18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת נשוא :מהי ברכת הכוהנים ?

אלי כהן עם פרשת השבוע

 

וידבר ה' אל משה לאמור:

"דבר אל אהרון ואל בניו לאמור כה תברכו את בני ישראל אמור להם:

יברכך ה' וישמרך,

יאר ה' פניו אליך ויחנך,

ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום.

ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם".

בברכה זו נצטוו הכוהנים לברך את העם , הם למעשה הצינור שמועברת הברכה, ברכת האל אל העם מכיוון שהם משרתים בקודש וקרובים אל מקור הקדושה. וגם כיום נוהגים הכוהנים בשבתות לעלות על הבימה שלפני ארון הקודש ולברך משם את הציבור בברכה המשולשת (שנקראת כך על שלושת השורות שלה). חז"ל, ראשונים ואחרונים, דנו בכל מילה מברכת כוהנים זו, ויש עניין אחד, שכולם הסכימו עליו:

אין בכוחו של בשר ודם להשפיע ברכה. לא הכוהן וגם לא האבא שמברך את ילדיו, יכול באמת לגרום שמילות הברכה יתקיימו כי, אילו היה ממש בברכה שמברך בן-אדם, כי אז היה זה מעשה קסמים או כישוף, האסורים על פי התורה, כלומר עבודת אלילים. הרשב"ם, נכדו של רש"י מסביר זאת, כשהוא אומר:

"לא תבורכו מברכת פיכם, כמו שאדם אומר תבוא ברכה על ראש פלוני. אלא אלי התפללו ואני אברכם", לכן חשוב לדעת שיש כוח בתפילה של כל אחד ובכוח הדיבור שבנו .

לכן גם מופיעה בסוף הברכה בתורה ההערה: "וְשָׂמוּ אֶת-שְׁמִי עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם".

כלומר שהכוהנים בתור שליחי העם מבקשים שהקב"ה יברך את העם, וה' שרואה בתפילה זו את בקשת העם, יכול שיתרצה וישפיע מטובו על העם, כמו שנאמר וַאֲנִי אֲבָרְכֵם. הכוהנים נושאים תפילה וכך גם כל אדם אחר שחוזר על הברכה המשולשת, מתפלל לאלוהים, שייתן את ברכתו לעם או אב המברך את ילדיו בערב שבת לפני הקידוש.

חשוב לדעת: האם מישהו מאמין, שאלוהים ישעה לברכתם של אלה מקבלים תגמול עבור הברכה שבה הם מבטיחים לעזור לפלוני או אלמוני, טוב שאדם יבקש על עצמו וידבר לפני ה' מתוך עמקי הלב בקשתו חשובה לאין ערוך מאלו המקשים ומקבלים תמורה .

שבת שלום  ומבורך

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ישראל היא מדינת אפרטהייד?!

אלי חזן

עיקרון ההתעצמות של נתניהו חוזר בשנית

אריק זיו ויזר

עריצות המיעוט – קץ הדמוקרטיה

זאב בן-יוסף

קלנר עושה ציונות

אריק זיו ויזר

השטח הליכודי מתעורר!!

אריק זיו ויזר

מבט על התוצאות הסופיות של הפריימריז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן