24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

שחר של אישה חדשה בליכוד

מראיון עם הכוכבת העולה של הליכוד דרך דוידי הרמלין ועד לאנגלה מרקל קנצלרית גרמניה, צעירות הליכוד ומי באמת תהיה ראשת הממשלה הראשונה של המחנה הלאומי בישראל?/ הטור השבועי של אמיתי שיף

 

לפני שבועיים סיפרתי לכם על כנס הצעירים והשולחנות העגולים שנסובו סביב המערכת המשפטית והפוליטית בישראל.  את השולחן ניהלה והנחתה הודיה שחר מצעירות הליכוד המבטיחות. רגע לפני החתונה שבוע הבא ולכבוד יום האישה הבינלאומי שהתקיים השבוע ראיינתי את הודיה שחר לראיון קצר.

 

מתי נדבקת בחיידק הפוליטי?

 

“כבר בגיל 12 נשאבתי לעולם של פוליטיקה ואקטואליה, הייתי צופה הדוקה בחדשות ורציתי לדעת מה קורה במדינה. בגיל 13 כבר הלכתי להפגנות נגד ההתנתקות שארגנו בתל-אביב. בכיתה ז’ ארגנתי את המחאה הראשונה שלי, הובלתי את חברי הכיתה להשבית את השעה הראשונה של הלימודים במחאה על פיטוריו של המחנך של הכיתה, רצו לפטר אותו בגלל שגם אשתו עבדה באותו בית הספר. אספתי חתימות, כתבתי מכתבים, מחינו עם שלטים מחוץ לשער בית הספר, הכל לפי הספר”.

מה הביא אותך לפעול דווקא דרך הליכוד?

 

“אני מגיעה מבית ליכודניקי שתמיד הצביע “מחל”. מפלגת הליכוד נשענת על מורשתם של ז’בוטינסקי ומנחם בגין, והיא המפלגה היחידה שמקפלת בתוכה ערכים לאומיים וליברליים, שבהם אני מאמינה”.

ספרי לי על הארגון שבו את עבודת ?

 

“אני דוברת מכון המחקר NGO Monitor, שבו חוקרים מימון זר ופעילות של ארגונים הפעילים במסגרת הסכסוך הערבי ישראלי ומעורבים בקמפיין הדה-לגיטימציה של ישראל”.

איפה נראה אותך בעוד חמש שנים? עשר שנים?

 

“אני מקווה להאמין שאמשיך לעסוק בנושאים שקרובים לליבי, שהם כל מה שקשור בעתידה של מדינת ישראל”.

ספרי משהו שלא יודעים עלייך?

 

“שם המשפחה שלי עוברת מ”פקטה” (שפירושו שחור בהונגרית) ל”שחר”.

אם לא פוליטיקה איפה כן הינו פוגשים אותך?

 

“כנראה שרק בפוליטיקה”.

ספרי קצת על ההכנות לחתונה?

 

“ההכנות מרגשות וכיפיות, אני מגלה שיש לי חברים ומשפחה מדהימים. בשבוע הבא אני מתכננת לעלות להר הבית ככלה לפני ה’ ואני מאוד מתרגשת, זאת תהיה עבורי הפעם הראשונה. לסיום, אני יודעת שכל מה שצריך הוא להנות”.

————

 

דוידי הרמלין הוא יזם, שהקים ועומד בראש סגל המרכז הבינ”ל לדיפלומטיה ציבורית ולהסברה ישראלית, המפעיל את המכון להכשרת סוכני-הסברה ישראלים ובו מסלול-הדגל היוקרתי להכשרת סוכני-הסברה חשאיים, כמו גם מסלול השוחרים (פוליטיקה, כנסת, ממשל) – נושא הקרוב ללבו, בהיותו בעל נסיון מקצועי עשיר ומתמשך בתחומים אלו.

 

בתחילת השבוע הרמלין והמרכז שהקים חמש שנים את האירוע הרמלין קיים בתל אביב בתחנה היהודית. האירוע היה סביב ספרו החדש של הכתב, העיתונאי והסופר אלדד בק מבכירי כתבי החוץ של מדינת ישראל .

 

ספרו החדש של אלדד בק,  עוסק בקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ישראל והיהודים.  נושא שתופס משמעות לאור ההתפתחויות באירופה כולה ובגרמניה בפרט מאז כניסת המהגרים ממלחמת האזרחים הסורית.

 

את המקום גדשו מכל רחבי הארץ בעלי מגוון דעות מימין ומשמאל.  היה מרגש להקשיב לנעמי בלומנטל שליוותה את התפתחות היחסים החמים בין גרמניה וישראל.  נעמי בלומנטל למעשה הייתה זאת שפתחה לדוידי כנער את הדלת לפוליטיקה ואותה ליווה באופן טבעי לאחר הצבא כעוזר פרלמנטרי.

 

אורחת מיוחדת ומרתקת הייתה דר׳ עינת ווילף שסיפרה על המתחולל בפוליטיקה הפנימית בגרמניה.  בספטמבר הקרוב נדע האם מרקל תיכנס לקדנציה הרביעית שלה?  מבחינת ישראל התסריט הטוב ביותר הוא שאנגלה תמשיך בתפקיד הקנצלרית.

 

————

 

בשנת 1944 דנמרק מצאה את עצמה ללא משטרה וללא שוטרים שייכפו את הסדר והחוק.  המלך הדני הצבא והמשטרה נרתמו כולה להציל את היהודים.  המלך כריסטיאן העשירי נותר בראש המדינה, והפרלמנט והממשלה הדנית תפקדו לכאורה כרגיל.  למעשה, היה מעמדה של דנמרק דומה יותר למדינה גרורה של גרמניה מאשר למדינה כבושה. היא אף חתמה על הסכם אנטי-קומינטרן וניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם בעלות הברית, אך לא השתתפה בלחימה לצד מדינות הציר.

 

סיפורה המיוחד ומצבה של דנמרק אפשר לה להתנגד ליישום המדיניות הגזענית הנאצית כלפי היהודים, והם לא סבלו שום אפליה לרעה. בשנת 1943 התגברו גילויי ההתנגדות של הדנים נגד הגרמנים. סבלנותם של הנאצים פקעה וב-29 באוגוסט הם פיזרו את הממשלה הדנית והכריזו על ממשל צבאי.  כאן נכנסו לתמונה המשטרה הדנית שהתגייסה יחד עם אזרחיה ומלכה להצלת היהודים.

 

—————

ביום שני שרת המשפטים איילת שקד הכריזה שבעתיד הרחוק היא רואה את עצמה כשמתמודדת לראשות הממשלה.  באיזה בית או פלטפורמה היא תעשה זאת רק היא כנראה יודעת?!  האם באמת מאז ימי גולדה כראשית ממשלה מדינת ישראל עוד לא מצאה לעצמה ראשת ממשלה.

 

בשנת 2009 ציפי ליבני כמעט לקחה יחד עם קדימה ולהפוך לראשות ממשלה מאז מעמדה נחלש עד שהיא כנראה בקרוב מאוד תטוס לייצג את ישראל באו״ם.   לנו בליכוד צמחו מספר נשים מוכשרות ומבטיחות האם מישהי תצליח יום אחד לתפוס את התפקיד של ראשת ממשלת ישראל?

 

מירי רגב,  גילה גמליאל, שרן השכל, נאוה בוקר, דר׳ ענת ברקו, נורית קורן, ציפי חוטובלי? או שאולי נחזור לתחילת המאמר ואלך לצעירות הליכוד : הודיה שחר,  הדס גלילי,  בת אל זכריה, לילך חייבי מנחם, נילי אהרון, הילה מזוז, קרן ברק, מטי יוגב,  או כל אחת שלא הזכרתי? מי תשבור את תקרת הזכוכית ותהיה ראשת הממשלה מהמחנה הלאומי?  מי תהיה מלכת אסתר?

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ נאוה בוקר הגיעה לטורניר לזכרו של אבי רן ז”ל

אריאל אילוז

כץ בוועידת הנשיאים : ״יש להקים חזית אחידה נגד ציר הרשע״

רועי אזולאי

שר הבט”פ במפגש עם תא לביא בבינתחומי: “מתפקידי לחזק את אמון הציבור במשטרה”

דניאל נחמיה

The Importance of American Recognition

Eli Hazan

גילי סופר – ירוק בליכוד

מערכת ליכודניק

בחזרה ל – 73′ – פרק שלישי : מקהלת העבדים הליכודניקים*

אלי חזן
דילוג לתוכן