19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

שרי הליכוד זועמים על בג"ץ

זעם בליכוד נוכח החלטת בג"ץ להשאיר על כנו את פסק הדין המחייב את פינוי שכונת האולפנה בבית האל. בהמשך להתבטאותו של סגן יושב ראש הכנסת, ח"כ דני דנון, בנושא, הגיבו שרים וחברי כנסת בזעם רב על ההחלטה העלולה להעמיד את הליכוד במבוכה רבה חודשיים בלבד לפני הבחירות לכנסת.


השר לעניינים אסטרטגיים, ח"כ משה (בוגי) יעלון, אמר הערב כי "אין לי כל טענה לבג"צ כי הוא למעשה קיבל את עמדת המדינה מהדיון בסוגיית גבעת האולפנה בשנה שעברה, עמדה שהסכימה להרוס את הבתים בשכונה ויסודה היה בטעות. הפרקליטות נתנה בזמנו פרשנות מורחבת לסוגיה של מאחזים לא חוקיים שעסקנו בה, שאין לה כל קשר לגבעת האולפנה, שכונה שהוקמה ברשות ובסמכות ושמתגוררת בה אוכלוסייה נורמטיבית".

 

לפי יעלון, "הממשלה הבינה שנעשתה טעות ופנתה פעם נוספת לבג"צ בבקשה לשנות את ההחלטה, אך בג"צ התייחס להחלטתו מהשנה שעברה כפסק דין חלוט ולכן הורה כעת להרוס את הבתים. השכל הישר והצדק מחייבים בחינה מחודשת של העניין על מנת להימנע מהריסת הבתים. איני פוסל שום אפשרות. נלמד כעת את פסיקת בג"צ ונראה מה האפשרויות החוקיות העומדות בפנינו לא להרוס את הבתים".

 

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, התריע כי "לכנסת הזאת אסור להתפזר מבלי לחוקק את חוק ההסדרה. הליכוד המניף את דגל ההתיישבות לא יכול להרשות לעצמו להאיר מורשת של בתים הרוסים ותושבים מפונים", אמר שלום. "יש לעבור מהסרה להסדרה".שר החינוך, ח"כ גדעון סער, כינה את הפסיקה "לא צודקת". "יש לשקול גם אפשרות של חקיקה כדי למנוע הריסת בתי השכונה", אמר. השר ישראל כץ כינה את ההחלטה "גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה" וקרא להליך חקיקה מהיר "שימנע את הרס הבתים ויאפשר לתושבי השכונה להישאר בבתיהם. אסור שהמחזות הקשים של פינוי תושבים מבתיהם יחזרו".

 

השר גלעד ארדן הדגיש: "מכבדים את החלטת בג"ץ, אך זכותה של ממשלה לקבוע מדיניות. יש לאשר במהירות בכנסת את חוק ההסדרה". השרה לימור לבנת טענה כי "זוהי חובתה המוסרית של המדינה לגלות עכשיו אחריות כלפי אותם תושבים שהתיישבו בשכונה בעידודה ובשליחותה".

 

לפי שר ההסברה והתפוצות, ח"כ יולי אדלשטיין, "מדובר במשפחות נורמטיביות שלקחו משכנתה מהמדינה כדי להיכנס לבתים שנבנו בסיוע משרד השיכון. כפי שהזהרנו לא פעם – ללא טיפול באמצעות חקיקה, לא יימצא פתרון. אני רוצה לראות מי הגיבור שיעז לפנות, בין שאר המשפחות, את ילדי משפחת דיקשטיין ששכלו את הוריהם בפיגוע דמים".

 

גם בקרב המתמודדים בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת הבאה נשמעו קולות דומים. המועמד ד"ר גבי אביטל העומד בראש חוג הפרופסורים לחוסן מדיני כלכלי אמר ל"ליכודניק" כי "בג"צ נקט בשיטת ייקוב הדין את ההר. לא פותרים בעיה על-ידי יצירת בעיה חדשה. תמיד אפשר להרוס בתים, תמוה שבג"צ כופה ערב הבחירות מהלך דרקוני שהפתרון שלו הוא פוליטי ובטח שיש גם אלטרנטיבה אחרת בדמות פיצויים נאותים הרי שגבעת האולפנה איננה מאחז שהוקם באישון לילה, יישום חוק ההסדרה אמור לתת מענה לסוגיות אלו".

 

דומה כי אחד המרוויחים העיקריים מפינוי כזה עשוי להיות שר הביטחון אהוד ברק, הזקוק לקולות מן המרכז-שמאל על מנת לעבור את אחוז החסימה. לפי הסקרים, מפלגת "העצמאות" בראשות ברק נושקת לאחוז החסימה, ופינוי מתיישבים ישחק לידי שר הביטחון הזקוק להכשר מחודש מצד המחנה שאותו נטש עת פילג את מפלגת העבודה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניצחון למחנה פרי כהן, דורון גרינברג ועו"ד אסף אלעזר !

אלי חזן

גפסו : הברית עם ישראל ביתנו גמורה למעשה

אלי חזן

לאחר נתניהו : האם בוגי ינהיג את הליכוד ואת הימין ?

אלי חזן

רונית טלבי : הלב והנשמה של הליכוד

אריק זיו ויזר

קרא עם הדרומיים

אלי חזן

קדאפי עמד להכריז על הכרתו במדינת ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן