18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ערב לציון 69 שנים לפטירת ז'בוטינסקי בהשתתפות בני בגין/מאת יעקב מאור

"גם המתונים באש"פ אינם רואים בפתרון של "שתי מדינות" שלב סופי וסיום הסכסוך בינם לבינינו, אלא הם רואים בזה שלב נוסף בדרכם לקראת מדינה פלסטינית אחת על כל שטחי ארץ ישראל" כך אמר השר בני בגין בכנס לציון 69 שנים לפטירת זאב ז'בוטינסקי. הכנס התקיים ביום ראשון במכון ז'בוטינסקי במצודת זאב. בני בגין היה הנואם המרכזי בערב, והעלה על נס את היכולת של ז'בוטינסקי לראות את המציאות נכון יותר מכל המנהיגים היהודים האחרים בדורו. נאומו היה מדעי ומדויק, והוא סקר לעומק אקסיומות מעולם מדעי הטבע, והישווה אותן לפאראדיגמות מעולם המדיניות. במדעי הטבע מקובל לעשות נסיונות מדעיים ולהסיק מסקנות לעתיד.
גם במדיניות עשו ראשי ממשלות ישראל כמה ניסיונות מדיניים, ועלינו להסיק מהם מסקנות לעתיד. היו הניסיון של אוסלו, הניסיון של אהוד ברק ב2002 לתת לעראפאת את רוב יש"ע, הניסיון של שרון בהתנתקות החד-צדדית מגוש קטיף, והניסיון של אולמרט מ2008 לתת לאבו-מאזן 98% משטחי יש"ע בתוספת שטחים מישראל בהיקף 2%. הפלסטינים דחו את ההצעות הנדיבות האלה בכל הניסויים. כל הניסויים להגיע לפשרה טריטוריאלית כלשהי נכשלו כישלון חרוץ במציאות. המסקנה היא שהערבים אינם רוצים בפשרה ובסיום הסכסוך, אלא בהשמדת ישראל. לדברי בגין זו היתה מסקנתו המדינית של ז'בוטינסקי אילו היה חי בינינו כיום. ז'בוטינסקי כנראה היה מנווט את מדיניותו בהתאם למסקנה זו, אבל מנהיגי דורנו, גם מהימין, מתקשים לשנות כיוון בדרך שבה הם מובילים את המדינה.
אורי שטרוזמן ציטט בנאומו רעיונות רבים מדברי ז'בוטינסקי. הוא התיחס גם לנאום ביבי בבר-אילן, וגילה כי גם לז'בוטינסקי היה חלום על מדינה דו-לאומית בארץ ישראל. אלא שכאן מסתיים הדימיון. ז'בוטינסקי חלם על שלום אמת בינינו לבין הערבים, ועל גבולות שונים לגמרי בין המדינה היהודית לבין המדינה הערבית.
מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, יוסי אחימאיר, שהינחה את הכנס, ציין שגדולתו של ז'בוטינסקי הולכת ומתבהרת ככל שחולפות השנים. "ז'בוטינסקי היה נביא האמת והנביא הגדול שקם לאומה היהודית במאה העשרים" אמר אחימאיר.
לכנס הגיעו כ250 איש, והאולם המבואה של מוזיאון ז'בוטינסקי היה צר מלהכיל את כולם. חלק מהקהל הגדול נאלצו לעמוד לאורך הקירות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם חרש יקצור את התהילה בתל אביב

אריק זיו ויזר

יום הולדת לרפאל טרבלסי – מזל טוב!

אריק זיו ויזר

הפורום לצדק ודמוקרטיה בליכוד

אריק זיו ויזר

הצלחה ל"מבצע אושפיזין" של עוזי דיין /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

כנס של בכירי הליכוד כולל שרים וחברי כנסת באולמי "ימי הזוהר" ברעננה

אלי חזן

שלום במצודה

אלי חזן
דילוג לתוכן