19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
טור אישי

שי ספיר והבוחרים החדשים

כשלא מפסיקים לדבר על רשימות חיסול, שי ספיר מתקן את העוול ומסביר שגם למצביע יש שיקול דעת. לא מאמינים? תשאלו את וואטספ

 

 

 

התקשורת ניסתה פעמים רבות לתור אחר תוצאות הבחירות המקדימות בליכוד, עוד לפני שאלו נפתחו.

 

סיפרו לנו על רשימות חיסול, סיפרו לנו על דילים מורכבים, סיפרו לנו כמעט הכל – חוץ מהדבר היחיד – החשיבה העצמאית של הבוחרים.

 

התקשורת אולי לא העלתה על דעתה שהבוחר גם פועל באופן עצמאי, חושב, בודק ובסופו של יום מצביע למועמדים איכותיים שיקדמו את האג’נדה שהוא מעוניין לקדם.

 

בבחירות המקדימות האחרונות, בתקופת הקבוצות הסגורות הליכודיות ב Whatsapp ניתן היה להיחשף יותר ויותר לתהליך קבלת ההחלטות של הבוחרים, לעומת שנים קודמות בהן הדיון היה נערך בעיקר בסניפים או באירועים שונים. הפעם ראינו כמעט 24/7 ומצד בוחרים, שאינם פעילים מוכרים, כיצד הבוחרים במשך שבועיים שלמים עושים שיעורי בית ומנסים ללמוד ולקבל כמה שיותר מידע על כל מועמד.

 

מספר בוחרים התארגנו באופן כזה או אחר, ושלחו נציגים שיתרשמו עם המועמדים, נציגים אלו הוציאו המלצות על חלקם, דוגמא טובה לכך היא הליכודניקים החדשים, אשר נפגשו עם מועמדים רבים – לא אך עם חה”כ המוכרים, אלא אף עם מועמדים חדשים, והתרשמו מהם והמליצו באופן מנומק על כל מומלץ ומומלץ (וזאת מבלי להיכנס לדיון על טיבה של רשימתם, שהרי לא זהו הנושא).

 

חלקם (ואני בתוכם) אף הרחיקו לכת ובאופן עצמאי ויצרו קשר עם מועמדים כדי להתרשם מהם.

 

באותם שבועיים ימים הסוללה של הטלפון הסלולארי שלי לא שרדה את מבול ההתכתבויות וההתייעצויות בנוגע למועמדים.

 

דיונים אלו לא כללו כמעט ססמאות חסרות תוכן, אלא בעיקרם דיונים מעמיקים לגבי טיב המועמד, הדעות שלו בנושאים שונים (בעיקר מדיני וכלכלי – חברתי), וכן לעשיה שלו.

 

כך גם עלה מדיונים בשטח, הן בסניפים והן במפגשים שונים, בהם פאנלים מועמדים שהועלו, הורגש כי יש לבוחר קו מנחה אידיאולוגי, והוא רוצה לבחון שהמועמד איכותי, מתיישב באידיאולוגיה שלו, ומסוגל לקדמה.

 

ניתן היה לראות בבירור שהבוחר דורש מידע מהמועמדים, הבוחר לא רוצה לקבל חתול בשק, ואף ביום הקלפי בוחרים רבים רצו לשמוע ולהתרשם מהמועמדים השונים…

 

היום היו הרבה פחות טפסים מלאים אשר מולאו על ידי “ראש משפחה” או “ראשי קבוצות”, ואף הייתי עד לשינויי טפסי הצבעה שכאלו, עד ללא היכר, פעמים רבות …

 

על כן מועמדים שכל הפרסום שלהם היה תמונה עם הסלוגן שלהם, שמם ומספרם, לא הספיקה כדי לגרוף קולות, וכמו בן שהודעות הSMS לא עבדו, כי חל שינוי בקבלת ההחלטות בפריימריז בליכוד, הדילים נפגמים, ואילו מספרם של המצביעים החופשיים הולך וגדל באופן מסחרר.

 

 

בבחירות המקדימות הללו, בזכות הטכנולוגיה, התגלו יותר ויותר איכותם של הבוחרים בליכוד, על תהליך השינוי אותו עמדתי. כולי תקווה, שבשאר המפלגות הדמוקרטיות, גם ייערך תהליך קבלת החלטות איכותי, כשם שהיה בבחירות המקדימות בליכוד השנה.

 

הכותב הינו חבר מועצת סניף הליכוד בהוד השרון, וחבר ליכוד ותיק.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

אלי חזן

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

אלי חזן

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

יוני שאלתיאל: איראן, בוז’י ומה שביניהם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן