20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

פוליטיקה על פי קישון.

רפי קישון בפוסט על אביו.
לאבי, אפרים קישון, כניצול שואה, היו ספקות חזקים לגבי הנכונות של הערבים הפלסטינים להגיע לידי הסכם שלום אמתי עם מדינת ישראל, לזנוח את את חלום השמדת מדינת ישראל ולסיים את הטרור והמלחמות נגדה.
אבל, הוא חשב שצריך לתת צ'אנס לסיכוי הקטן הזה להסכם שלום. לכן הוא תמך ביצחק רבין בתהליך אוסלו. הוא כתב לרבין מכתב תמיכה ברוח זאת והוא סיפר לי שלדעתו, ליצחק רבין זה יהיה מכתב חשוב, כיוון שהוא, אפרים קישון, היה ידוע כבעל דעה מובילה במחנה הנחשב למרכז וימינה.
אני חושב שאבי צדק, וכל אדם גם מהמחנה הימני חייב להכיר תודה לרבין שהעז לעשות את הצעד המשמעותי הזה כדי לבחון באמת את כוונותיהם של הפלסטינים.
המסקנה שלי היום – אחרי רבין והצעות ברק ואולמרט והחזרת עזה לפלסטינים – שהפלסטינים מעולם לא זנחו את החלום להשמיד את מדינת ישראל ולהחזיר את כל הפליטים לתוך שטח ישראל ולא להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי – אבל ללא הבדיקה שהתחיל לעשות רבין – לעולם לא היינו יודעים זאת בוודאות והספק היה ממשיך לנקר ולהחליש אותנו .
מה צריך לעשות כדי לגרום לפלסטינים לדבוק בדרך השלום ? תמיד כדאי ללמוד מאומות העולם האחרות – למשל איך הם גרמו לנאצים הגרמנים והיפנים להפוך להיות אומות שלוות ושוחרות שלום וידידותיות לסביבה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ נורית קורן מסכמת שנה ומאחלת שנה טובה

עינר אביב

אקוניס : נתניהו ביקש ממנכ"ל משרדו לבחון את הורדת מחירי הדלק

אריק זיו ויזר

המדד החברתי המעוות

אריק זיו

בידוד מדיני? שגריר ראשון לישראל בנאטו

אריאל אילוז

מה קורה בארגון נכי צה"ל

אריק זיו ויזר

הישראלים מתנגדים בצורה חד משמעית לנסיגה מבקעת הירדן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן