29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שלום עכשיו לא וירוס,הם שפעת החזירים/מאת:אריאל מורלי

התבטאויותיו האחרונות של השר יעלון הטיחו בפנינו כמה עובדות. מאז עלות הליכוד לשלטון אנו עדים לתופעה מדאיגה ביותר של ייבוש ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. כן. מאז עלות הליכוד לשלטון. כשנפלה ממשלת המעטפות של אולמרט , מאות אלפי מצביעי הליכוד סברו לתומם כי מר נתניהו הכיר בשגיאותיו מכהונתו הקודמת ועתה יהא מנהיג ראוי למחנה הלאומי.
אך לא כך פני הדברים. ממשלה מיותרת ומנופחת בראשות נתניהו ברק ועיני הבהירה כי סוללת היועצים של נתניהו איננה אלא מקבץ מורחב של אחיתופלים בעידן המודרני. התיקים המרכזיים ניתנו לגמדי ליברמן ולרסיסי העבודה וכך לליכוד נשארו הפירורים. נשאלת השאלה כיצד הגענו עד הלום?
הליכוד במצבו הנוכחי הולך להתרסקות וזאת למרות שהלכי הרוח בציבור הישראלי נוטים בבירור לדרכו המדינית. במקום לשקוד על תיקון הנזקים של נפולת קדימה שוקד נתניהו על קידום מהלכים שיעילותם מוטלת בספק. במהלך הזוי, שרבים יטענו כי מנוגד הוא לערכי הציונות, הופרטו קרקעות הלאום וחוק מופז הביא לידי טענות של חוסר אתיקה שלטונית, גם בידי שרים מהליכוד. אין שום ספק כי מהלכים אלו יעלו לליכוד בלא מעט מנדטים בבחירות הקרובות.
אבל אם מצביעי הליכוד מסוגלים לבלוע את הצפרדע של הרפורמה בקרקעות, הם אינם מסוגלים לבלוע את הזירה המדינית. בבחירות האחרונות עסקו רבים מאיתנו בשכנוע אזרחי המדינה לבחור בליכוד. הטענות שהופנו כלפי יכולתו של נתניהו לנהל את המדינה כיאות נדחו על ידינו גם כאשר אנחנו בעצמנו לא היינו בטוחים בהם. בשביל מה? בכדי לשמוע על הקפאות בנייה בכל שטחי יהודה ושומרון ואפילו בשכונות ירושלמיות כמו פסגת זאב?. כן. מסתבר שהליכוד שחרט על דגלו את השמירה על ירושלים, לא מסוגל לעמוד איתן אפילו בתחום זה. מדוע באירוע במלון שפרד במזרח ירושלים השבוע לא נטלו חלק בכירי התנועה? למה? למה תמיד אנחנו מצביעים ימין ומקבלים מדיניות גרועה משל הממשל הקודם?
המערכת הפוליטית סוערת בעקבות דבריו של בוגי יעלון. אך כאן נכנסים פעילי התנועה שעליהם לחזק אותו ולהבהיר באופן ברור את עמדות המפלגה. אין לנו רצון לחזות שוב במפלגת בובות של ראש התנועה. היה לנו את זה עם שרון וכולם יודעים כיצד זה הסתיים. כשנתניהו טוען כי ההתנתקות הייתה טעות ויש לתקן את הנזקים שגרמה, זה אומר גם לחזור לישובים שנעקרו ללא סיבה וחומש בראשם. מספיק עם ההתרפסות בפני השמאל ומדינות העולם. בוחרי הליכוד הצביעו מחל לא בכדי שראש התנועה ינאם נאומים בזכות מדינה פלשתינאית שטרם הקראתם יעברו ליהוק אצל אדריכל אוסלו שמעון פרס. אמירתו של הבוחר בבחירות האחרונות הייתה ברורה ביותר וראייה לכך היא התחזקותו של גוש הימין אל מול התרסקות השמאל. כבר ראינו את כוחו של נתניהו בהעברת הרפורמה וככל הנראה ניתן להניח שלחץ דומה ישתיק את פליטי מפלגת העבודה אל מול בנייה ביו”ש בכדי להמשיך ולשבת במרומי משרדם. דבריו של בוגי ראויים לחיזוק. אדם שכמותו הוא נכס למפלגה והציבור הישראלי תומך בדעותיו, הזהות כמעט לחלוטין עם תנועת ארץ ישראל השלמה אשר בה היו חברים גדולי האומה.
ודבר אחרון, שלום עכשיו הם וירוס בלשון המעטה. הם שפעת חזירים פוליטית לכל הפחות. חבורה של יהודים נטולי כבוד עצמי שגורמים לישראל נזק בלתי הפיך בזירה הבינלאומית. קובץ מלשינים שרודפים אחרי כל פתיחת מרפסת של יהודי ביש”ע אל מול שתיקתם בבניית טירות בלתי חוקיות בנחל עירון בנגב ובלוד. אינני יודע האם אפילו הוירוס הקטלני ביותר מסוגל לדרוש את הריסת ביתה של אלמנת רועי קליין הי”ד באצטלה של קרקע גזולה בסגנון יהודי גלותי קלאסי. אבוי לנו אם מנהיג התנועה שלנו יצא להגן עליהם בעקבות דבריו של בוגי. מפלגה שמייסדיה סבלו מהלשנות השמאל בתקופת הסזון, אמורים ללמוד לקח ולבטל בבוז חבורה קטנטנה של פוסט ציונים שלמרות הישגם המרשים בסך שלושה מנדטים ממשיכים לשלוט על מוקדי הכוח במדינה משל היו מפא”י של שנות החמישים.

הכותב הינו יו”ר תא לביא באוניברסיטה העברית תא של תנועת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דוד בונפלד ממשיך את התנופה ופועל לגיוס מתפקדים חדשים לליכוד

אריק זיו ויזר

בני וקנין חזר לליכוד

אריק זיו ויזר

‘המטה החרדי בליכוד’ כנגד הקיצונים החרדים

אריק זיו ויזר

הכי ליכודניק לא בא לסער

אריק זיו ויזר

דנון לאחר פסיקת בג”צ: נמשיך במאבק! / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר

69 שנים לפטירתו של ז’בוטינסקי /מאת דודו חיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן