26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

ריבלין: “המאבק על קיום עצמאי בישראל עדיין לא תם”

יו”ר הכנסת קיבל לידיו את הפטיש ששימש לניהול ישיבת האו”ם בכ”ט בנובמבר,לקראת ביקור נשיא ברזיל

סגירת מעגל: יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ניהל השבוע את ישיבת המליאה החגיגית בהשתתפות נשיא ברזיל, לואיס דה סילבה, בעזרת הפטיש המקורי ששימש את הדיפלומט הברזילאי אוֹסְוָואלדוֹ ארָאניָה, שניהל את ישיבת האו”ם בה הכריז על תוצאות ההצבעה ההיסטורית באו”ם בכ”ט בנובמבר 1947, על חלוקת הארץ וסיום המנדט הבריטי על הארץ.

 

הפטיש הובא לכנסת מבְּרוֹר חָיל, קיבוצם של יוצאי ברזיל, בלוויית איש משמר הכנסת. הפטיש יישמר תחת השגחה קפדנית ויהיה נתון בכספת למשמרת בימים הקרובים, עד תום ביקורו הנשיאותי של דה-סילבה.

לצד הפטיש מהאו”ם קיבל יו”ר הכנסת את הפטיש שאחז יו”ר הכנסת הראשון, יוסף שפרינצק, בעת כינון האסיפה המכוננת (שקדמה לכנסת) בפברואר 49′. “שני אלו מבטאים באופן סמלי את ההחלטה להעניק לנו עצמאות ואת מימושה בפועל. בין שני הדיונים ההיסטוריים פרצו כאן מהומות, מצד הערבים שהתנגדו להחלטת האו”ם. איש לא חשב אז שציון איננה ירושלים, והויכוח הזה לא תם”, אמר ריבלין. “בן גוריון לא הסכים לוותר על ירושלים כבירת ישראל, למרות שכיום יש גם מבני עמנו המערערים על כך”.

*

זהו ביקור האשון בארץ של נשיא ברזילאי מכהן, מאז קום המדינה . למרות הצהרות פרו-ערביות של נשיא ברזיל, ועל אף הצבעות נגד ישראל באו”ם, התהדקו לאחרונה היחסים בין המדינות, בתחומי סחר ואחרים, ונשיא המדינה, פרס, ביקר בברזיל לא מכבר.

דה-סילבה נאם בכנסת, ולפניו פתח בנאום יו”ר הכנסת, שהתריע באוזני האורח מברזיל מפני סכנותיו של הטרור האיסלאמי-הרדיקלי, ובכלל זה על סכנת האיום האיראני לשלום העולם החופשי, בעיקר נוכח העובדה, שנשיא ברזיל הזמין לא מכבר את אחמדיניג’אגד לבקר בארצו, צפוי לבקר בעצמו באירן והביע לאחרונה הסתייגות פומבית מסנקציות על אירן.

“שלטון האייתולות בטהרן אינו מתרשם מהגמגומים המהוססים של העולם, מסנקציות רפות ומפיקוח שמבקש בעיקר לצאת ידי חובה. הטלת סנקציות אפקטיביות על אירן הן רק צעד הכרחי וראשוני” אמר ריבלין לנשיא ברזיל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ ריבלין על ההסכם הקואליציוני המתגבש

אריק זיו ויזר

הרמת כוסית עם יו”ר הכנסת לקראת השנה החדשה בגבעתיים

אריק זיו ויזר

ירושלים זקוקה לאוהביה

אלי חזן

“יש היום מי שמבקש להשמיד 6 מיליון יהודים,הסבים שלכם לא היו מאפשרים לו להרים ראש”

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין אמר על הרב רביץ המנוח:

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין על דיון בממשלה בנוגע לפינוי פיצוי מוקדם: פרובקציה ולא מדיניות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן