20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פלאש 90
יומן פוליטי

בנצי ליברמן מול הורים שכולים

פלאש 90
בנצי ליברמן

לבני סוף הדרך ?, דגן שוב מדבר לא ברור, האם נפתח הפתח לצעיר חדש ברשימת הליכוד, לוין עצר את לפיד, אוהדי בית"ר נראים חננות ליד הפועל תל אביב, משל החזיר של נתניהו, אשכנזי קצין מהולל וקצין מעולל, למה כועסים על כחלון.

אטימות

הורי הנופלים במלחמת לבנון רוצים להקים מצפור. מצפור אינו גורם לשינוי סביבתי אלא רק מקרב את הציבור לטבע. מצוין. לאחר מסע במסדרונות הבירוקרטיה כבר נראה היה שהגיעו אל יעדם. התברר כי יש מכשול חדש שכולנו מכירים אותו כמכשול ישן והוא מנהל מינהל מקרקעי ישראל. אם אני לא טועה נתניהו מינה אותו שישחרר אותנו מבירוקרטיה, אך לא בנצי ליברמן. אותו לא מעניין ההורים השכולים. לא עזר שגורמים ממשרד ראש הממשלה פנו. בנצי ליברמן ממשיך לנהוג כמו פרעה והוא מקשיח את עמדתו. באמת מעניין לבדוק אם היה צריך לעמוד מול נוער הגבעות היה נוהג איתם כפי שהוא נוהג בהורים השכולים?

בהקמת מצפור בהר אדיר יהיה ניתן לראות כמעט את כל המקומות שבהם נפלו הבנים. כך אמרו נציגי ההורים השכולים :"רואים משם 95 אחוז מהאתרים שבהם נפלו הבנים. זה מקום גבוה שמשקיף על דרום לבנון. יהיה במצפור אזכור לנופלים, שבכל נישה אחרת תהיה תצפית על מקום מסוים עם אזכור לחיילים שנפלו במקום המסוים. זו לא אנדרטה אלא מצפור, כי רצינו שעם ישראל יתחבר למקום, בצורה של בילוי בשמורת טבע. יצוינו שם כל 121 הנופלים, החל מגולדווסר ורגב שנפלו בהתחלה וכלה ב-34 הנופלים שנפלו בשבת האחרונה".

 


דגן
אין ספק כי המריונטה של פורום החוה מאיר דגן הוא ראש מוסד הפטפטן הגדול בהיסטוריה. מה הוא לא אמר על הגרעין האירני? מה שמדהים הוא שהרי הוא לא אומר כלום חוץ מלהשמיץ את נתניהו. בראיון שנתן לתוכנית  60 דקות הוא מצד אחד מדבר על אירן השפויה ומצד שני מקווה שארה"ב תתקוף. אז הוא עוד לא החליט וכפי הנראה הוא מחכה להגיד מה שאדלר יחליט בשבילו.


 

קדימה
רק לפני שש שנים הוקמה קדימה וכבר החודש היא עומדת בפני פילוג נוסף. גורמים המקורבים ללבני חלמו כי הם יפלגו את קדימה במידה ומופז ינצח ויקימו את את מפלגת "אחריות לאומית". כן, שמה המקורי של קדימה. השבוע הופיע סקר של עיתון הארץ שבו לבני מביאה פחות מנדטים ממופז וכך כפי הנראה ללבני אין עתיד.
מה שמדהים הוא שהגנים של הבכיינות לא עזבו את קדימה. בליכוד, תמיד כאשר היו סקרים לא מחמיאים האשימו את הסוקרים, כך היום לבני מאשימה את הסוקר כי הוא מגמתי. אמנם, יש שמחה במחנה מופז אך היא קצרה מאוד. כי בכל ההערכות מופז מקבל עד 12 מנדטים. ב12 המנדטים יכנסו לפחות 6 חברים שלא תומכים במופז ואם נקח את מופז אשר יעמוד בראש הרשימה אז נשארו 5 מתומכיו שיכנסו לכנסת הבאה והיה ויוקדמו הבחירות אז בעוד מספר חודשים רבים מחברי קדימה דהיום יראו את הכנסת מערוץ 99.
בעקבות סקר הארץ יש הלוחצים את לבני לפרוש עוד לפני הבחירות המקדימות בקדימה ולהכריז על מפלגה חדשה. מבחינתם רק לא מופז.
צריך לזכור כי התופעה של מפלגת מבזקון כמו קדימה אינה חדשה. שינוי של  יגאל ידין נמוגה כמו שהגיעה. כך היה עם מפלגת ארבעת ראשי הממשלה : יצחק מרדכי, אמנון ליפקין-שחק, דן מרידור ורוני מילוא. התאדו ונעלמו, שינוי של לפיד נכחדה. מי שמנסה ליצור בז חדש יאיר ג'ל לפיד.


 

צעיר בליכוד
אין ספק כי הסקרים המחמיאים לליכוד נותנים רוח גבית לאלה הרוצים להיות חברי כנסת, ואין ספק כי המקום של צעיר נראה היום כמקום בטוח ללא ספק. עד הבחירות אנחנו נראה עוד עליות ומורדות אך כרגע המאבק על המקום של צעיר בליכוד נפתח בצורה ברורה. אין ספק כי הצעיר שיבחר צריך לאסוף הרבה קולות ברשימה הארצית, ואם אנו כבר מדברים על הצעירים אז צריך לזכור כי בכנסת הבאה נראה סוף סוף נציגים מהדרום, ירושלים חיפה, המושבים ונציג של יש"ע.


לפיד נעצר אצל לוין
הצעת החוק המדוברת שהוביל לוין לפיו אדם שהודיע ברבים על כוונתו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת, לא יחויב בעקבות הכרזתו להירשם אצל רשם המפלגות ולהקים מפלגה חדשה, מעוררת הדים.

אולם, על-פי החוק המתוקן, המועמד יחויב בפתיחת חשבון בנק מיוחד אליו יעביר את התרומות, ודרכו ינהל את תנועת הכספים של קמפיין הבחירות. חשבון זה יהיה נתון לפיקוח של מבקר המדינה. ח"כ לוין הגן על הצעת החוק והסביר כי היא נועדה לסתום פרצה אותה ביקש לנצל יאיר לפיד. "יש אדם ששמו יאיר לפיד שהצליח למצוא בתוך זמן קצר שלוש פרצות וחשב שיצליח לעבור בהן – להגיש מהדורת חדשות מרכזית ובמקביל לנהל קמפיין פוליטי, להכריז על כוונתו להתמודד לכנסת, וכל זאת מבלי שיוטלו עליו מגבלות לגיוס תרומות וללמוד לדוקטורט בלי שלמד תואר ראשון", אמר ח"כ לוין. "הפרצות התגלו ונסתמו וזו חובתנו לסתום אותן".


מבט ביבי
בשיחות עם חברי סיעה כאשר נתניהו מסביר את הנחישות שלו כנגד שינוי השיטה של הבחירות למרכז הוא מספר את סיפור החזיר. הכניסו חזיר לאולם של 1,000 איש בלונדון. כל אחד מהנוכחים היה צריך לנחש את משקלו של החזיר, אף אחד לא ניחש אך כאשר עשו את הממוצא התברר כי הוא מדוייק. למשל החזיר, כך לטענתו של נתניהו, ככל שהגוף הבוחר גדול יותר אתה מגיע לתוצאה מדוייקת וטובה יותר.


הפועל תל אביב
מבחן טדי לבלומפילד. עכשיו המבחן הגדול והאמיתי הוא של בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. האם ינהג עם הפועל תל אביב בכפפות משי או שיהפוך אותה לסמל של ענישה? לרשות בית הדין יעמוד כי בעשרות מקרים קודמים, בהם קבוצות נענשו בחומרה על עבירות פחותות בהרבה מאלו שביצעו פורעי הפועל במשחק ההפסד בדרבי לצהובים. בית הדין צריך לקחת את הפועל תל אביב כדוגמה ודרך העונש שתקבל יקבע הנורמה בעתיד, מקרה כזה יחייב עונש כבד עד הרחקה מהליגה הבכירה.
במידה ויקבע עונש ברמה הזאת אני בטוח שמקרה כזה לא יחזור.הרי ליד הפשיסטים האדומים אוהדי בית"ר נראים חבורה של חננות.


אברמוביץ'
אשכנזי קצין מהולל וקצין מעולל. אשכנזי מפקד בצה"ל ששכח כיצד מתנהל מערכת צבאית ולמי היא כפופה? אודה כי עד חשיפת המסמך נטה ליבי לטובת אשכנזי מול הפוליטקאי אהוד ברק, רק עם הפרסום של המסמך ע"י הנפל אברמוביץ הבנתי כי האשם הוא אשכנזי. אברמוביץ' עלאק עיתונאי הוא יותר מזכיר את ציידי השנהב באפריקה שכדי לקבל מעט שנהב הרגו פיל ענק. כך אברמוביץ. כדי לקבל הפלת נתניהו וברק הוא לוקח מסמך מזוייף ללא בדיקה ומפרסם אותו. כאשר מתברר שהמסמך מזוייף לא ראינו את האברמוביץ מכה על חטא ומדוע ? כי אברמוביץ שייך לאנשי מקצוע שמכרו את נשמתם עבור הפרוטה, או עבור האג'נדה שלהם. אין ספק כי דעתו חשובה אך האם הוא העיתונאי יכול לשקר ולהונות את הציבור יום יום ולא לשלם את המחיר ? לכן אברמוביץ אינו שונה מאותם צידי פילים אשר עבור שנהב הרגו פיל גדול.
מתי נראה את העיתונאים מוקיעים את אלה אשר מוציאים שם רע למקצוע החשוב הזה.
לגבי אשכנזי, הייתי מצפה ממנו שיתנהג כמי שמיצה עם פקודיו את הדרך של יושר ואמת והדיח אותם מהצבא על שלא דיברו אמת. האם הוא לא מסתכל במראה ורואה את הקצינים תת אלוף צ'יקו תמיר ותא"ל עימאד פארס להם קטע את הקריירה והוא מצד שני פעל ו/או נתן למקורביו לפעול בצורה קלוקלת כאשר מנצחים על המערכה רעייתו וראש לשכתו?
מעניין כיצד היו מגיבים אם נתניהו היה נוהג כך?

 

 


 

נתניהו חזר מארה"ב ועכשיו מחכים להחלטה שלו מתי תתכנס הועידה. בעקבות העירעורים וכאשר ועדת הבחירות לא הגיעה להחלטה ההחלטה נופלת לשולחנו. מיקי איתן ניצח אולי בעירעור אך דני דנון מנצח בשטח. הקו שנקט כאשר הוא מדבר על בחירתו כמחסום לשריון ברק מחלחל עמוקות לליבות החברים. בסביבת ראש הממשלה לא אהבו את המפגש של דנון בתל חי שממנו יצא שוב המסר של שריון ברק, אך אין ספק כי דנון מצליח לקבל תמיכה רחבה בועידת הליכוד.

 

מרכז הליכוד

שם ההתמודדות מאד מעניינת כאשר המועמד שהיה יחיד עד שבוע שעבר גילה שיש מולו מועמד רציני כמו ח"כ אלקין. אלקין, אשר בשבועות האחרונים בדק את האפשרות להתמודד וכאשר בחן זאת ברצינות הבין כי הוא יכול לתת פייט טוב לכחלון, מה גם שבמזכירות דיברו על ההתמודדות של ישראל כץ מול ח"כ מירי רגב והשר גלעד ארדן. מניתוח הבדיקות של אלקין הוא גילה שיש לו הערכה גדולה בקרב חברי המרכז ועכשיו נשאר לנסות לתרגם את ההערכה לתמיכה.

 

השר כחלון לא שוקט על שמריו וכבר השבוע החל בתהליך של זיהוי מוקדי בעיות בתמיכה בו. דוגמה: כעס נשמע מחגית אלמגור השבוע. חגית אמרה כל הזמן כחלון אומר שיש בעיה למנות אנשי ליכוד אך כאשר זה נוגע לאיש החזק של מנהיגות יהודית מיכאל פואה הוא מצא את הדרך למנות אותו. אז אצל מיכאל פואה אין בעיה למנות,וליכודניקים לא !

אין ספק כי אם הבחירות יהיו אחרי פסח והזמן ייתן לו למזער התנגדויות, הזמן פועל לטובתו של כחלון. מנגד כחלון יעמוד מול דרישות של חברים שבסרגל הזמן יצטרך גם לפרוע את ההבטחות במידה וייתן.

 

מזכירות הליכוד

השר כץ הרגיש השבוע רוח גבית כאשר מאות מחברי המרכז התקבצו ביחד עם ראשי ערים בצפון אחרי שקיבל אזרחות כבוד בקרית אתא כאשר היה ברור שם כי הוא נתמך ע"י הציבור שהגיע. מה שברור כי ח"כ מירי רגב ממשיכה בבדיקות שלה אך גם היא מרגישה שיש לה אהדה בקרב חברי המרכז והיא תנסה לראות כיצד להפוך את האהדה לתמיכה. במשחק נמצא גם השר גלעד ארדן אשר מנהל שיחות עם חברים ובודק את האפשרות של התמודדות מול ישראל כץ על התפקיד.

 

לשכת הליכוד

ס. השר קרא הודיע כי הוא מתמודד מול השר יולי אדלשטיין. קרא אשר בטוח כי הוא יכול ליצג את הליכוד בהסברה כאשר אביב הערבי ברקע הוא יכול לתת פתרונות מול התהליכים.

בסביבת יולי אדלשטיין העבודה בעיצומה והם הגיבו כי הם ידברו בקלפי כאשר יגיע הזמן.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו המבוגר האחראי ?

אריק זיו ויזר

נתניהו: "איפה ביבס"

אריק זיו ויזר

חניקת ברק – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

קינן רץ למרחקים ארוכים

אריק זיו ויזר

הקומבינטור חזר

אריק זיו ויזר

לא אלמן הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן