18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

פרשיות השבוע אחרי מות- קדושים

אסור מעשה הגויים וחיקוי תרבותם

״ כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם-בָּהּ, לֹא תַעֲשׂוּ; וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה, לֹא תַעֲשׂוּ, וּבְחֻקֹּתֵיהֶם, לֹא תֵלֵכוּ אֶת-מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת-חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ, לָלֶכֶת בָּהֶם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-חֻקֹּתַי וְאֶת-מִשְׁפָּטַי, אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם: אֲנִי, יְהוָה. (ויקרא יח׳, ג-ה)

כל עם קשור למדינה שבה הוא חי ,למשל הצרפתים נקראים על שם מדינת צרפת שאליה הם שייכים וכמו כן האנגלים קשורים לאנגליה וכ"ו, כלומר הקשר שלהם הוא לארץ, אבל עם ישראל קיבל תורה לפני כניסתו לארץ, כי הוא לא קשור לאדמה לחומר כדי להתקרא עם. הקשר שלנו הוא לבורא עולם כמו שנאמר לנו במדבר : "היום הזה נהיית לעם לה' אלוקיך" ( דברים, כז',ט') .

עם ישראל קשור ברוחניות מלמעלה ולא ע"י קשר אדמה מלמטה ,לכן כשהעם מפוזר בכל מקום בעולם ועושה את רצון בוראו וקשור ברוחניות ולא בארץ בחומריות, הוא נקרא "עם ה' ". מה שעושה אותנו כעם, זו המסורת המורשת התורה שלנו, ולכן א"י בלי תורה היא כגוף ללא נשמה.

עם ישראל הוא עם הנצח כמו הקב"ה שהוא נצחי, על כן נקראים ,"עם ה'" ולא עם הארץ, כמו שאר העמים הקשורים לארץ, לחומריות והם נקראים עמי ארצות.

נכון, היום הטכנולוגיה מתקדמת מיום ליום, הנגישות לתרבויות אחרות מטשטשת את ההבדלים בין העמים, הרצון לביטויים מפוצצים כמו ״דמוקרטיה״, ״נאורות״ ו"שוויון״ גובר. אם נשים לב למהלך היום שלנו, נגלה שרוב תוכנו שאול מעמים אחרים. הבגדים שאנו לובשים, המוזיקה שאנו שומעים, התכנים שאנו צופים בהם, ההתנהגות והמעשים, כמעט הכל נלקח מתוך מעשי הגויים. חשוב לדעת שהתורה אוסרת עלינו ללכת בחוקות הגויים ולנהוג כמעשיהם.

מצווה עלינו לשמור על ייחודינו "כעם ה-ה'" לחנך את ילדנו למסורת, ליהדות, לערכים יהודיים שלנו, להיסטוריה שלנו, אז נהיה ראויים להיות "עם ה'",

הגויים יודעים את זאת, לכן מוקיעים אותנו בכל מקום והמציאו לנו "עם" כביכול שהוא שייך לארץ הזאת, שיש לו זכויות בארץ הזאת, על מנת לנתק את שרשרת הדורות, כדי לנתק את היותנו "עם ה'" וראויים לארץ ישראל. כפי ראיתם ושמעתם הגב' זינאתי משפחתה היא מתקופת הבית השני מכפר פקיעין ושמרה את הקשר למקום, לארץ הזאת, קשר בל ניתק, כלומר, שא"י מעולם נעזבה מכל יהודייה,

אלא קשר הוא בל ינתק, כי ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל, חד הוא.

ישראל חג עצמאות שמח

שבת שלום

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גניש : פעיל חברתי לדוגמה

איציק דדוש

מזל טוב! ארגון צעירים חדש נולד בימין-מרכז תחת השם 'הישראלים הצעירים השמרנים'.

אריק זיו

השר אלי כהן – כשרפורמה היא לא מילה גסה

הרהורים שכאלה

עינר אביב

ליכודניק משתתף בצערו של צ'יקו משה כהן

עינר אביב

על קדושת היום: ציון ט׳ באב

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן