19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין ביום למען שוויון לבעלי מוגבלויות: הכְּנֶסֶת מונגשת מתמיד, נאֶה דורשת ונאֶה מקיימת

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נטל היום חלק באירועים לציון יום שוויון לבעלי מוגבלויות שהתקיים בכנסת. ריבלין התנסה בתחנות הנגישות שהפעילה עמותת "נגישות ישראל", בין היתר בהתנהלות ללא מאור עיניים, ועלה על האוטובוס המונגש שהוצב ברחבת הכנסת. "הכנסת היא הראשונה להתקין פתרונות טכניים וטכנולוגיים להנגשת הבניין כולו, לרבות אולם המליאה ודוכן הנואמים. בכך היא "נא דורשת ונאה מקיימת", ואני מקווה כי תהווה דוגמה לחברה כולה", אמר ריבלין.

לדברי יו"ר הכנסת, "היום הזה יוסיף להיות בעל ערך כל עוד הנושא איננו מובן מאליו בציבור. לעת עתה, חלק גדול בציבור עדיין איננו מיישם את הוראות חוק שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות, וגם הממשלה איננה מיישמת בתקנות את מצוות המחוקק במלואה. היום הזה אנחנו שבים ומתריעים, שלא די במס שפתיים כלפי בעלי המוגבלויות."

ריבלין הוסיף: "עברנו כברת דרך משמעותית בעשרים השנים באחרונות, זו הייתה התחלתה של מהפכה בתחום, אך נותרה עוד עבודה רבה. יש בציבור מי שרואה את בעלי המוגבלויות כמוגבלים לכל דבר ועניין, אבל בימינו זו מחשבה מופרכת. רבים מביניהם עולים ביכולתם וביצירתיות שלהם על רבים מאנשים הבריאים".

ח"כ משה (מוץ) מטלון, בעבר יו"ר ארגון נכי צה"ל: "יו"ר הכנסת הביא עמו תנופה חדשה ביחס כלפי בעלי מוגבלויות. אנחנו כבר רואים תוצאות ברחבי משכן הכנסת. יש בכך אמירה חשובה כלפי הציבור כולו, כלפי מוסדות הציבור וכלפי בעלי מקומות הבילוי. הנגשה מלאה היא חלק מתפישת עולם".

ח"כ אילן גילאון הוסיף: "אין די בסימפטיה. אסור שהיום הזה יהיה רק "יארצייט" לנושא שלנו. הנכות איינה נוגעת לקבוצה מצומצמת כפי שרבים טועים לחשוב. בינתיים כל הצעות החקיקה האחרונות בתחום זה לא עברו בכנסת". יו"ר הכנסת הגיב לדברים ואמר: "יחסה של הממשלה לנושא זה איננו ענין פוליטי ואיננו קשור לזהות מגיש ההצעה. יש לעתים סדרי עדיפויות שונים ומגבלות תקציביות. זה ענין לכולנו שמעבר למחלוקות הפוליטיות".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רותם ולוין מקדמים תיקון חוק האזרחות

אריק זיו ויזר

מזוהר לנגוסה כוחנו עולה

אריק זיו ויזר

שולחן עגול על מדיניות פינוי המוקשים בישראל

אריק זיו ויזר

"לישראל יש אינטרס אסטרטגי להמשיך במו"מ"

אלי חזן

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

עסקת שליט : בכייה לדורות או ניצחון הישראליות ?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן