת חשובה: הדרך לשמירת מדינת ישראל היא המשך מדיניות” קיר הברזל”.
יש לנצל את שמונה השנים הבאות מול הפלסטינים כאשר יהיה גיבוי מממשל טראמפ הידידותי, תם עידן אובמה מתחיל עידן טראמפ.


חיים אתגר מצטרף לימין:
מתוך מאמר שלו במעריב ” השינויים בתפיסתי לא נגמרים בכמיהה לרילוקיישן. כבר תקופה ארוכה שאני מסרב לנהל ויכוחים אידיאולוגיים עם חלק מחברי שמחזיקים בדעות שנעות על גבול האג’נדה של “שלום עכשיו”. אני נמנע מלהעלות נושאים פוליטיים בחברתם לא בשל חולשת הטיעון או חוסר ביכולת להגן על עמדותי, ממש לא, פשוט אין לי כוח לפיצוץ שמגיע בסוף השיח. זה תמיד מתנקז לנקודה שבה הם קוראים לי “פאשיסט” ו”פופוליסט” ואני משיב שתפיסתם נאיבית ותוביל לאבדון. יש כאלו בסביבתי שמביטים בי באכזבה, מתרחקים, עולבים, מאבחנים את מצבי בידענות ובפסיקה רפואית קובעים שהסתובב לי השכל “.
אתגר הוא עוד אחד שפקח את עיניו והבין כי הדרך של השמאל אינה דרכו. אין ספק שצריך אומץ רב כדי לצאת מהבועה הפוליטית והחמה ולהתריס מול חבריו מהשמאל. אין ספק גם כי עכשיו יעשו לו דהלגיטימציה על זה שהוא עבר צד, הרי אצל חבריו בשמאל חופש הביטוי תלוי בשאלה “באיזה צד אתה נמצא. ?”
בכל מקרה אין הבדל בין אנשי שלום עכשיו לבין נוער הגבעות שניהם לא מוכנים לקבל אף אחד שלא מסכים לחלוטין עם הדעות שלהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שגלילי פגש את פילבר

אריק זיו ויזר

“הר עם הר לא נפגשים אך שר עם שר תמיד נפגשים”. – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר

“מופז שם אותנו על זמן שאול”

אריק זיו ויזר

נתניהו מקדים תרופה למכה:משאל מתפקדים

אריק זיו ויזר

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

ברק ברח ונכשל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן