39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
מועמד לכנסת במחוז ירושלים
דעות

פרשת לך לך

אברהם מגדלור של אמונה

אברהם הגיע לאמונה בבורא העולם ,אמונה באל אחד ,ומוסר נפשו למענה .אברהם משקיע את חייו ואת חכמתו במטרה לגלות את הבורא ולהאמין בו. בדורו, בדור עובדי אללים, לא היה הדבר קל כלל וכלל, והוא אף הסתכן בצעדיו אלו, ללא עזרת ה’ הוא היה נהרג ע”י נמרוד, ( ע”פ המדרש ניצל מכבשן האש שהושלך ע”י נמרוד ).
אברהם הגיע לאמונה בה’ לאחר חקירה ,דרישה ומחשבה רבה ,הוא הקיף בחכמתו את כל הידיעות והאפשריות השונות ולאחר שהגיע למסקנה של אמונה בה’ הדברים היו ברורים לו עד כדי מסירות נפש ממשית, ובכוח האמונה הזו יכול היה לעמוד בעשרה הניסיונות שנתנסה בהם אברהם ,ואותה אמונה שורשית זו הנחיל אברהם לבניו אחריו. לאורך כל הדורות מוצאים אנו יהודים שמסרו נפשם על קידוש ה’ ומתו בגלל אמונתם.
בליבו של כל יהודי מצויה אותה נקודה מפורסמת שאינה נעלמת לעולם, הנקודה היהודית ששבה ומהבהבת ובסופו של דבר מחזירה את היהודי לכור מחצבתו .

אברהם היה האור המגדלור בעולם חשוך, האור הוא התקווה והטוב ( וירא ה’ את האור כי טוב) החושך מסמל את האפלה את הרע . במבט חיצוני נראה הטוב נחות מהרע, אולם במהות הדברים הוא חזק ממנו. הטוב נמשל לאור והרע לחושך. במבט ראשון נראה החושך גדול וחזק, מאיים וקודר. אבל כשמופיע האור הוא אינו צריך כלל להיאבק בחושך – החושך נמוג מעצמו. וגם “מעט אור דוחה הרבה חושך”.
לקח לנו הן בחיי הפרט הן בחיי הכלל. בחיי הפרט לפעמים אנו נבהלים מה “חושך” הפנימי. בעיות, טרדות, כאב, עצב, דכדוך – כל אלה נראים הר שאי-אפשר לגבור עליו. זו אשליה. יש בנו הכוחות לסלק את ה’חושך’, על-ידי האור הפנימי – אמונה, תקווה, שמחה, ביטחון בה’. האדם צריך להתעשת ולהאיר את נפשו, והחושך יתפוגג מעצמו.
שבת שלום ומבורך
ה’ יאיר דרכנו בטוב
אלי כהן ירושלים לנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אסתר, ציפי וזהבה

האמת בחשיפת השקר הגרעיראני

זאב בן-יוסף

ח”כ צרצור, תתבייש לך!

אלי חזן

על אף הקורונה – תהלוכת ערב לג בעומר מבית עבו בצפת- נוע תנוע!

פרשיות השבוע – “מטות ומסעי” : ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל

אלי כהן

ישוחרר אריה שיף

עזריאל צפר
דילוג לתוכן