30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

שמרו את הסליק

סליק שנתגלה בשכנות נווה צדק בתל אביב מביא סיפור מרגש מאין כמוהו העובר כחוט השני על פני דורות ועל פני תקופות

 

 

במשך שנים ידעו תושבים בשכונה וידעה גם משפחת גבריאלי שגרה בבית : במקום חבוי סליק של האצ"ל עוד מתקופת ימי המאבק בבריטים. והנה לאחרונה ערכה המשפחה שיפוץ בבית. הדבר הוביל למה שידעו כבר מזמן : לגילוי הסליק.

בסליק הזה גלום יחס הכבוד שניתן לאם המשפחה. שהרי היא שכלה את בנה במלחמת השחרור והוא קבור בקבר אחים ברמלה. הנה כי כן, מדובר במשפחה שלא רק שסיכנה את עצמה בעבור המאבק להקמת המדינה על ידי כך שאפשרה לסליק להתקיים מתחת לחצרה אלא שהדבר בא לידי ביטוי בכך שאחד מבניה נפל במאבק להקמתה.

מאז שנהרג דוד המשפחה היה קיים קשר שתיקה חיצוני לגבי מה שהסתתר מאחורי הפעילות של הדוד. ואולם, כאשר היו מגיעים חברי אצ"ל לבית בנווה צדק הם היו מדברים במעגל הפנימי על הסליק.

20130723_131002

20130723_131726

20130723_131105

נווה צדק היא מהשכונות הראשונות של תל אביב יפו בעת החדשה. בשנים שלפני קום המדינה היו, תושבי השכונה תחת המטווח של הפורעים הערבים : ירי של צלפים היה לחם חוקם והיו תקופות שבהן העבירו את הילדים לאזורים שאינם בטווח הירי. יש להזכיר כי זה המצב דהיום בדרום הארץ או בצפונה כאשר מטווחים את האזורים הללו בשעות עימות ומלחמה.

וכאמור, בימים האחרונים בעת שיפוץ הבית נתגלה הסליק. אין ספק כי צריך לבקש מהמשפחה שתשמר את הסליק שכן מדובר בעוד חוליה בשרשרת ההיסטוריה של תקומת העם היהודי בארץ ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודיאדה אחת גדולה מול כל השמאל

אמיתי שיף

צהרון חברתי מוזל כבר בשנה"ל הקרובה, לכלל ילדי ישראל

הרויזיוניסט

אם אשכח את הנתונים ואת ההכרח

אריק זיו ויזר

פעילים מרכזיים מאור יהודה במפגש עם השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

זה לא בגלל הכיפה

ניצחון משכנע לוידל ברמלה : נבחר לראש עיר

אריק זיו
דילוג לתוכן