22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

"תגמרו כבר עם האנטישמיות"

זינוק מטאורי של 53% באירועי אלימות  אנטישמים בצרפת ; ח"כ דנון לשגריר צרפת: "אתם אחראיים-תמגרו את האנטישמיות "

יו"ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ דני דנון, קיים היום (ד') דיון בנושא התגברות האלימות על רקע אנטישמי בצרפת, בהשתתפות שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו. בדיון חשף דנון נתונים חדשים וקשים בנוגע לאנטישמיות בצרפת: "מהנתונים עולה כי מספר כלל התקריות על רקע אנטישמי שהתרחשו בצרפת בין החודשים ינואר-מאי 2012 עמד על 274, והיה גבוה בכ-53% ממספר התקריות מסוג זה בתקופה המקבילה אשתקד (179)", אמר דנון והוסיף: "האנטישמיות בצרפת מרימה ראש ועלינו לגדוע אותה מהשורש. מדינת ישראל לא תעמוד מהצד בזמן שהעולם חוזר לפוגרומים של שנות ה-30".ח"כ דנון פנה אל שגריר צרפת ואמר: "אתם אחראיים על מיגור האנטישמיות במדינתכם. אל תתנו לתופעות אלימות נגד יהודים להרים ראש- תעצרו את האנטישמיות לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר. ביגו ענה: "בגלל הטבח בטולוז האנטישמיות עלתה בעשרות אחוזים. צריכים להילחם באנטישמיות מהשורש". דנון הוסיף: "יש להמשיך ולאבטח את בתי הכנסת ובתי הספר של יהודים בצרפת", ביגו ענה: "500,000 אירו הושקעו בנושא ואני מקווה שנמשיך עם זה גם בשנה הבאה"
 
עוד צויין בנתונים, כי כ-60% מכלל התקריות על רקע אנטישמי שהתרחשו במהלך החודשים מארס-אפריל 2012 בצרפת בוצעו במהלך עשרת הימים שלאחר תקרית הירי בבית-הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז ב-19 במרס 2012 שבה נרצחו 4 בני אדם מקרב הקהילה היהודית. בנוסף, כ-55% מהתקריות האלימות על רקע אנטישמי שהתרחשו בין החודשים ינואר-מאי 2012 בצרפת היו פעולות רצח/ניסיון רצח, אלימות ופיגוע או ניסיון פיגוע.
בישיבה השתתפו חברי הכנסת דניאל בן סימון, אברהם מיכאלי, נציגי משרדי הממשלה, ההסתדרות הציונית העולמית, המגבית היהודית בצרפת, CRIF – הוועד המייצג של המוסדות היהודיים בצרפת, עמ"י ישראל, התאחדות עולי צרפת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אובמה-עד כאן

אריק זיו ויזר

ממה מפחדים החרדים?

אלי חזן

אושר בטרומית: יבוצע חילוט לרכוש מחבלים

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת מקפיא את יוזמת סגני שרים

אריק זיו ויזר

ח"כ דני דנון מציע הליך חדש לבחירת רמטכ"ל

אריק זיו ויזר

העקרונות שבוגי הציג היום בממשלה

אלי חזן
דילוג לתוכן