22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת השבוע : פרשת בלק

פרשת בלק  – שנאת אומות העולם  לעם ישראל

"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-בִּלְעָם, לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם. לֹא תָאֹר אֶת-הָעָם, כִּי בָרוּךְ הוּא"(במדבר כב, יב')

"וַיָּקָם בִּלְעָם בַּבֹּקֶר, וַיַּחֲבֹשׁ אֶת-אֲתֹנוֹ.  וַיֵּלֶךְ עִם-שָׂרֵי מוֹאָב.  וַיִּחַר-אַף אֱלֹהִים, כִּי-הוֹלֵךְ הוּא, וַיִּתְיַצֵּב מַלְאַךְ יְהוָה בַּדֶּרֶךְ, לְשָׂטָן לוֹ  וְהוּא רֹכֵב עַל-אֲתֹנוֹ וּשְׁנֵי נְעָרָיו עִמּוֹ" (במדבר כב,כא'-כב')

בלק מלך מואב הבין, כי כוחו של עם ישראל אינו בכלי המלחמה ובעוצמה הגשמית, אלא יש להם איזה סוד רוחני עם עוצמה מיוחדת, משה מנהיגם ישראל- כוחו הוא בפיו. בלק חיפש אדם כדוגמת משה , בתור נביא מתוך אומות העולם שיהיה לו ידע ובקיאות בנושא וידע גם לפעול בפיו מתי וכיצד להפעיל את קללותיו. על כן שלח בלק שליחים אל בלעם כדי שיבוא ויפעיל את כוח קללותיו כלפי ישראל, אולם ה' הופך את קללותיו של בלעם ודווקא הוא יצא מברך.

נדע משחר ההיסטוריה קיימת שנאת הגויים לעם ישראל וכיום "אנטישמיות" היא הביטויה המודרני לשנאה הזו. מה שהיה שגור בפי חז"ל אז: "בידוע שונא עשיו ליעקב", מה שמכונה בימינו "אנטישמיות" שורשיה עתיקים ומלבד שינוי השם, אין כאן חידוש גדול.

המונח אַנְטִישֵׁמִיּוּת מציין שנאת יהודים. הפירוש המילולי של המונח הוא "נגד השֵמִיִים", דהיינו, שנאת כל בני הגזע השֵּׁמִי, אשר עמם נמנים בין היתר, היהודים והערבים (שמיים הם צאצאיו של שם בן נח). בפועל, המושג אנטישמיות משמש לציון שנאת יהודים בלבד, הוא מעולם לא שימש לציון שנאה כלפי עמים שמיים אחרים.

הסיבות לאנטישמיות במהלך ההיסטוריה הן רבות ואלו הן: שנאה  על רקע דתי, כלכלי-חברתי, קנאה מהחברה היהודית, על בידול החברה היהודית – אי היכולת והקושי הרב להצטרף לחברה היהודית, ועל תרבות יהודית השונה, ושנאה על רקע גזעני.

כיום השנאה למדינת היהודים חוצה ארצות ועמים. ההצבעות נגד מדינת ישראל היא צביעות שאינה יודעת גבולות, העולם איבד את הבושה!! החלטות נגד מדינת ישראל בגופים הבינלאומיים, הם בבחינת שיגרה, קבלו את:  אונסק"ו ואת ארגון זכיות האדם של האו"ם, מועצת הביטחון, העצרת הכללית של האו"ם.  העמים מבינים, כי עם ישראל קיים מעל הטבע ,יש השגחה פרטית מי שבא לקלל ולהזיק יוצא בסופו של דבר מברך. "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-בִּלְעָם, לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם; לֹא תָאֹר אֶת-הָעָם, כִּי בָרוּךְ הוּא". אין לעם ישראל ממה לחשוש יש השגחה אלוקית פרטית, אולם אל לנו לשבת בחיבוק ידיים, אלא לפעול ולעשות את כל הניתן לעשות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבצע שליחות אדירה ופועל נגד מבקשי רעתנו מרומם את קרנם של ישראל בעיני העולם ועושה זאת בצורה מעוררת כבוד והשתאות, למרות השנאה מבית ומחוץ. מכן נבין אין אנו צריכים לסמוך על הנס, למרות ההבטחה: "כי ברוך הוא", אלא לפעול ולעשות וצור ישראל יעשה את שלו.

שבת שלום   

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לפעול בנחישות נגד פורעי החוק ביצהר

אלי חזן

ישראל – צרפת : אהבה חד צדדית

אריק זיו ויזר

פוליטיקאיות חייל

אלי חזן

צודק העולם שכולו נגדנו

זאב בן יוסף

סמים קלים – בעד ונגד

אלי חזן

שד עדתי או מיסוד הקיפוח?

אלי חזן
דילוג לתוכן